Mobiili pöytiin tilaus leviää ravintoloihin

Raflaamo on jalkautunut ravintoloihin mobiilin pöytiin tilauksen myötä

Kaikki S-ryhmän ravintolat kokoava verkkosivusto Raflaamo.fi on Suomen suosituin ravintolasivusto. Raflaamon sivuilla vieraillaan vuosittain yli 10 miljoonaa kertaa ja kävijämäärät ovat kasvussa. Yhä useamman ravintolakäynti alkaakin Raflaamosta, sillä jopa 70 % ravintoloiden asiakkaista käy tutustumassa siellä ravintolan ruokalistaan ennen ravintolakäyntiään. Pöytävarauksia Raflaamon kautta tehdään yli 200 000 kertaa vuodessa.

Nyt uutuutena Raflaamo on jalkautunut myös ravintoloihin mobiilitilauspalvelun myötä. Sekä asiakkailta että henkilökunnalta saatu palaute on heti alkuun ollut positiivista.

− Pöydässä olevan QR-koodin avulla asiakas voi omalla puhelimellaan tutustua ruokalistaan, kutsua tarjoilijan, tehdä tilauksen ja täydentää sitä sekä pyytää laskun, myös osiin jaettuna, kertoo ryhmäpäällikkö Arttu Toroi Osuuskauppa Suur-Savolta.  − Asiakkaat arvostavat erityisesti tilaamisen helppoutta ja nopeutta.

Osuuskauppa Suur-Savossa mobiili pöytiin tilaus aloitettiin Mikkelissä Amarillossa ja Gastropub Einossa toukokuun lopulla. Kesäkuun toisella viikolla palvelun käyttö laajenee Savonlinnaan Seurahuoneen Aula-ravintolaan. Palvelua ja sen ominaisuuksia kehitetään jatkuvasti saatujen kokemusten ja palautteiden myötä. Käyttökokemuksen lisääntyessä palvelua tullaan laajentamaan myös muihin Osuuskauppa Suur-Savon ravintoloihin.

Asiakaskäyttäytymisen muutos ja digipalveluiden arkipäiväistyminen haastavat yrityksiä tarjoamaan uusia palveluja ja asiointitapoja. Kuluttajat ovat tottuneet hoitamaan arkiaskareitaan, kuten ruokaostoksiaan, digitaalisilla palveluilla ja vastaavaa sujuvuutta odotetaan myös ravintoloissa. S-ryhmässä panostetaan vahvasti digipalveluiden kehittämiseen, mikä näkyy myös ravitsemiskaupassa. Uusilla digipalveluilla haetaan erityisesti sujuvuutta asiointiin ja työarkeen ravintoloissa.

− Digitaaliset elementit tulevat osaksi kaikkia toimintoja ja keskittyvät erityisesti sekä asiakas- että työntekijäkokemuksen parantamiseen. Uusien digitaalisten ratkaisujen kehittämisen uskotaan vaikuttavan myös alan vetovoimaan työnantajana, sanoo Toroi.