Demarinuorten liittokokous valitsi Emilia Kangaskolkan jatkavaksi puheenjohtajaksi

Sosialidemokraattisten nuorten liittokokous XXXII valitsi launtaina 25.5. jatkavaksi puheenjohtajakseen Emilia Kangaskolkan Pohjois-Karjalasta.

Sosialidemokraattiset nuoret on valinnut puheenjohtajakseen Emilia Kangaskolkan Pohjois-Karjalasta. Valinta tehtiin liittokokouksessa Lappeenrannassa lauantaina 25.5.2024.

Emilia on Demarinuorten istuva puheenjohtaja, joka valittiin tehtäväänsä syksyllä 2023 Demarinuorten ylimääräisessä liittokokouksessa.

– "Kiitän liittokokousta luottamuksesta jatkaa Suomen vaikuttavimman nuorisoliikkeen puheenjohtajana. Tänään aloitamme valmistautumisen SDP:n pääministerivastuuta varten. Olemme lähettäneet liittokokouksesta painokkaan viestin siitä, miten nuorten työmarkkina-asema ja työelämän hyvinvointi tulee asettaa politiikan keskiöön. Se olkoon viesti myös nyt käytäviin eläkeneuvotteluihinaa", Emilia sanoo.

Lisätietoja:

Emilia Kangaskolkka

Sosialidemokraattiset Nuoret ry.

Poliittiset nuoriso- ja opiskelijajärjestöt vaativat: Elinkeinoministeri Wille Rydmanin (ps.) on erottava14.6.2024 13:38:00 EEST | Tiedote

Viime viikolla tietoon saapui syyttäjän päätös olla nostamatta syytettä Helsingin Sanomien toimittajia kohtaan kahden vuoden takaisesta paljastusartikkelista, jossa kuvailtiin yksityiskohtaisesti nykyisen elinkeinoministeri Wille Rydmanin (ps.) ympärillä vellovaa epäilyä seksuaalisesti ahdistavasta käytöksestä. Kaikki vireillä olleet rikosprosessit toimittajia sekä itse Rydmania (ml. raiskausepäily) kohtaan päättyivät lopulta syyttämättäjättämispäätöksiin. Haluamme korostaa, että seksuaalisesti ahdistavaa käytöstä voi tapahtua myös ilman varsinaisen rikoksen tunnusmerkistön täyttymistä. Edustuksellisessa demokratiassa on kyse kansan luottamuksesta eikä ministeri Rydmanin käytöstä voida katsoa millään arvovaltaiseen tehtävään sopivana. Perussuomalaisten kyvyttömyys löytää luotettava henkilö omasta puolueestaan ministerin tehtävään on myös huolestuttavaa. Ihmettelemme Petteri Orpon kyvyttömyyttä johtaa valtioneuvostoa, jonka kokoomusministerinä Rydman ei voisi toimia, mutta saman hallitu

Demarinuorten liittokokouksen julkilausuma: Reilu työelämä myös tulevaisuuden sukupolville29.5.2024 15:54:16 EEST | Tiedote

Demarinuorten XXXII liittokokous on hyväksynyt lauantaina 25.5. julkilausuman reilusta työelämästä myös tulevaisuuden sukupolville. "Sosialidemokraattiset Nuoret ry:n liittokokous vetoaa voimakkaasti nuorten työmarkkina-aseman ja työhyvinvoinnin parantamisen puolesta. Nuoret ikäluokat tulevat kantamaan suomalaista yhteiskuntaa harteillaan niin eläkkeiden, kasvavien sosiaali- ja terveysmenojen, ilmastokriisin kustannusten kuin valtionvelan muodossa. Tästä huolimatta nuorilla ei ole saavutettuja etuja, joista työelämässä tinkiä eikä siten aitoja mahdollisuuksia suoriutua meille sysätyistä vastuista. On korkea aika uudistaa työelämää tavalla, joka takaa nuorille oikeudenmukaisen ja kestävän tulevaisuuden. Suomen on pidettävä kaikki mukana eikä jättää tulevaisuuden osaajia tienposkeen. Siksi jokaiselle nuorelle on taattava työ-, koulutus- tai harjoittelupaikka. Tämä on se peruskivi, jonka avulla rakennamme työelämää, jossa on enemmän odotettavaa kuin pelättävää. On huolestuttavaa, miten hu