Lamor perustaa uuden toimipisteen öljyntorjuntalaitteiden vuokraus- ja logistiikkakeskukseksi Hollantiin tehostaakseen laitteiden globaalia saatavuutta

Photo: Lamor

Lamor Corporation Oyj            Lehdistötiedote 13.5.2024 klo 12.00

Lamor perustaa uuden logistiikkakeskuksen Werkendamiin Hollantiin. Laajan, lähes 3.000 neliön öljyntorjuntateknologiavaraston avajaiset ovat toukokuun lopussa. Keskuksessa sijaitsevat myös Lamorin asiakaspalvelu ja Benelux-maiden asiakkaisiin keskittyvä myyntikonttori.

Uusi logistiikkakeskus sijaitsee 30 minuutin päässä Rotterdamista. Sijainti tarjoaa nopean pääsyn eurooppalaiseen ja tarvittaessa myös globaaliin kuljetusverkostoon. Öljyntorjunnassa nopeus ratkaisee – mitä nopeammin laitteet saadaan paikan päälle, sitä parempi lopputulos saavutetaan sekä eri osapuolten että ympäristön kannalta. Lamor tavoittelee uuden keskuksen myötä myös pienempää hiilijalanjälkeä, koska kuljetuksista muodostuvia päästöjä voidaan sen avulla optimoida.

Lamorin uusi keskus tarjoaa öljyntorjuntateknologiaa vuokralle ja ostettavaksi, sekä palvelua ja huoltoa laitteiden ylläpitoon. Asiakaskunta koostuu pääosin meripelastusyhtiöistä, telakoista, offshore-yhtiöistä, valtiollisista toimijoista ja satamaviranomaisista. Rotterdamissa sijaitsee esimerkiksi useiden merkittävien öljy-yhtiöiden jalostamoja ja muita toimintoja, joten Lamorin läsnäolo tuo alueelle lisää turvaa.

Virallisia avajaisia juhlitaan Werkendamissa 30. toukokuuta.

”Haluamme Lamorin olevan ensisijainen kumppani matkalla kohti puhtaampaa huomista. Meillä on vuosikymmenten kokemus öljyntorjuntateknologian ja -palveluiden kehittämisestä ja osaamisesta”, kertoo Mathias Lindroos, Lamorin ympäristönsuojeluteknologian johtaja. ”Uusi keskus tekee toimituksista nopeampi ja vähäpäästöisempiä, ja vahvistaa myös läsnäoloamme manner-Euroopassa.”

Uudet toimitilat varastoineen sijaitsevat samoissa tiloissa kuin EMSAn hätätilanteissa avustava öljyntorjuntavarikko , jonka operoinnin Lamor voitti viime vuonna. Euroopan meriturvallisuusviraston EMSAn Pohjanmeren varikko on toiminut tammikuusta lähtien. Se tukee pyynnöstä EU-maita Pohjanmerellä silloin, kun öljyntorjuntaan tarvitaan lisää apua.

”Lamor on vahvassa kasvuvaiheessa. Uusi strategisesti Rotterdamin liepeille sijoitettu keskus auttaa meitä kehittämään toimitusketjuamme, varastonhallintaa ja hätätilanteisiin vastaamista. Ympäristönsuojeluratkaisuillamme on paljon tarjottavaa Benelux-maille”, sanoo Arjen van den Brink, Lamorin maajohtaja ja Benelux-maiden myyntipäällikkö. ”Paikallinen toimipiste auttaa Lamoria kuuntelemaan asiakkaita herkällä korvalla , mikä edistää vahvojen suhteiden rakentamista ja pitkäaikaista yhteistä menestymistä, globaalisti paikallisen toimintamallimme mukaisesti.”

