Hesburgerilla ei ole työvoimapulaa
Julkisuudessa on ollut keskustelua ravintola-alan työvoimapulasta. Hesburgeriin on kuitenkin pyrkinyt tänä vuonna ennätysmäärä työnhakijoita.

Suomen Hesburgereihin on tullut työhakemuksia tähän mennessä yli 10 000 kappaletta. Hakijamäärä on Hesburgerin historian suurin.
”Hesburger selvästi kiinnostaa työnantajana. Tehokkaat rekrytointikampanjat ja myös puskaradio toimivat hienosti. Suuri osa työnhakijoista hakee Hesburgeriin sukulaisten tai työkavereiden suosituksesta. Olemme kuulleet, että Hesburgerilla saatua työkokemusta arvostetaan erittäin paljon myös muiden työnantajien keskuudessa”, Hesburgerin henkilöstöpäällikkö Henna Pursiheimo kertoo.
Panostuksia koulutukseen ja johtamiseen
Erityisesti työn sujuvuuteen ja henkilöstön johtamiseen on panostettu tänä vuonna. Uudet hampurilaistyöntekijät käyvät ”Tervetuloa Hesburgeriin” -koulutuksen, mistä henkilöstöltä on saatu paljon positiivista palautetta.
”Myös työpaikkaedut ovat saaneet työntekijöiltämme kiitosta. Epassin avulla Hesburger kannustaa liikkumaan ja nauttimaan kulttuurista. Henkilöstö toivoi myös työmatkaetua, joka otettiin käyttöön viime vuonna. Epassin etu on jopa 600 euroa vuodessa riippuen työntekijän työtunneista. Teemme koko ajan töitä työhyvinvoinnin eteen. Panostamme erityisesti siihen, että jokaisesta heseläisestä on mukava tulla töihin”, Henna Pursiheimo sanoo.
83 prosenttia työntekijöistä suosittelee
Hesburgereissa järjestetään vuosittain työhyvinvointikysely. Viimeisimmän työhyvinvointikyselyn perusteella 83 prosenttia Suomen työntekijöistä suosittelee Hesburgeria työnantajana. Työntekijät arvioivat muun muassa, miten he kokevat oman työnsä, työyhteisön toimivuuden, johtamisen ja esihenkilötyön sekä Hesburgerin yrityksenä.
Arviointi suoritettiin asteikolla 1-5, jossa 1 = täysin eri mieltä, 5 = täysin samaa mieltä ja EOS = en osaa sanoa.
- Oma työ 4,1
- Työyhteisö 4,3
- Johtaminen ja esihenkilötyö 4,2
- Hesburger yrityksenä 3,8
Suomesta tutkimukseen osallistui noin 1400 Hesburgerin työntekijää. Hesburgerin henkilöstötutkimus toteutettiin huhtikuussa 2023 yhteistyössä Kulmia Insight Oy:n kanssa.
Avainsanat
Kuvat
Tietoja julkaisijasta
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger toimii kahdeksassa maassa: Suomessa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Saksassa, Ukrainassa, Bulgariassa ja Puolassa. Hesburger työllistää Suomessa noin 6000 työntekijää ja ulkomailla 2700 työntekijää. Vuoden 2023 verollinen myynti Suomessa oli 286 miljoonaa euroa ja ulkomailla 172 miljoonaa euroa.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Hesburger
Tämä “jäätelökioski” on auki ympäri vuoden – Hesburgereissa myydään talvikaudella liki miljoona jäätelöannosta11.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburgereissa jäätelö ei ole vain kesäherkku, vaan tasaisesti ympäri vuoden myytävä tuote. Viimeisen vuoden aikana jäätelöannoksia on myyty yli 3,5 miljoonaa kappaletta, joista lähes miljoona yksistään talvella. Jäätelömassan ja Hesburgerille kehitettyjen pirtelömakujen valmistuksesta vastaa Valio.
Hesburger avaa uuden suuren ravintolan Jyväskylän Seppälään – avajaisia vietetään perjantaina 5.12.4.12.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Hesburger avaa Ahjokadun ja Seppäläntien kulmaan uuden 470-neliöisen Drive-in-ravintolan, joka korvaa tontilla aiemmin toimineen pienen Hesburgerin. Uudessa ravintolassa on 64 asiakaspaikkaa ja uutuutena oma drive-in-luukku prepaid-tilauksille.
Hesburgerin Ieva Salmela on vuoden ihmisläheisin johtaja – Hesburger nousi Suomen ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden kärkeen28.11.2025 14:37:46 EET | Tiedote
Hesburgerin kansainvälisen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Ieva Salmela on valittu vuoden ihmisläheisimmäksi johtajaksi HumanPower25-kilpailun yli 250 henkilöä työllistävien yritysten sarjassa. Lisäksi Hesburger sijoittui ihmisläheisimpien työpaikkojen kuuden parhaan joukkoon.
Hesburger nousi työnantajabrändien kolmen kärkeen31.10.2025 14:14:06 EET | Tiedote
Hesburger on valittu vuoden 2025 työnantajabrändien kärkikolmikkoon. Hesburger erottui erityisesti aitoudellaan ja kyvyllään puhutella nuoria työnhakijoita heidän omassa mediaympäristössään.
Hesburger asetti kovan tavoitteen – Nyt noin joka seitsemäs myyty tuote on kasvipohjainen1.9.2025 14:15:00 EEST | Tiedote
Hesburgerin tähtäimessä on, että vuoteen 2030 mennessä puolet myydyistä tuotteista olisi kasvipohjaisia. Tavoitteen saavuttaminen edellyttää kuitenkin loppukiriä, johon kannustimena toimii tuotteiden matalampi hinta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
