SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

Suomalaisesta menestysreseptistä tuttu Smokehouse-makumaailma saapuu S-ryhmän Amarilloihin

Jaa

Vuoden merkittävin ravintolasesonki on käynnistynyt. Hyvän ruoan lisäksi kesälomalaiset odottavat ravintoloiden tarjoavan myös elämyksiä. Tänä kesänä Amarillo-ketju ja S-ryhmän vuoden 2023 Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittaja Mattila Bros. tuovat valtakunnallisesti tarjolle Amerikassa suositun ja Suomessakin suosiotaan kasvattaneen Smokehouse BBQ -elämyksen. Siinä maukkaan mureat, pitkään ja lempeästi savussa kypsennetyt lihat tarjoillaan teemaan kuuluvien kastikkeiden ja lisukkeiden kera.

Smokehouse-makumaailma lautasella
Smokehouse-makumaailma lautasella SOK

Amarillo on yksi S-ryhmän tunnetuimmista ravintolaketjuista ja erityisen suosittu asiakkaiden keskuudessa, jotka etsivät viihdettä alkuiltaan. Amarillon ruoka- ja juomatuotteella on tarina ja tärkeä tehtävä viihteellisen ravintolaelämyksen rakentamisessa. Tänä kesänä Smokehouse-annokset sekä niiden ympärille rakennettu palvelu ja tapahtumat tarjoavat elämyksiä kesänviettäjille.

”Olemme kehittäneet yhdessä annoksia, jossa savustamisen taito nousee oivallisella tavalla esiin. Amarillossa on kesän aikana tarjolla Mattila Bros. hienosta tuotevalikoimasta mm. vuorokauden savustettua mehevää naudan briskettiä, Amerikan BBQ:lla maustettua ja leppäsavulla kypsennettyä broilerinpaistia, Kansas City Style -possunkylkeä”, kertoo johtaja Juha Lindholm SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

“Savustus kuuluu myös vegaaneille ja tarjoamme heille oivallisen bowl-annoksen kylmäsavustetusta tofusta. Kaikki raaka-aineet taipuvat kesän menussa niin burgereihin kuin perinteisiin smokehouse-plattereihin. Makean nälkään annosten päälle tarjoillaan reilusti överit Milkshaket”, sanoo Juha Lindholm.

Mattila Bros. on valmistanut Ylöjärven savustamollaan lihatuotteita yli 65 vuoden ajan. Tuotteissa yhdistyvät amerikkalainen smokehouse-kulttuuri ja suomalainen savusaunaperinne. Vuonna 2023 yritys voitti suositun Suomalainen menestysresepti -kilpailun Smokehouse-tuotesarjallaan, jonka tuhti maku vakuutti tuomarit. Suosituimpien uutuustuotteiden joukkoon noussutta tuotesarjaa myydään Amarillojen lisäksi kaupoissa ympäri Suomen.

”Kesän yhteistyö on hienoa jatkumoa Amarillon kanssa tehdylle menestyksekkäälle yhteistyölle, ja odotukset myös kesän osalta ovat korkealla. Valmiiksi kypsät huippuluokan raaka-aineet ovat nyt päässeet arvoiselleen paikalle Amarillon Smokehouse-listalle ja sitä kautta laajasti ravintolakävijöiden tietoon. Yhteistyö on myös mainio testi savustuskapasiteetillemme. Pystymme maksimissaan savustamaan tuhansia kiloja vuorokaudessa. Savustuspuuta on ennakoitu kuluvan kymmeniä kuutioita ja siihen on varauduttu jo pitkin talvea kasvattamalla suuret halkovarastot”, sanoo Mattila Bros. -savustamon toimitusjohtaja Tero Sivula.

S-ryhmällä on kaikkiaan lähes 450 ravintolaa eri puolilla Suomea. Amarilloja on yhteensä jo 24 sekä Suomessa että Tallinnassa, ja se on S-ryhmän toiseksi suurin ravintolaketju toimipaikkojen määrällä mitattuna.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 0500 831 152, juha.lindholm@sok.fi

Tero Sivula, toimitusjohtaja, Mattila Bros. Oy, p. 040 5399 321, tero.sivula@veljeksetmattila.fi

Kuvat

Smokehouse-makumaailma lautasella
Smokehouse-makumaailma lautasella
Lataa

SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​ 

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​ 

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​ 

#parempipaikkaelää

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta

S-ryhmän myynti kasvoi tammi–kesäkuussa reilun prosentin edellisvuodesta12.7.2024 08:02:00 EEST | Tiedote

S-ryhmään kuuluvien alueosuuskauppojen, SOK:n ja niiden tytäryhtiöiden veroton vähittäismyynti tammi–kesäkuussa oli 6 960,9 miljoonaa euroa. Kasvua edellisvuoteen verrattuna oli 1,1 prosenttia. Marketkaupan hyvä kehitys jatkui, ja S-ryhmän päivittäistavarakaupassa myynti kasvoi muuta alan markkinaa paremmin. Hyvässä vireessä oli myös myyntiennätyksiä kampanjoillaan tehnyt tavaratalo- ja erikoisliikekauppa.

Prisman verkkokaupan myymälänouto kolahti suomalaisiin – ostoksista jopa puolet noudetaan, on kyse kompostorista, trangiasta tai puhelimesta10.7.2024 09:08:09 EEST | Tiedote

Myymälänouto on vyörynyt Prismoihin viimeisen vuoden aikana ja muuttanut monen verkkokaupassa shoppailevan ostokäyttäytymistä. Tänä keväänä ja kesänä myymälänoudon kautta on tilattu erityisesti tuotteita kodin siivoukseen ja kunnossapitoon sekä kesäretkeilyyn. Tuotteet kerätään vähintään kahdessa tunnissa, ennätys on 8 minuuttia.

Kysely kertoo: kaksi kolmesta haluaisi ostaa lääkkeitä ruokakaupasta8.7.2024 08:27:00 EEST | Tiedote

Liki kaksi kolmasosaa (65 %) vastaajista olisi kiinnostunut ostamaan lääkkeitä ruokakaupasta, kertoo S-ryhmän tuore asiakaskysely. Kipeimmin kaupan hyllyyn kaivataan särkylääkkeitä, jotka jopa 90 % vastaajista toivoisi näkevänsä S-ryhmän päivittäistavarakaupan hyllyssä. Seuraavaksi innokkaimmin ruokakaupasta ostettaisiin flunssa- ja vatsalääkkeitä, allergialääkkeitä sekä lasten kipu- ja kuumelääkkeitä. Kesäkuussa toteutettuun kyselyyn vastasi 1 500 S-ryhmän asiakasomistajaa eri puolilta Suomea.

S-ryhmän asiakastutkimus kertoo: kotimaisuuden imu kasvussa, kuluttamiseen suhtaudutaan aiempaa toiveikkaammin4.7.2024 08:22:03 EEST | Tiedote

S-ryhmän tuore ostokäyttäytymistutkimus osoittaa, että kuluttajien ostoaikeissa on nähtävissä varovaista toiveikkuutta pitkän synkemmän jakson jälkeen. Kesäkuun alussa toteutetulla tutkimuksella selvitettiin jo yhdeksättä kertaa hintojen nousun vaikutusta asiakasomistajien ostokäyttäytymiseen. Ensimmäistä kertaa vastaava tutkimus tehtiin kaksi vuotta sitten kesäkuussa 2022.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye