Kelan kirjeitä viivästyttänyt tulostushäiriö on päättynyt

Keskiviikkona 5.6. uutisoitu tulostushäiriö on päättynyt. Osa Kelan lähettämästä kirjepostista tulee asiakkaalle myöhässä häiriön takia. Häiriö ei ole vaikuttanut maksujen siirtymiseen asiakkaiden tileille, ja etuudet on maksettu asiakkaille ajallaan. Asiakkaat saavat tiedon etuuspäätöksistään aina myös OmaKelasta

Kelan kirjeiden ja päätösten tulostuksessa ollut häiriö on päättynyt. Häiriön vuoksi alkuviikosta tulostamatta jääneet kirjeet viivästyvät. Häiriö ei ole vaikuttanut Kelan maksuihin asiakkaiden tileille. Asiakkaiden etuuspäätökset ovat luettavissa myös OmaKelassa.

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa OmaKelassa tai puhelimitse. Jos asiakkaalla ei ole mahdollisuutta asioida verkossa, hän voi kysyä päätöksistään ja mahdollisista lisäselvityksistä soittamalla Kelan puhelinpalveluun. Jos asiakas saa kirjeenä tulevan lisäselvityspyynnön myöhässä, hän voi pyytää Kelasta lisäaikaa lisäselvityksen toimittamiseen tai kuulemiseen.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutunutta haittaa.

Lisätietoa asiakkaille

OmaKelan osoite on www.kela.fi/omakela. Palveluun kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.

Kelan puhelinpalvelun numerot löytyvät osoitteesta www.kela.fi/soita-kelaan.

Kela proposes a personal doctor/personal nurse model as basis for reimbursement system24.6.2024 13:47:57 EEST | Press release

Kela views positively the new model for Kela reimbursements proposed by the Ministry of Social Affairs and Health, which the Ministry recently circulated for comments. However, Kela would like to see the proposed model developed further towards a designated personal doctor/personal nurse arrangement, which would ensure the continuity of care without significant additional cost.