Köpcentrum Mylly lockar elbilister, resenärer och till och med tammerforsbor på sommaren
Sommarsäsongen är traditionellt livlig på Köpcentrum Mylly. Förutom laddningsstationen som öppnas i juni betjänas besökarna av flera förnyade och helt nya affärer samt ett rikligt utbud av pop up-butiker. Mylly lockar resenärer ända från Birkaland, som nu får byta ut vyn av Näsinneula och Pyynikki utsiktstorn mot Myllytornet i Reso.

Nestes snabba laddningsstation MY Förnybar Laddning för elbilar öppnas på Köpcentrum Mylly i juni. Stationen byggs på parkeringsplatsen invid rondellen på Myllynkatu.
Laddningsstationen har sex laddningsplatser och den är öppen för alla elbilister. Stationens totala effekt på 600 kilowatt och den dynamiska effektfördelningen garanterar en snabb laddning också under rusningstider.
– De breda, tillgängliga och praktiska parkeringsrutorna garanterar en säker laddning. Ljusreklamen gör det lätt att hitta stationen och skyddstaket skyddar bilen under laddningen. Till vår glädje gillar elbilisterna verkligen Nestes koncept, berättar Antti Pulkkanen, Head of EV Charging Solutions på Neste.
Laddningsstationen som byggs på Mylly är Neste-kedjans fjortonde laddningsstation. Nestes laddningsstationer använder 100 procent förnybar el.
Köpcentrum Myllys Neste MY Förnybar Laddning
- Plats: parkeringsplatsen vid Myllynkatu
- Öppen 24 h
- Totala effekt 600 kilowatt
- 6 st. CCS-laddningssatelliter (160 kW 400V, 320 kW 800V)
- Betalning sker med Neste-applikationen, bank- eller kreditkort, Neste-företagskort eller Neste-presentkort
På sommaren flörtar Myllytornet med Näsinneula
Sommarsäsongen har traditionellt varit livlig på köpcentrumet och förväntningarna också på den kommande sommaren är höga.
– De höga försäljningssiffrorna och det stora besökarantalet är positiva tecken också med tanke på den kommande sommaren. I regionen ordnas flera stora och fina evenemang som lockar besökare från hela Finland. Mylly erbjuder mycket mångsidiga tjänster och tidsfördriv såväl för invånarna i den egna regionen som för resenärer, säger verkställande direktör Mari Hantula.
På Köpcentrum Mylly vill man utnyttja det faktum att det ligger centralt med tanke på turismen.
– I området kring Mylly finns det mycket att se och uppleva och vi ligger i centrum av många förunderliga sevärdheter: Vi befinner oss i Reso, staden med över tusen rhododendrer, ovanför Åbo som också kallas för Finlands Paris, vid porten till världens mest fantastiska skärgård och under Nådendals varma sol, berättar marknadsföringschef Mira Salo.
Sommarens kampanj Tornilla tavataan (Vi ses vid tornet) tilltalar just resenärer och semesterfirare. Marknadsföringen riktas särskilt till Tammerforsregionen där Köpcentrum Mylly kommer att vara synlig bland annat i utereklam.
– Alla känner till dragkampen mellan Åbo och Tammerfors. Vi ville ge en mer positiv synvinkel på detta och därför skickar Myllytornet varma hälsningar till Tammerforstornen, såsom Näsinneula och Pyynikki utsiktstorn. Myllytornet är ett synligt och imponerande landmärke, precis som tornen på övriga håll i Finland.
Nya affärer, sommarens pop up-butiker och EU-valet
I juli får köpcentrumet en helt ny affär då småföretaget Raw Organic från Åbo slår upp dörrarna invid Myllytorget. Raw Organic är en innovativ friskvårdsbutik för hela familjen med ett brett utbud av högklassiga hälsoprodukter, naturkosmetika och friskvårdsprodukter.
– Vårt mål är att främja välbefinnande och sunda levnadsvanor med naturliga metoder. Vi samarbetar endast med tillförlitliga leverantörer för att säkerställa att våra produkter håller en hög kvalitet och att de är etiska. Vi vill erbjuda en unik köpupplevelse för alla som värdesätter skönhet och hälsa. Vi planerar en stor invigningskampanj samt fina invigningserbjudanden, så välkommen att bekanta dig med våra produkter, säger Raw Organics grundare Lisa-Maria Junnila.
Myllys utbud av affärer har uppdaterats redan tidigare. I februari öppnade kosmetikakedjan Rituals sin upplevelserika konceptbutik, och Yeppo, som säljer koreansk kosmetika, är nu granne med Ruohonjuuri invid Prisma. Finlaysons butik öppnade i april på första våningen i Mylly och är nu granne med Elegance Kultajousi.
