eLuotsi Finland Oy

Carccu® Awarded FSC Forest Certification for Environmental Responsibility

Share

The Finnish packaging manufacturer Carccu® has been awarded Forest Stewardship Council (FSC) forest certification.

Carccu®, a packaging manufacturer based in Sastamala, Finland, has been awarded Forest Stewardship Council (FSC) forest certification. The wood in an FSC-labelled wood product originates from a forest that has been managed in accordance with the principles of environmental, social and economic sustainability.

The FSC label on paper packaging demonstrates commitment to sustainable forest management

The FSC Forest Certification recognizes the work of companies and organizations in promoting sustainable forest management and creates a strong link between forest management and products. The certification is supervised by independent, accredited auditors and it is the only wood product certification that is also supported by WWF, Nature League and Greenpeace. By using FSC-certified raw materials, Carccu® is able to contribute to responsible forest management and forest economy.

Work on obtaining FSC certification started at Carccu® last year as part of the company's ISO 9001 and ISO 14 001 quality system certification efforts. Last year, Carccu® was also awarded PEFC forest certification for environmental responsibility The certifications highlight Carccu®'s commitment to ecological advancements in the paper packaging industry.

“The certification is proof from an external audit that we are acting responsibly”, says Lasse Borg, Managing Director of Carccu®.

null

Contacts

Images

Links

More information about the company

Carccu® is a packaging paper manufacturer and flexographic printing company based in Sastamala, Finland. Carccu®’s products include food packaging and packaging paper, and the company is the leading manufacturer of floral papers in the Nordic countries.

Alternative languages

Subscribe to releases from eLuotsi Finland Oy

Subscribe to all the latest releases from eLuotsi Finland Oy by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from eLuotsi Finland Oy

Laaja tutkimus haastaa kreatiinin käyttösuositukset20.11.2025 12:28:00 EET | Tiedote

Urheiluravinneasiantuntija Bodylab nostaa esiin tuoreen, laaja-alaisen tieteellisen tutkimuksen, joka asettaa yleiset kreatiinin käyttösuositukset uuteen valoon. Vaikka kreatiinin teho suorituskyvyn parantajana lyhytkestoisissa ja intensiivisissä harjoituksissa on laajasti tunnettu, heinäkuussa 2024 julkaistu systemaattinen katsaus ja meta-analyysi tarkentaa kuvaa sen annoskoon merkityksestä erityisesti kehonkoostumukseen. Tutkimus viittaa siihen, että annoskoolla voi olla aiempaa oletettua suurempi merkitys kehonkoostumuksen muutoksiin.

Pankkien viivyttely voi maksaa asunnon ostajille tuhansia euroja - näin suojaat itsesi12.11.2025 13:29:22 EET | Tiedote

Moni asunnonostaja luottaa pankin lainalupaukseen kuin kiveen – mutta lupaus ei ole sitova. Pankki voi vetäytyä vielä kaupan kynnyksellä vedoten vakuusarvioon, kuntotarkastukseen tai sisäisiin prosesseihinsa. Lopputuloksena ostaja voi jäädä yksin, ja jopa joutua maksamaan sopimussakon myyjälle. Ilmiö on yleistynyt erityisesti talouden epävarmuuden ja pankkien kiristyneen riskipolitiikan myötä. Julkinen kaupanvahvistaja Satu Lohjelm Talousleidi Oy:stä kertoo ongelmasta, sen syistä ja seurauksista sekä miten asunnon ostajan kannattaa suojata itsensä.

Mitä on tekoälyoptimointi eli GEO?8.10.2025 08:01:00 EEST | Tiedote

Tiedonhaku on murroksessa. Kun aiemmin tietoa haettiin lähes yksinomaan Googlesta, yhä useampi käyttäjä kysyy nyt neuvoa tekoälyltä – ChatGPT:ltä, Geminiltä, Claudelta, Perplexityltä tai muilta laajoilta kielimalleilta. Tämä kehitys muuttaa löydettävyyden pelisääntöjä perusteellisesti. Yrityksen ei enää riitä näkyä Googlen hakutuloksissa – sen on tultava löydetyksi myös tekoälyn antamissa vastauksissa. Tältä pohjalta syntyi käsite tekoälyoptimointi eli GEO (Generative Engine Optimization). GEO on uusi hakukoneoptimoinnin muoto, jossa huomioidaan paitsi Googlen algoritmit, myös tekoälyjen tavat hakea, jäsentää ja hyödyntää verkkosisältöjä. Siinä missä SEO keskittyy linkkeihin ja hakusanoihin, GEO rakentaa brändin uskottavuutta ja tunnettuutta tekoälyjen näkökulmasta – brändinimen maininnoilla, asiantuntijuudella ja laadukkaalla sisällöllä. Käytännössä SEO ja GEO ovat pitkälti samojen asioiden tekemistä, mutta kummankin vaatimukset tulee ottaa huomioon tulosten maksimoimiseksi. eLuotsi o

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye