Tampereella musisoidaan syksyllä uuteen tahtiin

Suomen suurin yksityinen musiikkikoulu laajentaa Tampereelle liiketoimintakaupan myötä. Jamkidsin muskarit ja Musiikkikoulu Demon opetustunnit käynnistyvät syksyllä 2024. Ilmoittautuminen syksyn ryhmiin alkaa toukokuussa.

Musiikkikoulujen Jamkids ja Demo tavoitteena on tarjota musiikin iloa mahdollisimman monelle: Jamkids järjestää muskareita 0–6-vuotiaille ja Musiikkikoulu Demo soiton- ja laulunopetusta yli 7-vuotiaille, myös aikuisille. Opetuspisteitä on yhteensä yli 50; pääkaupunkiseudulla, Lohjalla ja nyt myös Tampereella. Viikoittain tunneille osallistuu runsaat 2 000 oppilasta.

– Asiakaspalautteen ja markkinatutkimustemme perusteella Tampereella on selvä tilaus toiminnallemme. Jamkids aloittaa syksyllä vauva-, taapero- ja bändimuskareilla; Musiikkikoulu Demon osalta toiminta käynnistyy kitaran ja laulun opetuksella. Lisäämme tarjontaa pikkuhiljaa kysynnän mukaan, koulujen rehtori Kati Nieminen kertoo.

Toiminta sai Tampereen kaupungilta taiteen perusopetuksen opetusluvan liiketoimintakaupan myötä. Kaupunki ei toistaiseksi myönnä uusia lupia.

– Tämä on nyt kolmas kerta, kun kasvamme ostamalla valmista toimintaa. Tampereen Kitarakoulu etsi jatkajaa ja se sopi meidän aikatauluihimme loistavasti. Osto- ja lupaprosessi sujui joka suuntaan jouhevasti muutamassa kuukaudessa. Olemme iloisia myös siitä, että nykyiset opettajat jatkavat meidän kanssamme Musiikkikoulu Demossa, musiikkikoulujen toimitusjohtaja Heli Miinin kiittelee.

Ilmoittautuminen syksyn muskari- ja musiikkitunneille on jo alkanut.

– Haemme parhaillaan tiloja keskustan alueelta. Olemme kesällä mukana myös monissa tapahtumissa, jolloin toimintaamme pääsee tutustumaan. Ilmoittautuneille ja innokkaille tiedoksi, että kerromme tilanteen etenemisestä ja tapahtumistamme kotisivuillamme ja uutiskirjeessämme, Miinin kertoo.

Musiikki antaa eväitä elämänmittaiselle matkalle

Suomen suurimman yksityisen musiikkikouluketjun toiminta perustuu kokonaisvaltaiseen musiikkielämykseen. Esimerkiksi muskareissa käytetään paljon omia sisältöjä ja materiaaleja, kuten lauluja, loruja ja kuvituksia.

– Muskareissa lapsi oppii musiikin perustaitojen lisäksi sosiaalisia ja kognitiivisia taitoja sekä käsittelemään tunteitaan. Soittoharrastus puolestaan toimii hyvänä vastavoimana nykyiselle nopeatahtiselle elämäntyylille. Kehitämmekin jatkuvasti toimintaamme tämän ajan lasten ehdoilla. Pääasia on kuitenkin, että harrastaminen on kivaa ja kaikille mahdollista ilman pääsykokeita, Nieminen sanoo.

Musiikkikoulujen toiminnasta vastaa vuonna 2009 perustettu Jamkicks osakeyhtiö. Opetustoiminnan lisäksi yritys järjestää laajasti muuta musiikkiin liittyvää toimintaa kuten esityksiä, koulutuksia ja yritystapahtumia sekä ylläpitää Jamkids Musiikkimaailma -musiikinoppimissovellusta. Musiikkikoulut työllistävät noin 50 opettajaa.

Lisätietoja:

Heli Miinin
osakas, toimitusjohtaja, Jamkicks Oy
heli.miinin@jamkids.fi

Kati Nieminen
osakas, rehtori, Jamkicks Oy
kati.nieminen@jamkids.fi

Koulun rehtori Kati Nieminen ja toimitusjohtaja Heli Miinin.
Toimitusjohtaja Heli Miinin
Rehtori Kati Nieminen