Söderberg & Partners

Miltä näyttää vahinkovakuutusyhtiöiden vastuullisuuden kärki Suomessa - Katso tuore raportti!

Kärkiarvion vastuullisuudestaan sai jo toista vuotta peräkkäin vakuutusyhtiö If ja toiselle sijalle ylsi Pohjola.

Vakuutusmeklaritoimisto Söderberg & Partners julkaisee tänään järjestyksessä toisen "Vastuullinen vahinkovakuuttaminen Suomessa" -raportin. Raportissa kahdeksan vahinkovakuutusyhtiötä on analysoitu ja arvioitu sen perusteella, kuinka vastuullisia yhtiöt ovat korvauskäsittelyssä, hankinnoissa, vahinkojen ennaltaehkäisyssä, sijoituksissa, tietoisuuden ja yhteistyön lisäämisessä sekä työntekijöidensä vastuullisuuskoulutuksessa.

"Yritys, jolla on vihreä luokitus useilla osa-alueilla, työskentelee aktiivisesti hallitakseen ja vähentääkseen yhteiskuntaan kohdistuvia vastuullisuusriskejä. Raporttien tarkoitus on auttaa asiakkaitamme tekemään parempia valintoja antamalla tietoa siitä, miten kukin yhtiö sisällyttää vastuullisuuden osaksi toimintaansa. Lisäksi haluamme auttaa vakuutusyhtiöitä heidän vastuullisuustyössään. Yhdessä asiakkaiden ja vakuutusyhtiöiden kanssa voimme vaikuttaa ja luoda turvallisemman ja vastuullisemman maailman kaikille", sanoo Joakim Seeberg, Söderberg & Partners Oy:n toimitusjohtaja.

Vuoden 2024 luokitukset

Raportin mukaan neljä vakuutusyhtiötä on saanut vihreän luokituksen yhdessä tai useammassa kategoriassa:

If
LähiTapiola
Pohjola
Pohjantähti

Parhaimmat arviot saivat If, joka sai vihreän luokituksen kaikissa viidessä kategoriassa sekä Pohjola, joka sai neljä vihreää luokitusta ja paransi merkittävästi viime vuoteen verrattuna.

Arvioinnin kohteena olivat:

AIG
Fennia
If
LähiTapiola
Pohjantähti
Pohjola
Protector
Turva

Suhteellinen arviointitapa

Raportissa vahinkovakuutusyhtiöiden vastuullisuustyötä arvioidaan suhteellisesti kunkin tuotealueen sisällä, mikä tarkoittaa, että yhtiöiden vastuullisuusluokitukset asetetaan suhteessa toisiinsa. Vihreän luokituksen saanut yhtiö työskentelee aktiivisemmin vastuullisuuskysymysten parissa kuin keltaisen tai punaisen luokituksen saanut yhtiö.

Arvioimme:

vastuullisuutta vahinkovakuutuksissa yritys-, ajoneuvo- ja kuljetusvakuutusten osalta
vastuullisuutta sijoituksissa
vastuullisuutta tietoisuuden ja yhteistyön lisäämisessä.

Yhtiöt saavat yksilöllisen luokituksen niillä osa-alueilla, jotka vaikuttavat niiden toimintaan. Tämä tarkoittaa sitä, että yritykset eivät saa kokonaisarviointia, koska kaikki yritykset arvioidaan eri osa-alueilla.

Tutustu raporttiin

Analyysin on toteuttanut Söderberg & Partners Wealth Management AB. Analyysi pohjautuu vakuutusyhtiöille lähetettyihin kyselylomakkeisiin sekä niiden verkkosivuilla ja vastuullisuusraporteissa julkisesti saatavilla olevaan tietoon. Vakuutusyhtiöille on esitetty lisäkysymyksiä varmistaaksemme, että tiedot olisivat mahdollisimman kattavia ja tarkkoja.Lisätietoa analyysin tekotavasta, arvioitavista kriteereistä ja siitä, miten luokitukset määräytyvät, löytyy raportista.

Jenni Saarinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja
p. 0440614399
jenni.saarinen@soderbergpartners.com

Lisätietoja julkaisijasta

Söderberg & Partners on johtava pohjoismainen varainhoito- ja vakuutusmeklariyritys. Söderberg & Partnersin liikevaihto Suomessa on 14,1 miljoonaa euroa ja sillä on noin 100 työntekijää 15 paikkakunnalla. Söderberg & Partners on kasvanut 20 vuodessa 9 hengen yrityksestä yli 4000 työntekijää työllistäväksi 8 maassa toimivaksi finanssialan konserniksi, jonka toimialoihin kuuluvat mm. varainhoito, eläkeneuvonta, yritysvakuutukset, omaisuudenhoito, HR sekä fintech.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta Söderberg & Partners