Haaveiletko unelmalomasta upeissa maisemissa? Tämä loma ei ole sellainen – Lucy Clarken Haaksirikkoutuneet tuo pelon paratiisiin

Sunday Times -bestselleristi Lucy Clarken romaanit sijoittuvat eksoottisiin lomakohteisiin, joiden maisemiin hän koukuttaa eskapismia, nojatuolimatkailua, ihmissuhteita ja seikkailuja kaipaavat lukijat. Lomatrillerien kuningattareksi kutsutun Clarken tuotantoa on myyty yksistään Isossa-Britanniassa jo yli miljoona kappaletta, ja teoksia on käännetty yli 25 maahan. Haaksirikkoutuneet on Clarken ensimmäinen suomennettu romaani ja se julkaistaan 13.6.2024. Hyytäville lomapäiville paratiiseissa on luvassa myös jatkoa heti alkuvuodesta 2025, kun Otava julkaisee Clarken trillerin Vaellus.

Lucy Clarke: Haaksirikkoutuneet

Kaukainen saari. Seitsemän matkustajaa. Yksi tappaja.

Sisarukset Erin ja Lori riitelevät juuri ennen lentoa Fidžille, jossa heidän piti viettää unelmalomaa luksusresortissa. Vain Lori nousee koneeseen – ja katoaa lentokoneen mukana. Mysteerilennon ratkaisematon kohtalo jää piinaamaan Eriniä.

Eloonjääneet ovat jumissa pienellä autiosaarella keskellä eteläistä Tyyntämerta. Luonnon armoilla elävien selviytyjien väliset jännitteet kiristyvät, salaisuudet pulpahtavat pintaan ja joukko pienenee päivä päivältä. Paratiisin raunioissa selviytymisestään taisteleva ihminen on valmis tekemään mitä tahansa.

Lucy Clarke on koukuttavan trillerin taitaja, jonka vahvuutena on huimien juonenkäänteiden lisäksi kiehtova ja tarkka ympäristön kuvaus. Hän on kirjoittanut kahdeksan lomakohteisiin sijoittuvaa trilleriä, ja teoksia on sovitettu myös ruudulle, uusimpana Haaksirikkoutuneet Paramount+-palvelussa. Clarke asuu Englannin etelärannikolla puolisonsa ja kahden lapsensa kanssa, mutta matkustaa paljon tekemässä taustatyötä kirjoihinsa.

Haaksirikkoutuneet julkaistaan 13.6.2024.

Romaanin on suomentanut Kristiina Vaara. Se julkaistaan kaikissa formaateissa. Äänikirjan lukee Anna Paavilainen

Haaksirikkoutuneet-romaanista sanottua:

”Äärimmäisen koukuttava, nokkela ja tunnelmallinen. Trilleriharvinaisuus, joka sekä sulattaa sydämen että saa kääntämään sivuja.” Erin Kelly

”Tämä on tyylipuhdasta, antoisaa kesä-eskapismia – eksoottinen, jännityksentäyteinen seikkailu tulvillaan saaren vaaroja, suurta draamaa, värikkäitä henkilöhahmoja ja trooppista tunnelmaa, joka huokuu uhkaa.” – Emma Stonex

”Vau, miten mahtava tarina! Hienosti rytmitetty, jännittävä ja käänteitä täynnä. Nautin tästä niin paljon.” – B.A. Paris

”Henkeäsalpaava trilleri, joka herättää lukuhimon ja tarjoaa kaunistelemattoman näkökulman siihen, keitä me olemme katseilta piilossa.”– Lisa Ballantyne