Roger Hägg ORS Servicen toimitusjohtajaksi

Talotekniikkakonserni QMG:hen kuuluvan ORS Servicen perustajiin lukeutuva Stefan Björkman siirtyy omasta pyynnöstään neuvonantajan rooliin ja luovuttaa Pietarsaaren johtavan LVIS-alan yrityksen vetovastuun yrityksen kasvatti Roger Häggille. Asentajataustainen käyttö- ja energia- sekä LVI-insinööri Hägg on nimitetty ORS Servicen uudeksi toimitusjohtajaksi 1.6.2024 alkaen.

Roger Hägg (vas.) aloittaa ORS Servicen toimitusjohtajana 1.6.2024. Stefan Björkman siirtyy neuvonantajan rooliin. Kuva: Bildbolaget Du&Vi

Vetovastuu ORS Servicen kasvatille

Roger Hägg siirtyy toimitusjohtajaksi työnjohtotehtävistä, joissa hän aloitti kolme vuotta sitten. Alun perin Hägg tuli ORS Servicelle asentajaksi vuonna 2013, jonka jälkeen hän opiskeli käyttö- ja energiainsinööriksi. Viime syksynä hän sai päätökseen myös työn ohella suoritetun LVI-insinöörin tutkinnon.

”Olen aina halunnut aktiivisesti kehittää osaamistani ja uusi rooli on hyvä jatkumo tälle. Stefan sekä toinen perustaja Roger Sundstedt ovat antaneet tärkeitä oppeja ja hyvän perustan toiminnan jatkamiselle. Asentajataustastani on yrityksen johtamisessa paljon hyötyä ja se antaa hyvät eväät varmistaa osaajiemme sitoutuminen laadukkaaseen lopputulokseen myös jatkossa”, Hägg kuvailee.

ORS Service onkin onnistunut houkuttelemaan ja sitouttamaan osaavia talotekniikan ammattilaisia erinomaisella henkilöstötyytyväisyydellään. ORS Servicen yritysten työntekijöiden sitoutumista mittaava nettosuositteluindeksi oli viime mittauksen mukaan huima 72 (eNPS, employee net promoter score asteikolla -100–100). Pitkäaikaisimmat työntekijät ovat olleet mukana yrityksen perustamisesta lähtien.

20 vuotta monipuolista ja luotettavaa LVIS-palvelua Pietarsaaren seudulla

ORS Servicen perustamisesta tulee syksyllä 20 vuotta. Yhtä vanhoja ovat myös yrityksen pitkäikäisimmät asiakkuudet, joiden kasvua ORS Service on saanut olla vuosien varrella tukemassa jopa kolminkertaiseksi. Yritys palvelee teollisuutta sekä liike-, hoiva- ja asuinkiinteistöjä laaja-alaisella palvelutarjonnallaan, johon kuuluu kaikki talotekniikan lajit: putki-, lämpö-, sähkö-, ilmanvaihtotyöt sekä sprinkleri- ja kylmätekniikka.

”Olemme asiakkaidemme joukossa tunnettuja siitä, että meille soittamalla mikä tahansa huolto tai asennus hoituu joustavasti. Jatkamme edelleen tällä vahvuudellamme eli yhden luukun periaatteella”, kertoo Hägg.

Konkari Stefan Björkman ja QMG:n toimitusjohtajaverkosto tukena

Uuteen rooliin astuva Hägg on vastannut yrityksen johtamisesta alkuvuodesta lähtien ja nyt hän astuu toimitusjohtajan rooliin.

Stefan Björkman jatkaa yrityksessä neuvonantajan roolissa tukien Häggiä. Taustatukena on myös aluejohtaja Heikki Kiiskilä sekä muut QMG:n toimitusjohtajat. He tarjoavat paitsi kollegan näkemyksiä myös laajan palveluntarjoajien verkoston, joka täydentää ORS Servicen tarjoomaa entisestään.

”Rogerilla on erinomaiset edellytykset jatkaa ORS Servicen johdossa, koska häneen luottavat niin asiakkaamme kuin asentajamme. Toivotan menestystä Rogerille uudessa tehtävässään”,  vetovastuun luovuttava Björkman summaa.

ORS Service Oy Ab

Vuonna 2004 toimintansa aloittanut ORS Service on saavuttanut vahvan aseman talotekniikkahuollon monipuolisena osaajana Pohjanmaan rannikkoseudulla. Yhtiön palveluvalikoima ulottuu LVIS-töistä kiinteistöjen kylmä- ja automaatioratkaisuihin. ORS Servicen liikevaihto oli vuonna 2023 noin 2,5 miljoonaa euroa ja se työllistää 17 ammattilaista. Yhtiö kuuluu valtakunnalliseen QMG-konserniin, joka on Suomen suurimpia talotekniikkayrityksiä, ja osa pohjoismaista Nimlas Groupia.

QMG lyhyesti

QMG-konserni on Suomen suurimpia talotekniikka-alan yrityksiä. Se toteuttaa talotekniikkaprojekteja ja -huoltopalveluita valtakunnallisesti. QMG:n palveluvalikoima kattaa kaikki talotekniikan osa-alueet. Konserniin kuuluu 45 tytäryhtiötä eri puolilla maata. Vuonna 2023 QMG:n pro forma -liikevaihto oli noin 270 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa on yli 1500 talotekniikkaurakoinnin ja -huollon ammattilaista.

QMG, ruotsalainen Sandbäckens ja norjalainen Konstel muodostavat pohjoismaisen Nimlas Group -talotekniikkakonsernin. Nimlaksen pääomistaja on sijoitusyhtiö KLAR Partners, ja omistajaohjelmaan kuuluu yhtiöistä yli 500 henkilöstöomistajaa, joista lähes 200 on qmg:läisiä.

Muut kielet

QMG voimistuu Etelä-Savossa: JP Yhtiöt ostaa LVI-huolto- ja korjausosaamista10.6.2024 12:00:00 EEST | Tiedote

Talotekniikkakonserni QMG vahvistuu Mikkelin talousalueella, kun konserniin kuuluva JP Yhtiöt laajentaa palvelutarjontaansa LVI-urakoinnista huoltoon ostamalla Asennus Kakriainen Oy:n. Liiketoimintakaupassa LVI-huolto- ja -korjauspalveluita tarjoavan Asennus Kakriainen Oy:n yrittäjä palaa joukkueeseen. Kaupalla ei ole vaikutuksia asiakasprojekteihin, vaan ne jatkuvat normaaliin tapaan.