I maj breddades restaurangutbudet med Amarillo, den första enligt det nya konceptet, på andra våningen på Myllytorget. Coffee House på första våningen förnyades också samtidigt enligt det nya konceptet. Teppanyaki på andra våningen har expanderat och serverar nu också en sushibuffé.
I juni invigs Bobo, ett tehus och café i japansk stil som serverar bubbelte, högklassigt kaffe och te enligt finsk smak samt smörgåsar, mochi-bakelser och bubbelvåfflor i asiatisk anda.
– Vi tar i synnerhet med oss ung kompetens och energi till Mylly! Vi ville införa Bobo i Mylly, för atmosfären här har redan från första början varit mycket varm och välkomnande. Sommaren kommer nog att bli hektisk, men också ett utmärkt tillfälle att lära sig nya saker, berättar Oona McKay från Bobo.
Sommarens pop up-butiker bjuder på Muurla och mumintroll: Muurlas pop up-butik kommer att finnas på Myllytorget 28.6–1.8 och utanför Iittala-butiken har pop up-butiken Mumin öppet under perioden 14.6–14.7. I juni kan du bekanta dig med Drop Designs bastu och bubbelpool på Myllytorget.
Köpcentrum Mylly fungerar som förhandsröstningsplats för EU-valet 29.5–4.6.2024. Närmare information om öppettiderna för förhandsröstningen finns på Köpcentrum Myllys webbplats.
Kontakter
Mari HantulaVerkställande direktörAffärscentret Mylly
Tel:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMira SaloMarknadsföringschefAffärscentret Mylly
Tel:+358 40 778 5515mira.salo@kauppakeskusmylly.fiBilder







Mylly är världens mest mirakulösa köpcentrum i Reso. Köpcentrumet är det största i Egentliga Finland och har över fem miljoner besökare om året. 150 affärer och tjänsteföretag, 3 000 parkeringsplatser och en handelsyta på 91 000 m2 garanterar det största utbudet i regionen med utmärkt läge mitt i ett stort handelsområde.
Andra språk
Följ Kauppakeskus Mylly Oy
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kauppakeskus Mylly Oy
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Kutsu median edustajille: Kauppakeskus Myllyn uusi kerrosten välinen liukumäki otetaan käyttöön – vauhdilla alakertaan 6 metrin korkeudesta7.2.2025 12:36:01 EET | Kutsu
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki Myllyntorin toisesta kerroksesta ensimmäiseen kerrokseen. Kauppakeskusmaailmassa tämän kokoluokan kaikille avoin ja maksuton liukumäki on ainutlaatuinen. Myllynputkeksi nimetty liukumäki jää pysyvästi asiakkaiden iloksi. Kutsumme median edustajat lapsineen tutustumaan uuteen liukumäkeen sekä Myllyntoriin, jonka mittava uudistus on nyt valmis. Liukumäen koeajotilaisuus pidetään sunnuntaina 16.2.2025 sulkemisajan jälkeen klo 19.30–20.30. Tilaisuus on avoin myös Myllyn henkilökunnalle perheineen. Myllynputken virallisia avajaisia vietetään talvilomaviikon maanantaina 17.2.2025. Avajaisista ja talvilomaviikon tapahtumista kerrotaan myöhemmin. Pyydämme osallistujia ilmoittautumaan koeajotilaisuuteen 13.2.2025 mennessä sähköpostitse anna.koivisto@ideagroup.fi tai numeroon 041 433 6165 / Anna Koivisto, Idea Group. Kerro ilmoittautuessasi tilaisuuteen tulevien aikuisten ja lasten määrä. Ilmoittautuneille annetaan ohjeet, kuinka pääsee pa
Köpcentrum Mylly har bäst rykte i Finland femte året i rad – en ovanlig bedrift i den finländska företagsvärlden10.1.2025 09:01:13 EET | Pressmeddelande
Förtroendet för stora finländska köpcentrum och deras rykte bland konsumenterna mäts i en årlig oberoende undersökning. Köpcentrum Mylly i Reso har haft förstaplatsen som köpcentrumet med bäst rykte ända sedan den första undersökningen. T-Media, som genomför undersökningen, analyserar också finländska företag mer allmänt, och Myllys bedrift är mycket ovanlig: i ingen annan Luottamus&Maine-undersökning av en enskild bransch har ett företag lyckats knipa förstaplatsen fem år i rad.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum