Pirttirannan päiväkodin laajennus Nivalassa etenee aikataulusta edellä

Rakentaminen käynnistyi vasta neljä viikkoa sitten, mutta työmaa etenee jo muutaman viikon aikataulua edellä. Laajennuksen toteuttaa Finnlamelli, jolla on vankka kokemus hirsisten oppimisympäristöjen rakentamisesta.

Finnlamellin kehittämä hirsinen oppimisympäristö soveltuu erityisen hyvin nopeaan ja äkilliseen tilantarpeeseen, sillä sen toimitusaika on parhaimmillaan vain 16 viikkoa. Myös Pirttirannan päiväkodin laajennuksella on tiukka aikataulu: sopimuksen solmimisesta muuttovalmiiseen rakennukseen on varattu neljä kuukautta. Neljän viikon jälkeen työmaa on jo reilusti edellä aikataulusta, mikä enteilee hyvää valmistumisaikataululle.

Hyvät työntekijät ja onnistuneet urakoitsijavalinnat

Pirttirannan työmaata johtava projektipäällikkö Janne Kivioja DEN Finlandilta kiittää vauhdikkaasta etenemisestä niin urakoitsijoita kuin omaa henkilöstöäkin.

– On hieno saavutus, että olemme jo tässä vaiheessa näin paljon edellä aikataulusta. Se kertoo onnistuneista urakoitsijavalinnoista ja sitoutuneista työntekijöistä. Saan olla erittäin ylpeä tästä porukasta.

Prosessit, yhteistyö ja rakentamisen laatu hiottu huippuunsa

Laadukkaista hirsirakennuksistaan tunnettu Finnlamelli on osa DEN Finlandia, jossa on viime vuosina tehty pitkäjänteisesti työtä rakentamisen laadun ja tehokkuuden parantamiseksi sekä prosessien kehittämiseksi.

– Rakennustyömailla kehitystyö näkyy hyvänä suunnitteluna, tehtaiden ja rakentamisen jouhevana yhteistyönä, työn laadukkaana jälkenä sekä kohteiden valmistumisena aikataulussa. Tai kuten Pirttirannan tapauksessa, suunniteltua nopeammassa aikataulussa, kertoo DENin markkinointi-, viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Maria Mroue.

Neljässä viikossa huomattavaa edistystä työmaalla

Työmaa on edennyt viikko viikolta nopeasti, ja vaikka työtä riittääkin vielä moneksi viikoksi, tontilla on neljän viikon jälkeen jo varsin valmiin näköinen rakennus.

• Sopimus solmittiin maalis–huhtikuun vaihteessa, hirsikehikko toimitettiin tontille huhtikuun puolessa välissä ja runko nousi harjakorkeuteen toisella rakennusviikolla.

• Toisella viikolla aloitettiin elementtirakenteisen osan pystytys.

• Kolmannella viikolla aloitettiin ulkoverhous- ja maalaustyöt, putkimies aloitti alapohjan viemäröinnit ja vesikatolle aloitettiin alushuovan asennukset.

• Neljännellä viikolla alapohjan viemäröinnit saatiin valmiiksi ja laajennusosa liitettyä päiväkodin vanhaan osaan sekä alapohjan puhallusvillaeristeet asennettua.

• Viidennellä viikolla saadaan valmiiksi kattojen huopatyöt ja edistetään monta muuta työvaihetta liittyen esimerkiksi kattoturvatuotteisiin ja sadevesikouruihin, höyrynsulkuihin ja koolauksiin sekä maalaus- ja sähkötöihin. Myös ikkunoiden ja yläpohjan koolauksien ja höyrynsulun asentaminen alkaa.

• Lattian valut on aikataulutettu viikolle 22 niin ensimmäiseen kuin toiseen kerrokseen.

Päiväkodin laajennus valmistuu elokuussa

Pirttirannan päiväkodin laajennus toteutetaan osittain siirrettävänä. Valmiit suunnitelmat ja piirustukset ovat tulleet suoraan tilaajalta, ja opetushenkilökunta on osallistunut rakennuksen suunnitteluun. 650-neliöinen laajennus valmistuu elokuussa.

DEN on Suomen suurin pientalorakentaja, jonka juuret yltävät yli 30 vuoden taakse. Meitä ohjaavat yhdessä valitut arvomme: arvostus, rohkeus, vastuullisuus ja onnellisuus. Yhtiössä työskentelee lähes 400 ammattilaista. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 101 miljoonaa euroa.

DEN Finland Oy strengthened its market position and made a positive operating profit3.6.2024 14:53:37 EEST | Tiedote

In 2023, the housing market was significantly affected by inflation, rising interest rates, and overall uncertainty on the market. Numerous bankruptcies were seen in the construction sector, and clients were cautious in their decision-making. Despite the challenges of the operating environment, DEN Finland managed to strengthen its position as Finland's largest single-family house builder and achieve a positive operating profit.

DEN Finland Oy vahvisti markkina-asemaansa ja teki positiivisen liiketuloksen7.5.2024 10:12:38 EEST | Tiedote