Lavarunoilija ja metallimuusikko yhdistävät voimansa uudessa "Kaksoissisäinen" äänikirjassa

Basam Booksin ensimmäinen runoäänikirja on tehty taiteen ehdoilla.

Kirsi-Marja Mobergin esikoisrunokokoelma Kaksoissisäinen on tunnustuksellinen äänikirja, jonka runoja Moberg esittää tummasävyisellä ja vahvalla tyylillään. Muusikko ja multi instrumentalisti Masi Hukarin (mm. Amoral, Sonata Arctica, Apulanta) kitarasävellykset tulkitsevat runojen maailmaa sekä Mobergin lausumista vaikuttavalla herkkyydellä ja syvyydellä.

Kaksoissisäinen on läpileikkaus trauman peittämän identiteetin etsinnästä ja mielen murtumisesta nuoruuden ihmissuhteissa. Mukaan sekoittuu myös kokemuksia rakkaudesta sekä pysähtymisiä elämän kirjoittamattomien sääntöjen äärelle.

"haluaisin kirjoittaa kyynelten nielemisestä
mutta nielen niitä niin kauan
että kirjoitettavaa ei enää ole

kuiva pala kurkussa ja metallin maku
muistuttavat
että kaikki on lopulta vain fysiikkaa

muutun vääjäämättä yhä pienemmiksi hiukkasiksi
kuljen minkä tahansa aineen läpi
jättämättä yhtäkään jälkeä"

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt: Anita Salo

anita@basambooks.fi

Anita SaloViestintävastaavaBasam Books Oy

Viestintä, sosiaalinen media, tiedotteet, arvostelukappaleet

anita@basambooks.fi

Tietoa julkaisijasta

"Uusi tietokirja auttaa kohtaamaan digitaalista vihaa ja väkivaltaa ”28.5.2024 10:47:57 EEST | Tiedote

Vihainen puhe on levinnyt verkkoalustoilla ja erilaiset häiriköinnin muodot ovat arkipäiväistyneet ajassamme. Uusi teos ohjaa sanallisen ja psykologisen väkivallan kohtaamiseen verkossa ja antaa välineitä inhimillisemmän vuorovaikutuksen puolustamiseen. "Verbaalinen väkivalta verkossa" on tutkija Severi Hämärin ensimmäinen kokonainen tietokirja aiheesta. Aiemmin hän on kirjoittanut samasta lähtökohdasta mm. palkitussa teoksessa "Tieteen vapaus & tutkijan sananvapaus" (Vastapaino 2020).

"Sivutieromaani" on lyhytproosallaan J. H. Erkon ja Martti Joenpolven kirjoituskilpailut voittaneen Jukka Aalhon esikoisromaani24.5.2024 09:20:00 EEST | Tiedote

Sivutieromaani on Jukka Aalhon moderni tieromaani – koivunlehtien, maantien ja jaloviinan tuoksuinen matka läpi kesäisen Suomen. Se on maantientuoksuinen kesäkirja kaikille, jotka ovat joskus huoltoasemalle miettineet, mihin tuokin porukka on menossa. Suomalaisilla sivuteillä nauretaan, itketään, rakastetaan ja törmäillään niin, ettei elämä ole sen jälkeen entisellään.