Presidenttipari vastaanottaa vapputervehdyksiä

Tiedote 24/2024
29.4.2024

Tasavallan presidentti Alexander Stubb ja hänen puolisonsa Suzanne Innes-Stubb ottavat vastaan perinteisiä vapputervehdyksiä keskiviikkona 1. toukokuuta 2024 Presidentinlinnan etupihalla ja Presidentinlinnassa.

Tilaisuus alkaa kello 10.15, jolloin presidenttiparille luovutetaan Folkhälsanin Vappukukka-rintamerkki. Folkhälsanin vuosittaisen Vappukukka-keräyksen tuotto käytetään lasten ja nuorten hyväksi. Vappukukka on Suomen vanhin edelleen myytävä hyväntekeväisyysmerkki.

Tämän jälkeen presidenttiparille tervehdyksensä tuo Suomen Työväen Musiikkiliitto. Tervehdyksen esittää tänä vuonna Sibelius-opiston puhallinorkesteri Hämeenlinnasta. Tilaisuuden Presidentinlinnan etupihalla päättää Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan ja Ylioppilaskunnan Laulajien perinteinen tervehdys kello 11.10.

Presidentinlinnassa Aalto-yliopiston opiskelijat luovuttavat presidenttiparille vielä Wappulehti Julkun.

Yleisö on tervetullut seuraamaan tilaisuuden ulkoilmaosuutta Kauppatorilta ja Pohjois-Esplanadilta käsin (säävaraus).

Muut kielet

President Stubb på statsbesök till Estland15.5.2024 13:31:51 EEST | Tiedote

Republikens presidents kansli Pressmeddelande 28/2024 15.5.2024 Republikens president Alexander Stubb och hans maka Suzanne Innes-Stubb avlägger statsbesök i Estland den 27–29 maj 2024. Syftet med besöket är att ytterligare befästa de bilaterala relationerna mellan Finland och Estland. Statsbesöket ger också tillfälle att diskutera säkerhetsmiljön och ett starkare försvar i Europa, energifrågor och kritisk infrastruktur. Måndagen den 27 maj tar Estlands president Alar Karis och hans maka Sirje Karis emot presidentparet vid en officiell ceremoni på Frihetstorget i Tallinn. Efter välkomstceremonin följer kransnedläggning vid minnesmärket över Estlands frihetskrig. Allmänheten är välkommen att ta del av evenemanget från kl. 11. De formella samtalen mellan presidenterna äger rum i presidentpalatset Kadriorg. På agendan står bland annat bilaterala frågor, Ukraina samt Nato- och EU-samarbetet. Efter diskussionerna håller presidenterna en gemensam presskonferens. I Estlands parlament Riigikog

Presidentti Stubb valtiovierailulle Viroon15.5.2024 13:31:51 EEST | Tiedote