"John Stuart Millin klassikkoteos "Vapaudesta" saa uuden suomennoksen – mukana valaiseva esipuhe professori Teivo Teivaiselta"

John Stuart Millin teos "Vapaudesta" on saanut uuden suomennoksen Risto Mikkoselta. Teoksessa Mill puolustaa intohimoisesti ihmisten spontaaniutta, yksilöllisyyttä ja erilaisuutta vastustaen yhteiskunnan pyrkimystä ahtaa ihmiset samaan muottiin.

John Stuart Mill (1806–1873) oli englantilainen filosofi ja taloustieteilijä, joka halveksi yhteiskunnan pyrkimystä ahtaa ihmiset samaan muottiin sekä yleisen mielipiteen pakkovaltaa.

Yksilön vapauden puolustajana hän kannatti intohimoisesti ihmisten spontaaniutta, yksilöllisyyttä ja erilaisuutta ja toi näkemyksensä julki klassikoksi muodostuneessa esseessään Vapaudesta.

Millin maineikkaan klassikon uusi, tarkka suomennos on Risto Mikkosen käsialaa. Teokseen on kirjoittanut valaisevan esipuheen professori Teivo Teivainen.

Arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt: Anita Salo

anita@basambooks.fi

Anita SaloViestintävastaavaBasam Books Oy

Viestintä, sosiaalinen media, tiedotteet, arvostelukappaleet

anita@basambooks.fi

Tietoa julkaisijasta

"Uusi tietokirja auttaa kohtaamaan digitaalista vihaa ja väkivaltaa ”28.5.2024 10:47:57 EEST | Tiedote

Vihainen puhe on levinnyt verkkoalustoilla ja erilaiset häiriköinnin muodot ovat arkipäiväistyneet ajassamme. Uusi teos ohjaa sanallisen ja psykologisen väkivallan kohtaamiseen verkossa ja antaa välineitä inhimillisemmän vuorovaikutuksen puolustamiseen. "Verbaalinen väkivalta verkossa" on tutkija Severi Hämärin ensimmäinen kokonainen tietokirja aiheesta. Aiemmin hän on kirjoittanut samasta lähtökohdasta mm. palkitussa teoksessa "Tieteen vapaus & tutkijan sananvapaus" (Vastapaino 2020).

"Sivutieromaani" on lyhytproosallaan J. H. Erkon ja Martti Joenpolven kirjoituskilpailut voittaneen Jukka Aalhon esikoisromaani24.5.2024 09:20:00 EEST | Tiedote

Sivutieromaani on Jukka Aalhon moderni tieromaani – koivunlehtien, maantien ja jaloviinan tuoksuinen matka läpi kesäisen Suomen. Se on maantientuoksuinen kesäkirja kaikille, jotka ovat joskus huoltoasemalle miettineet, mihin tuokin porukka on menossa. Suomalaisilla sivuteillä nauretaan, itketään, rakastetaan ja törmäillään niin, ettei elämä ole sen jälkeen entisellään.

'Siskoni Buddha -teos tarjoaa teräviä huomioita nuoruudesta ja itsensä löytämisestä"24.5.2024 09:15:00 EEST | Tiedote

Anna Hollingsworthin uusi romaani "Siskoni Buddha" käsittelee sisaruuden vaikutusta omaan identiteettiin. Teos esittelee oivaltavasti nuoruuden haasteita, kasvukipuja ja iloja. Toisessa romaanissaan Hollingsworth syventyy itsensä etsimisen teemoihin. "Siskoni Buddha" tarjoaa syvällisen katsauksen identiteetin rakentumiseen ja itsensä kanssa elämisen oppimiseen, sekä siihen, miten toiset ihmiset vaikuttavat minäkuvaamme.