S-ryhmä muistuttaa – Bonus kertyy mobiililla maksettaessa vain “kahden kortin taktiikalla”
Mobiilimaksaminen on helppoa ja turvallista, mutta sen kasvaneeseen suosioon liittyy kuitenkin myös tärkeä huomioitava asia: Bonus voi jäädä saamatta, jos mobiilissa käyttää pelkästään maksukorttia.

Suomalaiset ovat tottuneet, että maksaminen ja Bonuksen kerryttäminen onnistuu yhdellä S-ryhmän muovikortilla, mutta puhelimessa tai kellossa tähän tarvitaankin kaksi erillistä korttia. Maksupäätteelle näytetään ensin Bonusta kerryttävää S-Etukorttia, ja sen jälkeen asiakkaan valitsemaa maksukorttia.
Bonusta ja muita asiakasomistajaetuja ei siis saa mobiilisti pelkästään S-Etukortti Visalla maksaessa, vaan asiakkaan tulee ottaa mobiilissa erikseen käyttöön myös Bonusta kerryttävä S-Etukortti. iPhonessa molemmat kortit lisätään yhteen sovellukseen, Applen Lompakkoon. Korttien käyttöönotto onnistuu helposti S-mobiilin kautta. Android-puhelimissa puolestaan lähiluettava S-Etukortti löytyy S-mobiilista ja maksu tapahtuu esimerkiksi Google Payllä.
”Olemme huomanneet, että kaikki eivät vielä ole tätä ymmärtäneet, vaan osa asiakkaista on ottanut mobiilissa käyttöön vain S-Pankin maksukortin. Tiedossa voi olla ikävä yllätys seuraavana Tilipäivänä, jos asiakas on luullut kerryttävänsä samalla myös Bonusta, mutta se onkin jäänyt saamatta”, toteaa S-ryhmän asiakkuusjohtaja Heini Dahlström.
Helppoa bonustelua on pyritty tukemaan monin tavoin. Pelkän maksukortin käyttöön ottaneita asiakkaita on muun muassa lähestytty suoraan sähköpostitse ja S-mobiilin kautta, ja kehotettu viimeistelemään käyttöönotto myös Bonuksen kerryttämiseen tarvittavan S-Etukortin osalta.
“Kunhan molemmat kortit on ottanut käyttöön, niiden käyttö kassalla on helppoa ja Bonus kertyy sujuvasti myös mobiilisti”, Dahlström sanoo.
Bonuksen kerryttäminen iPhonessa olevalla S-Etukortilla onnistuu tässä vaiheessa seuraavissa ketjuissa: Prisma, S-market, Sale, Alepa, ABC Market, ABC Ravintola, Food Market Herkku, Sokos, Emotion, Prisma Rauta ja S-Rauta. Muissa ravintoloissa, kahviloissa, hotelleissa tai yhteistyökumppaneillamme Bonuksen kirjaaminen tai asiakasomistajaetujen hyödyntäminen iPhonella ei vielä ole mahdollista, joten varauduthan käyttämään fyysistä S-Etukorttia.
Android-käyttäjille suunnattu S-mobiilin S-Etukortti puolestaan toimii jo lähes kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa.
Tarkemmat ohjeet S-Etukortin lisäämiseen ja mobiilimaksamiseen löytyvät S-kanavalta: S-Etukortti Applen Lompakkoon & S-Etukortti Android-puhelimille.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini Dahlström, asiakkuusjohtaja, SOK, heini.dahlstrom@sok.fi, puh. 010 7680960
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat

Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Nopeus on suurin riski – ruokarobotit muistuttavat koulujen alkaessa valppaudesta liikenteessä7.8.2025 12:10:00 EEST | Tiedote
Suomalaisista lähes jokainen pitää tärkeänä, että koulujen lähellä noudatetaan nopeusrajoitusta. Silti Liikenneturvan toteuttamissa tutkauksissa neljä viidestä kuljettajasta ajaa ylinopeudella koulujen lähistöllä oleville suojateille. Kun koulut elokuussa alkavat, katukuvassa tutuksi tulleet S-kaupat-palvelun ruokarobotit kerääntyvät koulujen ja myymälöiden lähistölle ympäri Suomea muistuttamaan erityisesti aikuisia valppaudesta, kun liikenteessä on paljon pieniä kulkijoita.
Huulet ovat palanneet tärkeäksi osaksi suomalaisten meikkirutiinia – Nämä tuotteet nousseet uusiksi myyntihiteiksi23.7.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
29. heinäkuuta vietetään jälleen vuosittaista kansainvälistä huulipunapäivää. Huulipunat ja -kiillot ovatkin parhaillaan yhä useamman suomalaisen huulilla, sillä erilaisia huulituotteita ostetaan nyt selvästi edeltäviä vuosia enemmän. Sokoksen ja Emotionin myyntidatasta käy ilmi, että huulipunien myynti on kasvanut peräti 50 prosenttia koronavuosiin verrattuna.
Ilmanpuhdistimien myynti tuplaantui eikä pöytätuuletin enää kelpaa kaikille – Prisman myyntidata kertoo, mitä koteihin kesällä halutaan15.7.2025 09:14:18 EEST | Tiedote
Suomalaiset panostavat selvästi aiempaa enemmän kotinsa ilmanlaatuun ja viilennykseen kesäisin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Datan mukaan ilmanpuhdistimien kysyntä on alkukesällä lähes tuplaantunut ja viilenninkaupoille suomalaiset suuntavat heti ensimmäisinä hellepäivinä. Monille viilennyslaitetta valitessa on nyt erityisen tärkeää, että laitetta voi hallita etänä. Viilentimien lisäksi tapoja torjua hellettä on monia.
S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa hieman edellisvuodesta11.7.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa 2025 oli 7 005,2 miljoonaa euroa. Myynti kasvoi 0,6 prosenttia edellisvuodesta. Kehityksen veturi oli marketkauppa, jonka myyntivire jatkui vahvana.
Suomalaiset innostuivat leipomaan ja sisustamaan – S-ryhmän data kertoo, miten viileästä alkukesästä on nautittu2.7.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Tänä kesänä ei ole vielä suuremmin hellepäiviä nähty, mikä on saanut suomalaiset nauttimaan kesästä tänä vuonna hieman eri tavoilla ja mauilla. S-ryhmän myyntidata kertoo suomalaisten innostuneen muun muassa leivonnasta sekä sisustamisesta. Kelien viileydestä huolimatta moni on päätynyt tekemään ostoksia pakastealtaalle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme