S-ryhmä muistuttaa – Bonus kertyy mobiililla maksettaessa vain “kahden kortin taktiikalla”
Mobiilimaksaminen on helppoa ja turvallista, mutta sen kasvaneeseen suosioon liittyy kuitenkin myös tärkeä huomioitava asia: Bonus voi jäädä saamatta, jos mobiilissa käyttää pelkästään maksukorttia.

Suomalaiset ovat tottuneet, että maksaminen ja Bonuksen kerryttäminen onnistuu yhdellä S-ryhmän muovikortilla, mutta puhelimessa tai kellossa tähän tarvitaankin kaksi erillistä korttia. Maksupäätteelle näytetään ensin Bonusta kerryttävää S-Etukorttia, ja sen jälkeen asiakkaan valitsemaa maksukorttia.
Bonusta ja muita asiakasomistajaetuja ei siis saa mobiilisti pelkästään S-Etukortti Visalla maksaessa, vaan asiakkaan tulee ottaa mobiilissa erikseen käyttöön myös Bonusta kerryttävä S-Etukortti. iPhonessa molemmat kortit lisätään yhteen sovellukseen, Applen Lompakkoon. Korttien käyttöönotto onnistuu helposti S-mobiilin kautta. Android-puhelimissa puolestaan lähiluettava S-Etukortti löytyy S-mobiilista ja maksu tapahtuu esimerkiksi Google Payllä.
”Olemme huomanneet, että kaikki eivät vielä ole tätä ymmärtäneet, vaan osa asiakkaista on ottanut mobiilissa käyttöön vain S-Pankin maksukortin. Tiedossa voi olla ikävä yllätys seuraavana Tilipäivänä, jos asiakas on luullut kerryttävänsä samalla myös Bonusta, mutta se onkin jäänyt saamatta”, toteaa S-ryhmän asiakkuusjohtaja Heini Dahlström.
Helppoa bonustelua on pyritty tukemaan monin tavoin. Pelkän maksukortin käyttöön ottaneita asiakkaita on muun muassa lähestytty suoraan sähköpostitse ja S-mobiilin kautta, ja kehotettu viimeistelemään käyttöönotto myös Bonuksen kerryttämiseen tarvittavan S-Etukortin osalta.
“Kunhan molemmat kortit on ottanut käyttöön, niiden käyttö kassalla on helppoa ja Bonus kertyy sujuvasti myös mobiilisti”, Dahlström sanoo.
Bonuksen kerryttäminen iPhonessa olevalla S-Etukortilla onnistuu tässä vaiheessa seuraavissa ketjuissa: Prisma, S-market, Sale, Alepa, ABC Market, ABC Ravintola, Food Market Herkku, Sokos, Emotion, Prisma Rauta ja S-Rauta. Muissa ravintoloissa, kahviloissa, hotelleissa tai yhteistyökumppaneillamme Bonuksen kirjaaminen tai asiakasomistajaetujen hyödyntäminen iPhonella ei vielä ole mahdollista, joten varauduthan käyttämään fyysistä S-Etukorttia.
Android-käyttäjille suunnattu S-mobiilin S-Etukortti puolestaan toimii jo lähes kaikissa S-ryhmän toimipaikoissa.
Tarkemmat ohjeet S-Etukortin lisäämiseen ja mobiilimaksamiseen löytyvät S-kanavalta: S-Etukortti Applen Lompakkoon & S-Etukortti Android-puhelimille.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Heini Dahlström, asiakkuusjohtaja, SOK, heini.dahlstrom@sok.fi, puh. 010 7680960
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 8–16.
Kuvat

Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä ja Åhléns hankintayhteistyöhön – ruotsalaistavaratalon omien merkkien suosikkituotteet täydentävät jatkossa Sokoksen ja Prisman valikoimaa28.5.2025 15:00:00 EEST | Tiedote
SOK on solminut hankintayhteistyösopimuksen ruotsalaisen Åhléns-tavarataloketjun kanssa. Yhteistyö tuo Sokos-tavarataloihin, Prismoihin sekä sokos.fi- ja prisma.fi-verkkokauppoihin Åhlénsin suosittuja oma merkki -tuotteita naisten ja miesten muodin sekä kodin tuotealueilta. Ensimmäiset maistiaiset uudesta valikoimasta saapuvat myymälöihin kesän alussa.
Yli 1300 suomalaista vastasi: Näin paljon valmistujaislahjaan tulee käyttää rahaa – tällaisia ovat kevään suosikkilahjat28.5.2025 08:35:00 EEST | Tiedote
Kevään valmistujaislahjoihin tulisi käyttää suurimman osan mielestä vähintään 30 euroa, mutta enintään 100 euroa, kertoo Prisman asiakasomistajilleen teettämä tuore kyselytutkimus. Yli 1300 vastaajaa kertoivat myös, mitkä ovat heidän mielestään sopivimmat valmistujaislahjat sekä parhaat omalle kohdalle osuneet lahjat ja huomionosoitukset valmistumisen kunniaksi. Prisman asiantuntija ennakoi, että tänä vuonna suosituimpien lahjojen joukossa ovat astia- ja aterinsarjat.
Prisman data: Suomalaiset innostuivat perinteisestä havukasvista – jopa 30 % kasvu pihoilla ja puutarhoissa15.5.2025 08:40:00 EEST | Tiedote
Kevät on ollut toistaiseksi viileä, mutta se ei ole lannistanut suomalaisia pihojenlaittajia, kertoo Prisman tuore myyntidata. Esimerkiksi lannoitteita on myyty jo 10 prosenttia edellisvuotta enemmän ja terassien käsittelyyn tarkoitettujen puuöljyjen myynti on noussut jopa 50 prosenttia. Datasta käy myös selväksi, että suomalaiset puutarhurit ovat tänä vuonna innostuneet toden teolla tuijista. Samalla uusi jätelaki on näkynyt selvästi kompostikuivikkeen myynnissä.
Kysely: Joka neljäs suomalainen värjää hiuksiaan säännöllisesti kotona – näin vältät tyyppimokat12.5.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Sokoksen tekemän kyselytutkimuksen mukaan hiusten värjäämistä pidetään tärkeänä osana ulkonäköä. Neljäsosa suomalaisista värjääkin hiuksensa kotona säännöllisesti eli vähintään 3–5 kertaa vuodessa. Sokoksen kauneuden asiantuntija jakaa vinkit yleisimpiin kotivärjäyksen sudenkuoppiin.
Prisman ja Sokoksen noutopiste joka kylään – S-ryhmä valjastaa suurimman valttinsa asiakasomistajien eduksi7.5.2025 15:05:37 EEST | Tiedote
Asiakkaat voivat tulevaisuudessa noutaa Prisman ja Sokoksen verkkokaupan ostoksensa S-ryhmän ruokakauppoihin tulevista ässänvihreistä noutolokerikoista ympäri Suomen. S-ryhmässä on kehitetty suosittua käyttötavarakaupan verkkokauppojen myymälänoutoa usean vuoden ajan ja tällä hetkellä myymälänouto toimii Prismoissa ja Sokoksissa. Tulevina vuosina mukaan valjastetaan S-ryhmän ainutlaatuisen laaja toimipaikkaverkosto, jotta asiakkaiden arki helpottuu entisestään. Tarkoituksena on toimittaa tuotteet asiakkaille nopeasti, edullisesti ja harppauksen ekologisemmin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme