Otavan alkukesän viihteessä kuuma TikTok-ilmiö ja kuusikymppisen naisen elämän täyskäännös

Hillary Yablon: Sylvian toinen näytös
Ilmestyy 21.5.2024

Vauhdikas hyvänmielen romaani tuulettaa railakkaasti käsityksiä ikääntymisestä, rakkaudesta ja onnesta.

Neljänkymmenen yhteisen vuoden jälkeen Sylvia, 63, havaitsee miehensä petolliseksi sekä aviovuoteessa että raha-asioissa. Nyt saa riittää! Niinpä tylsä senioriyhteisö Floridassa vaihtuu kimppakämppään New Yorkin sykkeessä.

Uuden elämän aloittaminen lähes tyhjän päältä ei ole helppoa, kun sekä mies että aikuinen tytär yrittävät pysäyttää Sylvian järkipuheillaan. Vuodet ovat kuitenkin tuoneet hänelle kokemusta, suhteellisuudentajua ja viisautta. Nyt on hauskanpidon ja säpinän aika.

Hillary Yablonin esikoisteos on saanut ilmestyessään kiittävien arvioiden vyöryn. "[A] delightful debut. . . It’s impossible not to cheer for the strong heroine at the center of Yablon’s savvy story." —Publishers Weekly

Kirjailija Hillary Yablon asuu Los Angelesissa perheensä kanssa. Hän valmistui Princetonin yliopistosta ja opiskeli runoutta maisteriksi asti. Tällä esikoisromaanillaan hän voitti Kalifornian yliopiston Allegra Johnson -palkinnon.

Alkuteos: Sylvia´s Second Act. Suomentaja: Anna-Mari Raaska

Kirja ilmestyy painettuna, e- ja äänikirjana. Äänikirjan lukee Kirsti Valve.

Tessa Bailey: Kesä kalastajan kainalossa
Ilmestyy 10.6.2024

TikTok-suosikkikirjailijan hittiromaani on riemukas ja kuuma kuin kesän ensimmäinen hellepäivä.

Piper Bellingerin isäpuoli saa miltei kolmikymppisen naisen holtittomasta pintaliitoelämästä tarpeekseen ja sulkee viimein rahahanat. Piper siskoineen joutuu vaihtamaan Hollywoodin humun vastuullisen aikuisuuden opiskeluun kalastajakylässä Tyynenmeren rannikolla.

Äreä, parrakas merikapteeni Brendan ei usko, että mokoma iloluontoinen seurapiiriperhonen pärjää pikkukylässä viikkoakaan. Eikä heillä ainakaan voi olla mitään yhteistä. Kun Piper ja Brendan kuitenkin törmäävät tämän tästä toisiinsa, heidän välisensä kemian välttelystä tulee kovin hankalaa.

Kesä kalastajan kainalossa on saanut GoodReadsissa yli 550 000 arviota lähes 4 pisteen keskiarvolla ja se on noussut valtavaksi TikTok-ilmiöksi yli 240 miljoonalla näyttökerralla. Kirja on ollut myös ykkösenä New York Timesin ja USA Todayn bestsellerlistoilla.

Bestsellerkirjailija Tessa Bailey kirjoittaa romanttisia komedioita itsepäisistä duunarimiehistä ja lojaaleista, rakastettavista sankarittarista. Hänen teoksistaan löytyy takuulla huumaa, iloa, tuhmia puheita ja onnellinen loppu.

Alkuteos: It Happened One Summer. Suomentaja: Aura Elometsä

Kirja ilmestyy painettuna, e- ja äänikirjana. Äänikirjan lukee Leena Pöysti.