Arjen van den Brink, Country Manager, Lamor Benelux
tel. +31 635 639 497, arjen.vandenbrink@lamor.com

Johan Grön, toimitusjohtaja, Lamor Corporation Oyj
puh. 040 5464186, johan.gron@lamor.com

Ympäristönsuojelua, maan ennallistamista ja materiaalinkierrätystä: Innovatiiviset teknologiamme, palvelumme ja räätälöitävät ratkaisumme – öljyntorjunnasta jätteen- ja vedenkäsittelyyn, maanpuhdistuksesta muovinkierrätykseen – hyödyttävät asiakkaita ja ympäristöjä joka puolella maailmaa.

Pystymme isoihin ja nopeisiin operaatioihin toimimalla verkottuneessa ekosysteemissä paikallisten kumppaneidemme kanssa, omien asiantuntijoidemme johdolla. Meillä on yli 60 työntekijää yli 20 maassa. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 123 miljoonaa euroa. Lamorin osake (LAMOR) on listattu Nasdaq Helsinki -markkinapaikalla. Lisätietoja: www.lamor.com

Lamorille viiden öljyntorjuntapuomikontin tilaus Kroatiasta14.5.2024 11:00:00 EEST | Tiedote

Lamor Corporation Oyj Lehdistötiedote 14.5.2024 klo 11.00 Lamorille viiden öljyntorjuntapuomikontin tilaus Kroatiasta Kroatian meri-, liikenne- ja infrastruktuuriministeriö on tilannut Lamorilta viisi puomikonttia, joiden arvo on yhteensä noin miljoona euroa. Lamor on jo aiemmin toimittanut Kroatiaan kolme puomikonttia, joiden kanssa puomikokonaisuus yltää neljän kilometrin pituuteen. Puomeja käytetään merellä vahinkotilanteissa, joissa vuotaa öljyä. Ne suojaavat Kroatian meri- ja ranta-alueita saastumiselta, sillä ne estävät öljyn leviämisen ja helpottavat sen korjaamista merestä. Kroatia sijaitsee Adrianmeren itärannikolla. Alue on etenkin kesäaikaan suosittu kohde veneille ja risteilyaluksille. Merellä havereihin liittyy aina öljyvahingon riski. Jos öljy pääsisi leviämään rajoittamatta, se voisi aiheuttaa vakavaa vahinkoa Kroatian vesialueille ja ympäristölle sekä alueen turismille. Sen tähden Kroatian valtio kehittää valmiuttaan uusilla öljyntorjuntavälineillä. ”Lamorilla on vuosik

Lamor wins a contract for five Oil Spill Response Boom containers to Croatia14.5.2024 11:00:00 EEST | Press release

Lamor Corporation Plc Press release 14 May 2024 at 11:00 a.m. EEST Lamor wins a contract for five Oil Spill Response Boom containers to Croatia Ministry of the Sea, Transport and Infrastructure in Croatia has placed an order with Lamor for five boom containers, with a total value of approximately one million euros. These booms compliment the previously delivered three boom containers, spanning the total length of booms to 4 kilometres. Booms will be used in case of maritime incident involving oil spill to restrict the spill’s spread for easier recovery, thus securing the Croatian sea areas and coastlines from pollution. Croatia locates in the Eastern banks of the Adriatic Sea. Especially in the summer months, the region is a highly popular and loved destination of many boats and cruise vessels. In case of an average at sea, there is always a risk of oil spill from a damaged vessel present. Should an oil spill occur and spread uncontrolled, it could cause serious harm to Croatian waters

Lamor mottar en bestilling fra Frøy for en omvendt osmose-basert behandlingsløsning for å fjerne parasitter fra oppdrettslaks29.4.2024 13:30:00 EEST | pressemelding

Det norske rederiet Frøy har bestilt et omvendt osmose-system fra Lamor, som skal ettermonteres på skipet deres for å produsere ferskvann og fjerne lakselus fra oppdrettslaks. Denne avtalen markerer Lamors sterkere inntreden på det norske markedet, hvor selskapet har betjent i flere tiår ved å tilby hovedsakelig teknologi for oljesølrespons og beredskapskompetanse.