Marlea Oy

Yllättikö helteet työmaalla? Päivitä varusteet sopimaan kaikkiin olosuhteisiin

Kesän säistä on tullut entistä hankalampia ennustaa. Hiostava ilma ja sen tuomat lyhyet, mutta rankat yllätyssateet tekevät ulkotöistä vähintäänkin haastavia. Oikeiden työvaatteiden valinta on tärkeää paitsi mukavuuden, myös turvallisuuden kannalta. Edustavat työvaatteet ja laadukkaat varusteet painatuksella toimivat myös liikkuvina mainoksina.

Työvaatteet painatuksella kesä juomapullo heijastinliivi

Kesän työvaatteet säälle kuin säälle

Kesällä työskentely kuumissa olosuhteissa vaatii työvaatteilta hyvää hengittävyyttä ja keveyttä. Luonnonmateriaalit, kuten pellava ja puuvilla hengittävät ja tuntuvat päällä mukavalta. Vaalean värinen luomupuuvillasta valmistettu pitkähihainen paita on myös hyvä UV-suoja, josta hyötyvät erityisesti suorassa auringonpaisteessa työskentelevät.

Tekokuiduista valmistetut tekniset vaatteet taas kestävät hyvin säätä ja käyttökertoja. Urheiluun ja liikuntaan suunnitellut vaatteet siirtävät hikeä tehokkaasti, mikä tekee niistä myös loistavia työvaatteita helteellä. Työvaatteena tekninen t-paita hengittävyyttä lisäävillä mesh-kangas-kainaloilla viilentää auringon paistaessa ja kuivuu nopeasti sateen yllätettyä.

Vaatteiden lisäksi ulkotyöntekijöiden on hyvä suojautua auringolta myös hatulla. Klassinen lippis joko perinteisen mallisena tai verkkokangaisella takaosalla suojaa sekä auringolta että silmiin valuvalta hieltä. Lippiksen mallin voi valita yrityksen tyylin ja työntekijöiden mieltymysten mukaan. Lisäämällä yrityksen logon, sloganin tai muun painatuksen vaatteisiin ja muihin varusteisiin saa niistä juuri haluamansa näköiset ja yhdenmukaiset koko firmalle.

Varusta työntekijä myös juomapullolla ja heijastinliiveillä

Erityisesti hiostavalla säällä ulkotyötä tekevien on tärkeä pitää huolta nesteytyksestä. Eristetty juomapullo pitää veden virkistävän kylmänä koko työpäivän ajan ja on helppo kantaa mukana siirtyessä työpisteeltä toiselle.

Päivien pidentyessä ja auringon helottaessa saattaa myös unohtua, että työntekijöiden näkyvyys on tärkeä varmistaa myös kesällä, erityisesti, kun työskentely jatkuu varhain aamulla tai myöhään illalla. Kesäkuukausina hämärä voi yllättää, ja kevyet heijastinliivit tuovat turvaa aiheuttamatta lisää hikoilua tai epämukavuutta.

Työvaatteet on alasta riippumatta hyvä päivittää tasaisin väliajoin työntekijöiden turvallisuuden ja tehokkuuden takaamiseksi. Perinteisesti vaatteet vaihdetaan kausittain, mutta epävakaiden säiden vallitessa kaikki työvarusteet on hyvä pitää käyttökelpoisina ja valmiina toimintaan ympäri vuoden. Koskaan ei tiedä milloin seuraava räntäkuuro iskee…

Mainos- ja messutuotteiden verkkokauppa Marlea

Marlea tuo yrityksesi brändin tyylikkäästi ja kestävästi esiin katukuvassa, messuilla, tapahtumissa ja toimistoissa. Laadukkaat mainostekstiilit, liikelahjat, messukalusteet, jaettavat materiaalit ja toimistotarvikkeet painatuksella toimitettuna kaikkialle Suomeen - Pyydä tarjous!

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Marlea Oy