Pulkkilan liikekeskukseen S-market – ABC-ravintola ja muut palvelut jatkuvat ennallaan

Osuuskauppa Arina uudistaa syksyllä 4-tien varrella sijaitsevan Pulkkilan liikekeskuksen. Vuonna 2018 avattu Sale-lähimyymälä laajennetaan S-marketiksi, osin nykyisen ABC-ravintolan tiloihin. ABC:n polttoneste- ja latauspalvelut, samoin Pulkkilan apteekin ja Alkon palvelut jatkuvat ennallaan. S-markettiin haetaan parhaillaan marketpäällikköä ja ABC:lle kokkia.

3D-havainnekuva Pulkkilan liikekeskuksen uudistuksesta, jossa näkyy uusi sisätila ja asiakkaita.
Kuvituskuva: Markku Karjunen, Inmade Design

Arina avasi Pulkkilaan vuonna 2018 uuden liikekeskuksen, jossa ABC:n yhteyteen siirrettiin aiemmin taajaman keskustassa sijainnut Sale-lähimyymälä. Perinteikäs liikepaikka on saavuttanut sekä matkaajien että paikallisten suosion pysähdys- ja kauppapaikkana. Nyt on uudistusten aika.

– Vastaamme alueen asiakkaiden toiveisiin ja laajennamme ruokakaupan S-marketiksi, vahvistaen alueen ykköskaupan asemaa. Tilavampi myymälä mahdollistaa laajemmat ja monipuolisemmat valikoimat ja edullisemmat hinnat. Laajentuvat aukioloajat tuovat joustavuutta asiakaspalveluun ja verkkokauppatilaajien pakettiautomaattipalveluja kehitetään, kiteyttää ryhmäpäällikkö Tarmo Kokkola.

– Suosittu ABC-ravintola jatkaa nykyistä tiiviimmissä tiloissa. Muutostyöt aloitetaan ravintolalinjaston siirrolla. Asiakaspaikkoja on jatkossakin reilusti niin ohikulkijoille kuin paikallisille. Parhaillaan haemme tiimiin uutta kokkia. ABC:n polttoneste- ja sähkölatauspalvelut jatkavat entiseen tapaan, samoin muista palveluista apteekki ja Alko, jatkaa ryhmäpäällikkö Soile Tikkala.

– Liikekeskuksen remontti aloitetaan elokuun puolivälissä ABC-ravintolan muutostöillä, jonka jälkeen on marketkaupan laajennuksen aika. Kaupan aukioloaikoihin ei tule keskeytyksiä. Remontin on tarkoitus valmistua kokonaisuutena viimeistään marraskuun loppuun mennessä, Kokkola toteaa.

Havainnekuva uudistetusta S-Marketin sisätilasta, jossa asiakas työntää ostoskärryä ja taustalla näkyy ravintola-alue.
Kuvituskuva: Markku Karjunen, Inmade Design

Rovaniemen kaupunginhallitus hyväksyi Lapinmaa-korttelin asemakaavamuutoksen – Arinan suunnitelmat näköalahotellista Rovaniemen upeisiin vaaramaisemiin, elämyksellisestä ravintolakokonaisuudesta sekä uudesta Sale-lähikaupasta etenevät11.6.2024 07:58:00 EEST | Tiedote

Osuuskauppa Arina suunnittelee yhdessä Rovaniemen kaupungin kanssa keskustan Lapinmaa-kortteliin korkeatasoista Solo Sokos Hotel Rovaniemi -hotellia. Suunnitelman mukaan hotellin ylimpään kerrokseen sijoittuu näköalaravintola, jonka ainutlaatuinen panoraamanäkymä Rovaniemen vaaroille tarjoaa elämyksiä niin suomalaisille ja ulkomaalaisille matkailijoille kuin paikallisille asukkaille. Arina tuo myös osaksi korttelikokonaisuutta uuden Sale-lähikaupan.

Uuden Solo Sokos Hotel Rovaniemen tavoitteena olisi lisätä matkailun vetovoimaa ja tuoda uusia palveluita paikallisille5.6.2024 15:55:35 EEST | Tiedote

Lapinmaa-korttelin uudistaminen etenee saumattomassa yhteistyössä Rovaniemen kaupungin ohjauksessa. Tavoitteena on ollut alusta alkaen luoda kokonaisuus, jossa toteutusivat niin kaupungin tavoitteet ja tahtotila kuin liiketoiminnan edellytykset. Pitkäjänteisen yhteistyön tuloksena on löydetty ehdotus toimivasta kokonaisratkaisusta. Asemakaavan muutos on ollut nähtävillä ja lähtee seuraavaksi Rovaniemen kaupunginhallituksen käsittelyyn. Arina uskoo hankkeella ja siihen kuuluvalla hotellilla olisi merkittävä rooli kaupunkikeskustan elävöitymisessä ja kehittymisessä.