Kumppanikysely 2023: Mitä kumppanit ajattelevat asiakasyhteistyöstä Kelan kanssa?
Kela on tärkeä kumppani, jonka pitäisi ymmärtää paremmin yhteistyökumppanin työtä sekä sujuvoittaa asiakkaan tietojen liikkuvuutta. Muun muassa nämä asiat nousivat esiin loppuvuonna 2023 tehdyn kumppanikyselyn vastauksissa. Kyselyn tulokset on nyt julkaistu kela.fissä.
![Henkilö käytävällä](/data/images/public/69820426/70288454/3ac58753-14f9-48b0-9308-fc580c7acece-w_720.jpg)
Toteutimme marraskuussa 2023 kyselyn yhteistyökumppaneillemme. Kysyimme asiakasyhteistyössä tärkeiltä kumppaneiltamme esimerkiksi, miten hyvin Kela on onnistunut toteuttamaan kumppanin työssä tärkeitä palveluita ja mitä Kelan pitäisi kehittää, jotta yhteiset asiakkaat saisivat tarvitsemansa palvelut ja etuudet sujuvammin.
Saimme kyselyyn lähes 1 100 vastausta. Eniten vastauksia saimme hyvinvointialueiden aikuissosiaalityöstä (297), oppilaitoksista (89), kunnan työllisyyspalveluista (71) ja hyvinvointialueiden erikoissairaanhoidosta (70).
Vastaajista valtaosa pitää Kelaa tärkeänä kumppanina asiakasyhteistyössä. Valtaosa puhuu Kelasta myönteisesti ja luottaa Kelasta saatavaan tietoon. Kehitettävääkin on, esimerkiksi yhteistyökumppanin työn ymmärtämisessä, etuustyön sujuvuudessa ja nopeudessa sekä asiakastietojen vaihdossa.
Kela hyödyntää kyselyn tuloksia erilaisissa selvityksissä, kokeiluissa, projekteissa ja hankkeissa, kuten valmistautumisessa työllisyyspalvelujen ja kotoutumisen uudistuksiin. Kyselystä saadut tiedot ovat äärimmäisen tärkeitä, kun suunnittelemme palvelujen kehittämistä.
Kyselyn tuloksista on nyt julkaistu artikkeli kela.fissä. Tutustu Kelan kumppanikyselyn 2023 tuloksiin.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiLinkit
Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.
![](/data/images/public/69820426/70288454/cf1e464a-4752-4470-a50b-2d2cfd17d155-w_780.png)
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela
Kelan Ylöjärven palvelupisteen aukioloaika muuttuu24.7.2024 09:00:00 EEST | Tiedote
Aukioloaika muuttuu Ylöjärven palvelupisteessä 6.8. alkaen. Jatkossa neuvontaa saa ajanvarauksella tiistaisin.
Kela bálvalanbáiki Soađegilis fárre15.7.2024 10:06:26 EEST | Tiedote
Soađegili bálvalanbáiki fárre 29.7. čujuhussii Ostoskuja 1.
Kelan palvelupiste Sodankylässä muuttaa15.7.2024 10:05:51 EEST | Tiedote
Sodankylän palvelupiste muuttaa 29.7. osoitteeseen Ostoskuja 1.
MittKanta håller öppet hela sommaren – här våra tips till semesterfirare11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Finlands mest använda digitala tjänst inom social- och hälsovården, MittKanta, står till tjänst i hälso- och sjukvårdsärenden också under semesterperioden. Med hjälp av Kanta-tjänsterna följer viktiga uppgifter med dig från ett välfärdsområde till ett annat och till och med utomlands. Läs om hur vi betjänar semesterfirare.
OmaKanta on auki koko kesän – tässä vinkkimme lomalaiselle11.7.2024 06:30:00 EEST | Tiedote
Suomen käytetyin sosiaali- ja terveydenhuollon asiointipalvelu OmaKanta palvelee terveysasioissa lomakaudellakin. Tärkeät tiedot kulkevat mukanasi hyvinvointialueelta toiselle ja jopa ulkomaille Kanta-palvelujen avulla. Lue, miten palvelemme lomalaista.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme