Länsi-Tampereen vehreälle asuinalueelle uusi S-market palvelemaan kasvavaa asukasmäärää – myös muuta myymäläverkostoa uudistetaan

Suomen suurin ruokakauppaketju S-market kasvattaa ja uudistaa myymäläverkostoaan Pirkanmaalla. Länsi-Tampereelle alkaa rakentua S-market Lamminpää, ja nykyisistä myymälöistä uudistetaan Oriveden, Lempäälän ja Ikaalisten S-marketit. Samalla saadaan päätökseen muutama vuosi sitten alkaneet, koko Pirkanmaan S-market-verkostoon kohdistuneet mittavat parannustyöt. Kevään aikana vahvistuu myös toisen Pirkanmaalle avattavan uuden S-marketin avaus.

S-market Lamminpää tulee sijoittumaan vilkkaiden kulkuyhteyksien varrelle osoitteeseen Nauhakuja 2. Lähialueelle on nousemassa lähes 30 kerrostalon kokonaisuus, mikä tulee tarkoittamaan noin 1 200 uutta asukasta.

Tavoitteena on päästä aloittamaan noin 1000-neliöisen kaupan rakentaminen tulevana syksynä.

– Tampereen vetovoima näkyy ja tuntuu myös Lamminpäässä. S-market tuo kasvavan ja kehittyvän alueen ytimeen helpon, nopean ja edullisen vaihtoehdon arjen ruokakauppaostoksiin, jotka eivät vaadi autoa tai pidempää kauppareissua hypermarketissa. Jos kaikki etenee suunnitelmien mukaan, pääsemme juhlimaan avajaisia yhdessä asiakkaiden kanssa huhtikuussa 2025, Pirkanmaan Osuuskaupan S-market-ketjujohtaja Sami Laine iloitsee.

Henkilökunnan rekrytointi alkaa alkuvuodesta 2025.

– Meille tulee Lamminpäähän noin 14 paikkaa auki. Mikäli ruoka ja asiakaspalvelu ovat sinun juttusi, kannattaa ehdottomasti seurailla vuodenvaihteen jälkeen osoitetta pokrekry.fi ja laittaa hakemusta sisään. Lähdemme kokoamaan uuteen toimipaikkaan huipputiimiä ja haluamme tarjota kullekin tekijälle elämään sopivan työn, joka joustaa eri tilanteiden mukaan, Sami lupaa.

Raikkaan miljöön ohella rakentamisen ytimessä on energiatehokkuus: S-market Lamminpäästä tulee oman toimintansa osalta päästötön toimipaikka. Kaupan kylmäjärjestelmän kylmäaineena tullaan käyttämään luonnollista hiilidioksidikylmäainetta ja kylmäjärjestelmän energiankulutus pyritään minimoimaan ovellisilla kylmäkalusteilla. Kylmäprosessissa syntyy kuitenkin aina myös hukkalämpöä, joka saadaan hyödynnettyä tehokkaasti lattialämmityksessä.

Valaistus puolestaan toteutetaan säädettävillä led-valaisimilla, jotka mahdollistavat pienen energiankulutuksen lisäksi tilaan miellyttävän kirkkauden. Toimipaikan omaa energiantuotantoa varten varaudutaan aurinkopaneelien asentamiseen. Ennestään Pirkanmaalla on yhteensä 12 oman toimintansa osalta päästötöntä S-marketia.

Elämä on ruokaa – ja sujuvia kauppareissuja

Vehreästä luonnostaan tunnetussa Lamminpäässä asuu paljon pien- ja lapsitalouksia, mikä tulee näkymään vahvasti myös S-marketin valikoimassa ja palveluissa.

– Lamminpään edullisin ja monipuolisin ruokakori elämän eri hetkiin tulee olemaan S-marketin tärkein tehtävä. Asiakasanalytiikasta on nähtävissä, että alueella tykätään kokeilla rohkeasti uutuustuotteita ja kokataan paljon kotona. Samoin edullinen hinta painaa ostopäätöksessä paljon. Juuri Lamminpään alueen asukkaille osuvaa valikoimaa onkin lähdetty piirtämään erityisesti näiden asioiden ympärille, mutta asiakkaat voivat ehdottomasti kertoa myös omia tuotetoiveitaan osoitteessa sinuntoive.fi sekä tietysti aina kaupan henkilökunnalle, Sami vinkkaa.

Myös helppoutta ja nopeutta arvostaville on luvassa hyviä uutisia.

– Välipalan, eväiden tai unohtuneen maitopurkin hakijat voivat piipata ostoksensa kätevästi pikakassoilla. Valikoiman osalta laadukkaiden tuorevalmisruokien ohella kauppaan saadaan myös pullantuoksuinen paistopiste. Ja vaikkei S-marketin pinta-ala ihan veny palvelutiskille, Prisman koko valikoimaan pääsee pian Lamminpäässäkin käsiksi: uuden S-marketin pihaan tulee ruoan verkkokaupan noutolokerikko, Sami jatkaa.

Ei mitään pikku pintaremppoja

Pirkanmaan kaikki S-marketit on viime vuosien aikana uudistettu läpikotaisin niin miljöön, valikoiman kuin energiatehokkuudenkin osalta. Vielä on vuorossa muutama myymälä.

S-market Oriveden muutostyöt alkoivat aiemmin tänä keväänä ja valmistuvat huomenna torstaina. S-market Lempäälän uudistus alkaa heti perään kesäkuussa ja valmistunee marraskuussa. S-market Ikaalinen taas uudistuu tulevana syksynä, syyskuusta marraskuuhun. Ylöjärvellä ja Valkeakoskella puolestaan ovat käynnissä S-marketien muutostyöt Prismoiksi.

