Kokkolan liikuntabrändin kehitystyö osallistaa kuntalaisia
Kokkolan kaupunki osallistuu 21 kunnan yhteiseen oman kunnan liikuntabrändin kartoitukseen.
Liikunnan ja urheilun merkitystä kuntien vetovoimatekijänä selvitetään kuntalaiskyselyllä. Kyselyssä voi nimetä Suomen vetovoimaisimpia kuntia liikuntaan ja urheiluun liittyvien vapaa-ajanpalveluiden näkökulmasta. Voit myös kertoa ideasi Kokkolan liikuntabrändin kehittämisestä.
Kyselyn tuloksia hyödynnetään kuntien liikuntapalveluiden kehittämistyössä – erityisesti viestinnän ja kuntabrändin rakentamisen näkökulmasta.
Kyselyyn voi vastata 13.5.2024 asti. Arvomme kyselyyn vastanneiden kesken liikunta-aiheisia palkintoja.
Yhteyshenkilöt
Lotta NyqvistLiikuntatoimenjohtajaKokkolan kaupungin liikuntapalvelut
Puh:0447809262lotta.nyqvist@kokkola.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Kokkola. Meillä on laajempi horisontti
Kokkolan kaupunki on Keski-Pohjanmaan kaksikielinen maakuntakeskus, jossa asukkaita on noin 48.000. Kokkolan elinkeinoelämän veturi on kansainvälisestikin merkittävä kemianteollisuuden keskittymä, jota täydentävät Suomen suurin raideliikenne- ja panamaxsatama sekä monipuolinen yritystoimijoiden verkosto. Myös monipuoliset tapahtumat, matkailu ja loma-asuminen tuovat kaupunkiin kävijöitä.
Kuningas Kustaa II Aadolf perusti Kokkolan kaupungin 400 vuotta sitten Pohjanlahden rannalle. Meri on tuonut mukanaan vahvat kaupan ja logistiikan perinteet merenkulusta ja laivanrakennuksesta teollisuuteen ja sivistykseen. Sijainti meren ja lentoyhteyksien äärellä, pääradan ja E8-tien varrella varmistaa niin ihmisten, tavaroiden kuin ideoidenkin liikkuvuuden.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kokkolan kaupunki
Klimatutsläppen i Karleby har minskat med 40,5 procent från år 200716.5.2024 13:36:18 EEST | Tiedote
Enligt Finlands miljöcentral minskar Karlebys sammanlagda utsläpp av växthusgaser fortsättningsvis bra. Från år 2007 har utsläppen minskat med 40,5 procent. År 2022 minskade utsläppen med 4,8 procent jämfört med året innan.
Kokkolan ilmastopäästöt ovat laskeneet 40,5 prosenttia vuodesta 200716.5.2024 13:36:18 EEST | Tiedote
Suomen ympäristökeskuksen mukaan Kokkolan yhteenlasketut kasvihuonekaasupäästöt ovat edelleen hyvässä laskussa. Vuodesta 2007 päästöt ovat laskeneet 40,5 prosenttia. Vuoden 2022 kasvihuonekaasupäästöt laskivat 4,8 prosenttia edellisvuodesta.
Föreslå mottagare av Lucina Hagman-priset 202413.5.2024 12:17:51 EEST | Tiedote
Karleby stad delar ut det femte Lucina Hagman-priset år 2024. Priset delas ut för arbete som för vidare arvet efter Lucina Hagmans pedagogiska filosofi till en aktör som främjar jämlik utbildning jämställdhet och jämlikhet mellan könen förnyandet fostran och utbildning genom sitt pedagogiska arbete.
Anna ehdotuksesi Lucina Hagman -palkinnon saajaksi 202413.5.2024 12:17:51 EEST | Tiedote
Kokkolan kaupunki jakaa vuonna 2024 viidennen Lucina Hagman -palkinnon. Palkinto myönnetään Lucina Hagmanin kasvatusfilosofisen perinteen jatkamisesta toimijalle, joka edistää koulutuksen tasa-arvoa sukupuolten välistä tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta tekee pedagogista työtä kasvatuksen ja koulutuksen uudistamiseksi.
KokkolaWorks fortsätter i maj8.5.2024 10:00:00 EEST | Tiedote
Den gemensamma kampanjen för de offentliga sektorerna och företagen i Karleby, KokkolaWorks, fortsätter i maj. Syftet med samarbetet är att öka regionens dragningskraft. Kampanjen ”Bra jobb och gott liv” som genomfördes 2023 nådde ut till en stor skara som hör till målgruppen och ökade antalet besökare på och sökande via den gemensamma kampanjsidan och arbetsgivarnas egna rekryteringskanaler. Målet med kampanjen för 2024 är att ytterligare stärka människors kännedom om möjligheterna att bo och arbeta i Karleby. Med den erfarenhet som fjolårets kampanj gav kan årets kampanj inriktas mer exakt och aktivare till målgruppen. Skådespelaren Nicklas Pohjola som har sina rötter i Karleby har varit mycket involverad i skapandet av idéer till kampanjkonceptet och i dess genomförande.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme