Vappuhiihdot Kontiolahdella, Rovaniemellä, Helsingin Paloheinässä ja Äänekoskella – ”Voimassa lennokas asusuositus!”

Aurinkoisen sään odotetaan tuovan vappuladulle värikkäästi pukeutuneita hiihtokauden päättäjiä.

Vuosi sitten vappuhiihdoissa varauduttiin sekä sateisen että aurinkoisen sään varalta. Nyt ennusteet lupaavat aurinkoa. Kontiolahti Outdoor

Kauniin ja aurinkoisen sään ennuste lupaa hyvää vappuhiihtojen järjestäjille Kontiolahdella, Rovaniemellä, Helsingin Paloheinässä ja Äänekoskella.

Rovaniemellä Muurolan Kisaveikkojen Vappuhiihdot varmistuvat yöpakkasten myötä.

”Yöpakkaset jos tulee, niin hiihdetään. Nyt ennuste näyttää täydelliseltä”, sanoo järjestävän seuran Ari Jarva pari päivää ennen tapahtumaa.

Vuosi sitten satoja suksijoita

Vuosi sitten vappu kokosi Helsingin Paloheinään liki 400 ja Äänekoskelle 30-40 hiihtäjää. Kontiolahdella kolmen päivän vappuhiihdoissa kävi päivittäin noin sata suksijaa.

”Ladun varteen nousevan pop-up -pisteen sima ja munkki ja rennonletkeä vapputunnelma ovat suurimmat houkuttimet. Joku voi kerätä vielä kauden hiihtotavoitteesta puuttuvia kilometrejäkin. Joka tapauksessa voimassa on lennokas asusuositus”, sanoo Kontiolahden tapahtumaa järjestävän Kontiolahti Outdoorin Kimmo Turunen.

Info: Vappuhiihtoja 1.5.2024

Kontiolahden vappuhiihdot

• Pop-up -kahvila ladun varressa klo 9-14, jossa tuoreita munkkeja, grillimakkaraa, simaa ja kahvia
  • Latuna 2,2 km lenkki
  • Paikka: Kontiolahden ampumahiihtostadion
  • Järjestäjät: Kontiolahden kunta ja Kontiolahti Outdoor

Muurulan vappuhiihdot, Rovaniemi

Paloheinän 14. vappuhiihto, Helsinki

• Kello 12-15
  • Harrastajan kommentti: ”Tänä vuonna paremmat lumiolosuhteet kuin kertaakaan aiemmin vappuna.”
  • Mukana myös arpajaiset
  • Lisätietoa

Äänekosken vappuhiihdot, Äänekoski

• Kello 10 alkaen
  • Paikka: Äänekosken liikuntapuisto, Römminkatu 22
  • Järjestäjä: Äänekosken Huima
  • Seuran hiihtojaosto tarjoaa simaa ja munkkeja
  • Lisätietoa

Liituraita sopii myös ladulle.
Vappuna osa julkkiksistakin voi ottaa rennosti.