Pirkanmaan Osuuskaupalla on tällä hetkellä 26 S-marketia. Lamminpään lisäksi suunnitelmissa on päästä aloittamaan Pirkanmaalla myös toisen uuden S-marketin rakentaminen vielä tänä vuonna.

– Kunhan rakennuslupa-asiat ovat varmistuneet, pääsemme kertomaan lisää – toivottavasti jo lähiviikkoina. Lamminpää ja tämä toinen mahdollinen uusi yksikkö mukaan luettuina Pirkanmaan S-market-verkoston parivuotinen uudistaminen on ollut kokonaisuudessaan 27,1 miljoonan euron investointi, Sami kertoo.

Pirkanmaan Osuuskauppa tarkoittaa ruokaa, palveluita ja loistavia asiakaskokemuksia. Meidät omistaa 220 000 asiakasomistajaa. Osuuskauppana tavoitteemme on luoda asiakkaillemme helpompia hetkiä ja lisätä hyvinvointia. Annamme toimintamme hyödyn asiakasomistajille edullisimpina hintoina, palkitsemisena ja vastuullisesti rakennetuilla, laadukkailla palveluilla yli sadassa liikepaikassa ja verkossa 3 000 työntekijän voimin.

Yli 46 000 äänesti Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaaleissa – korkein äänestysprosentti Pohjois-Pirkanmaalla4.4.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

S-ryhmän kaikki 19 alueosuuskauppaa ovat jäsentensä omistamia yrityksiä, joiden päätöksentekoon jäsenet voivat osallistua monella tapaa. Jäseniä osuuskaupoissa edustaa edustajisto, joka valitaan vaaleilla osuuskaupan asiakasomistajista joka neljäs vuosi. Pirkanmaan Osuuskaupan edustajiston vaalien äänestysaika oli 4.–20.3.2024, ja uusi edustajisto on nyt valittu.

Pirkanmaan Osuuskaupan vuosi 2023 suotuisa – ruoan verkkokaupan kysyntään vastataan investoimalla Pirkanmaan ensimmäiseen automaatioavusteiseen keräilykeskukseen15.2.2024 10:30:00 EET | Tiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan vuoden 2023 liikevaihto kipusi 1 162,5 miljoonaan euroon, joka on 7,1 prosenttia enemmän edellisvuoteen verraten. Liiketuloksemme oli 25,6 miljoonaa euroa. Panostimme uusien palveluiden ja verkoston kehittämiseen 49,5 miljoonan euron investoinnein. Maksoimme myös Bonusta kaikkien aikojen suurimman summan, 46,2 miljoonaa euroa. Osuustoiminnan ydin onkin resonoinut tässä ajassa vahvasti: Pirkanmaan Osuuskaupan asiakasomistajien määrä ylitti viime vuonna 220 000 jäsenen rajan – vuoden 2023 lopussa meillä oli 221 679 asiakasomistajaa. Henkilöstömäärämme oli vuoden 2023 lopussa 3 362. Kaikki työntekijämme palkitaan ylimääräisellä tulospalkkiolla.

Vaikuttamisen paikka Pirkanmaan kehittämiseen on jälleen auki – osuuskauppavaalien ehdokasasettelu alkaa huomenna9.1.2024 09:00:00 EET | Tiedote

Lähiruokavalikoiman kasvattaminen, sähköautojen latauspisteiden määrän moninkertaistaminen sekä uusien kumppanuusetujen solmiminen paikallisten yritysten kanssa. Muun muassa nämä toteutetut toiveet ovat lähtöisin Pirkanmaan Osuuskaupan viimekertaisten osuuskauppavaalien ehdokkailta. Työmme alueen hyvinvoinnin kehittämiseksi jatkuu, ja nyt on aika valita meille uusi edustajisto. Pirkanmaan osuuskauppavaalien ehdokasasettelu on käynnissä 10.–26.1.2024.

Kalevan Liikenneaseman Hesburger ja Sport & Bar Koppi palvelevat asiakkaita viimeisen kerran 15.10.2.10.2023 14:00:00 EEST | Tiedote

Pirkanmaan Osuuskaupan hallitus päätti 29.9.2023 kokouksessaan Kalevan Liikenneaseman Hesburgerin ja Sport & Bar Kopin toiminnan lakkauttamisesta. Viimeinen aukiolopäivä on 15.10.2023. Toimintaympäristön muutokset ovat vaikuttaneet Kalevan Liikenneaseman Hesburgerin ja Sport & Bar Kopin toiminnan kannattavuuteen. – Aiemmin asiakkaat ovat poikenneet nopeasti ohikulkumatkalla ruokailemaan Kalevan Liikenneasemalle. Alueen liikennejärjestelyiden muutokset ovat kuitenkin viime vuosina hankaloittaneet liikenneasemalle pääsyä. Tämä on osaltaan vaikuttanut siihen, ettemme ole saavuttaneet asettamiamme myyntitavoitteita. Hienosti asiakkaita palvelleesta henkilökunnastamme tämä ei ollut kiinni, toimialajohtaja Mikko Hautasaari korostaa. Kalevan Liikenneasemalla toimiva Sale ja sen yhteydessä toimiva pieni kahvio jatkavat toimintaansa kesään 2025 saakka, jolloin viereen rakentuvaan uuteen Hippos-kortteliin avataan Sale. Asiakkaat pääsevät myös edelleen tankkaamaan autonsa pihassa olevalla ABC Aut