Prisma julkaisee täysin uuden ulkoilubrändin - mukana muun muassa kuksa, värikkäitä kuorivaatteita ja risukeitin

Prisman omien tuotemerkkien valikoima täydentyy 13. toukokuuta, kun hypermarketketju ja Suomen suosituin muotikauppa lanseeraa oman ulkoiluun ja retkeilyyn keskittyvän Luode12-ulkoilubrändin.  Kaikissa Prisma-myymälöissä ja Prisma.fi-verkkokaupassa myyntiin tulevan Luode12-tuoteperheen ensimmäiseen mallistoon sisältyy muun muassa teknisiä vaatteita, retkeilyvarusteita sekä tämän kesän pakko-ostos: punkeilta suojaavat sukat.

Prisma

Luode12 sisältää muun muassa ulkoiluun tarkoitettuja teknisiä vaatteita, kenkiä ja reppuja sekä retkeilyvarusteita, kuten teltan, makuupusseja, termospulloja, kuksan ja retkeilytuoleja. Mallistosta löytyvät myös risukeitin sekä punkkien ja hyönteisten torjumiseen tarkoitetut vaellussukat, joiden ennakoidaan nousevan hitiksi kotimaisen punkkisesongin alussa.

”Prismalla on Suomen suurimpana hypermarketketjuna näköalapaikka kuluttajien tarpeisiin ja suomalaiseen arkeen. Olemme kuunnelleet ja keränneet suomalaisten toiveita ja sen avulla tuoneet Luode12-mallistoon tuotteita, joiden uskomme kiinnostavan aktiivisia ulkoilijoita. Samalla haluamme korostaa, että vaikka tuotteet sopivat erinomaisesti vaativaankin retkeilyyn, niiden suunnittelussa on huomioitu soveltuvuus ihan jokapäiväiseen käyttöön. Tyyliltään ja toiminnallisuudeltaan tuotteet sopivat niin metsässä samoiluun kuin kaupungissa kävelyyn”, S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja Nina Paavilainen toteaa.

Prisma on viime vuosina panostanut voimakkaasti ulkoilutuotteiden valikoiman kehitykseen muun muassa tuomalla jokaiseen Prismaan erottuvat ulkoilun ja retkeilyn osastot ja Luode12-lanseeraus kehittää edelleen koko Prisman käyttötavarakaupan valikoimaa entistä kokonaisvaltaisempaan suuntaan.

”Suomalaisten ulkoilubuumi käynnistyi toden teolla korona-aikana, eikä tahti ole hidastunut sen jälkeen. Ulkoilutuotteiden valikoiman kasvattaminen ja kehittäminen on Prisman käyttötavarakaupalle merkittävä askel ja investointi, joka tuo uuden asiakasryhmän hypermarketin pariin. Luode12-brändin avulla tarjoamme erinomaisen hinta-laatusuhteen ulkoilutuotteita, joiden suunnittelusta vastaamme itse oman tuotemerkkimme alla”, Paavilainen kertoo.

Eräilyvaatteista tullut osa suomalaisten arkipukeutumista

Maailmalla on puhuttu tänä keväänä trendistä, jossa retkeilyyn ja urheiluun tarkoitettuja vaatteita yhdistellään yhä useammin osaksi arjen asukokonaisuutta. Esimerkiksi kalastusliivien kaltaiset taskulliset liivit ovat nousseet esille usean maailman johtavien muotitalojen trendikatsauksissa.

Prisman teettämän tuoreen kyselytutkimuksen mukaan trendi näkyy Suomessakin. Kyselyyn vastasi yli 2 000 Prisman asiakasomistajaa ympäri Suomen, ja heistä lähes kaksi kolmesta (71 %) kertoo yhdistelevänsä ulkoiluvaatteita muihin asukokonaisuuksiin.

Useimmiten arkivaatteisiin yhdisteltäviä retkeilyyn suunniteltuja vaatteita ovat pipot ja muut päähineet (66 %), takit (65 %) ja housut (51 %). Lisäksi suomalaiset kertovat käyttävänsä arkiasuissaan myös eräilyyn tarkoitettuja sukkia (37 %), kumisaappaita (18 %) ja maihinnousukenkiä (13 %).

”Suomalainen on ensisijaisesti käytännönläheinen ja mukavuushaluinen pukeutuja, joten siinä mielessä tämä maailmalla nouseva trendi on meille monella tapaa tuttu. Meille on luontevaa lähteä kaupungille samoissa vaatteissa, joissa lähtisimme metsään, ja sitä ei tarvitse ihmetellä. Tästäkin syystä tyylikäs Luode12-mallisto on nyt erityisen ajankohtainen”, Paavilainen kertoo.

Eläimellinen mainoskampanja alkaa

Luode12-brändin merkityksestä Prismalle kertoo myös tällä viikolla käynnistyvä ulkoilubrändille poikkeuksellinen mainoskampanja. Ulkoilumerkkejä markkinoidaan usein upeilla luontokuvilla ja metsämaisemilla, mutta Luode12 vie kuitenkin tätä kuvastoa uuteen suuntaan, sillä brändin markkinoinnissa eläimellisyys on luovalla tavalla esillä.

Brändin huomiota herättävän markkinointikonseptin nimi on Löydä Luontosi ja siinä erilaisia liikkujia edustavat ihmismallien sijaan eläinhahmot kettu, jänis ja ilves, jotka ilmentävät suomalaisten monimuotoista suhdetta luontoon ja liikuntaan.

”Halusimme heti kärkeen tehdä jotain aidosti erottuvaa ja uskomme vahvasti tämän jäävän ihmisten mieliin oikealla tavalla. Löydä luontosi -markkinointikonsepti yhdistää ennennäkemättömällä tavalla ulkoilmaan suunnitellun valikoiman ja kotimaiset metsän eläimet. Löydä luontosi -konsepti on myös metafora ulkoilmaihmisestä, joka voi löytää luontonsa Luode12-valikoiman avulla. Mainonnan ilme on rohkea ja juuri sopivasti Prisman näköinen”, Paavilainen sanoo.

Lisätietoja:
Nina Paavilainen
S-ryhmän omista merkeistä vastaava johtaja
nina.paavilainen@sok.fi

SOK:n viestintä

SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.

Puh:050 472 2745viestinta@sok.fi

Luode12 naisten softshell-takki 223L112464
Luode12 miesten kuoritakki 204L112450
Luode12 miesten ulkoilujalkineet Jurmo Waterproof Mid
Luode12 naisten ulkoilujalkineet Jurmo Waterproof Low
Luode12 unisex punkki- ja hyönteissuojasukat ODSL042403
Luode12 kuksa puinen
Luode12 risukeitin 10x10x14 cm

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.