Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin
Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin. Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.

Luode12 sisältää muun muassa ulkoiluun tarkoitettuja teknisiä vaatteita, kenkiä ja reppuja sekä retkeilyvarusteita, kuten teltan, makuupusseja, termospulloja, kuksan ja retkeilytuoleja. Mallistosta löytyvät myös risukeitin sekä punkkien ja hyönteisten torjumiseen tarkoitetut vaellussukat, joiden ennakoidaan nousevan hitiksi kotimaisen punkkisesongin alussa.
”Prismalla on Suomen suurimpana hypermarketketjuna näköalapaikka kuluttajien tarpeisiin ja suomalaiseen arkeen. Olemme kuunnelleet ja keränneet suomalaisten toiveita ja sen avulla tuoneet Luode12-mallistoon tuotteita, joiden uskomme kiinnostavan aktiivisia ulkoilijoita. Samalla haluamme korostaa, että vaikka tuotteet sopivat erinomaisesti vaativaankin retkeilyyn, niiden suunnittelussa on huomioitu soveltuvuus ihan jokapäiväiseen käyttöön. Tyyliltään ja toiminnallisuudeltaan tuotteet sopivat niin metsässä samoiluun kuin kaupungissa kävelyyn”, S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja Nina Paavilainen toteaa.
Prisma on viime vuosina panostanut voimakkaasti ulkoilutuotteiden valikoiman kehitykseen muun muassa tuomalla jokaiseen Prismaan erottuvat ulkoilun ja retkeilyn osastot ja Luode12-lanseeraus kehittää edelleen koko Prisman käyttötavarakaupan valikoimaa entistä kokonaisvaltaisempaan suuntaan.
”Suomalaisten ulkoilubuumi käynnistyi toden teolla korona-aikana, eikä tahti ole hidastunut sen jälkeen. Ulkoilutuotteiden valikoiman kasvattaminen ja kehittäminen on Prisman käyttötavarakaupalle merkittävä askel ja investointi, joka tuo uuden asiakasryhmän hypermarketin pariin. Luode12-brändin avulla tarjoamme erinomaisen hinta-laatusuhteen ulkoilutuotteita, joiden suunnittelusta vastaamme itse oman tuotemerkkimme alla”, Paavilainen kertoo.
Eräilyvaatteista tullut osa suomalaisten arkipukeutumista
Maailmalla on puhuttu tänä keväänä trendistä, jossa retkeilyyn ja urheiluun tarkoitettuja vaatteita yhdistellään yhä useammin osaksi arjen asukokonaisuutta. Esimerkiksi kalastusliivien kaltaiset taskulliset liivit ovat nousseet esille usean maailman johtavien muotitalojen trendikatsauksissa.
Prisman teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan trendi näkyy Suomessakin. Kyselyyn vastasi yli 2 000 Prisman asiakasomistajaa ympäri Suomen, ja heistä lähes kaksi kolmesta (71 %) kertoo yhdistelevänsä ulkoiluvaatteita muihin asukokonaisuuksiin.
Useimmiten arkivaatteisiin yhdisteltäviä retkeilyyn suunniteltuja vaatteita ovat pipot ja muut päähineet (66 %), takit (65 %) ja housut (51 %). Lisäksi suomalaiset kertovat käyttävänsä arkiasuissaan myös eräilyyn tarkoitettuja sukkia (37 %), kumisaappaita (18 %) ja maihinnousukenkiä (13 %).
”Suomalainen on ensisijaisesti käytännönläheinen ja mukavuushaluinen pukeutuja, joten siinä mielessä tämä maailmalla nouseva trendi on meille monella tapaa tuttu. Meille on luontevaa lähteä kaupungille samoissa vaatteissa, joissa lähtisimme metsään, ja sitä ei tarvitse ihmetellä. Tästäkin syystä tyylikäs Luode12-mallisto on nyt erityisen ajankohtainen”, Paavilainen kertoo.
Eläimellinen mainoskampanja alkaa
Luode12-brändin merkityksestä Prismalle kertoo myös tällä viikolla käynnistyvä ulkoilubrändille poikkeuksellinen mainoskampanja. Ulkoilumerkkejä markkinoidaan usein upeilla luontokuvilla ja metsämaisemilla, mutta Luode12 vie kuitenkin tätä kuvastoa uuteen suuntaan, sillä brändin markkinoinnissa eläimellisyys on luovalla tavalla esillä.
Brändin huomiota herättävän markkinointikonseptin nimi on Löydä Luontosi ja siinä erilaisia liikkujia edustavat ihmismallien sijaan eläinhahmot kettu, jänis ja ilves, jotka ilmentävät suomalaisten monimuotoista suhdetta luontoon ja liikuntaan.
”Halusimme heti kärkeen tehdä jotain aidosti erottuvaa ja uskomme vahvasti tämän jäävän ihmisten mieliin oikealla tavalla. Löydä luontosi -markkinointikonsepti yhdistää ennennäkemättömällä tavalla ulkoilmaan suunnitellun valikoiman ja kotimaiset metsän eläimet. Löydä luontosi -konsepti on myös metafora ulkoilmaihmisestä, joka voi löytää luontonsa Luode12-valikoiman avulla. Mainonnan ilme on rohkea ja juuri sopivasti Prisman näköinen”, Paavilainen sanoo.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Nina Paavilainen
S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja
puh. 010 768 0615
nina.paavilainen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat







SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme