Suomalaisesta menestysreseptistä tuttu Smokehouse-makumaailma saapuu S-ryhmän Amarilloihin

Vuoden merkittävin ravintolasesonki on käynnistynyt. Hyvän ruoan lisäksi kesälomalaiset odottavat ravintoloiden tarjoavan myös elämyksiä. Tänä kesänä Amarillo-ketju ja S-ryhmän vuoden 2023 Suomalainen menestysresepti -kilpailun voittaja Mattila Bros. tuovat valtakunnallisesti tarjolle Amerikassa suositun ja Suomessakin suosiotaan kasvattaneen Smokehouse BBQ -elämyksen. Siinä maukkaan mureat, pitkään ja lempeästi savussa kypsennetyt lihat tarjoillaan teemaan kuuluvien kastikkeiden ja lisukkeiden kera.

Smokehouse-makumaailma lautasella
Smokehouse-makumaailma lautasella SOK

Amarillo on yksi S-ryhmän tunnetuimmista ravintolaketjuista ja erityisen suosittu asiakkaiden keskuudessa, jotka etsivät viihdettä alkuiltaan. Amarillon ruoka- ja juomatuotteella on tarina ja tärkeä tehtävä viihteellisen ravintolaelämyksen rakentamisessa. Tänä kesänä Smokehouse-annokset sekä niiden ympärille rakennettu palvelu ja tapahtumat tarjoavat elämyksiä kesänviettäjille.

”Olemme kehittäneet yhdessä annoksia, jossa savustamisen taito nousee oivallisella tavalla esiin. Amarillossa on kesän aikana tarjolla Mattila Bros. hienosta tuotevalikoimasta mm. vuorokauden savustettua mehevää naudan briskettiä, Amerikan BBQ:lla maustettua ja leppäsavulla kypsennettyä broilerinpaistia, Kansas City Style -possunkylkeä”, kertoo johtaja Juha Lindholm SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjauksesta.

“Savustus kuuluu myös vegaaneille ja tarjoamme heille oivallisen bowl-annoksen kylmäsavustetusta tofusta. Kaikki raaka-aineet taipuvat kesän menussa niin burgereihin kuin perinteisiin smokehouse-plattereihin. Makean nälkään annosten päälle tarjoillaan reilusti överit Milkshaket”, sanoo Juha Lindholm.

Mattila Bros. on valmistanut Ylöjärven savustamollaan lihatuotteita yli 65 vuoden ajan. Tuotteissa yhdistyvät amerikkalainen smokehouse-kulttuuri ja suomalainen savusaunaperinne. Vuonna 2023 yritys voitti suositun Suomalainen menestysresepti -kilpailun Smokehouse-tuotesarjallaan, jonka tuhti maku vakuutti tuomarit. Suosituimpien uutuustuotteiden joukkoon noussutta tuotesarjaa myydään Amarillojen lisäksi kaupoissa ympäri Suomen.

”Kesän yhteistyö on hienoa jatkumoa Amarillon kanssa tehdylle menestyksekkäälle yhteistyölle, ja odotukset myös kesän osalta ovat korkealla. Valmiiksi kypsät huippuluokan raaka-aineet ovat nyt päässeet arvoiselleen paikalle Amarillon Smokehouse-listalle ja sitä kautta laajasti ravintolakävijöiden tietoon. Yhteistyö on myös mainio testi savustuskapasiteetillemme. Pystymme maksimissaan savustamaan tuhansia kiloja vuorokaudessa. Savustuspuuta on ennakoitu kuluvan kymmeniä kuutioita ja siihen on varauduttu jo pitkin talvea kasvattamalla suuret halkovarastot”, sanoo Mattila Bros. -savustamon toimitusjohtaja Tero Sivula.

S-ryhmällä on kaikkiaan lähes 450 ravintolaa eri puolilla Suomea. Amarilloja on yhteensä jo 24 sekä Suomessa että Tallinnassa, ja se on S-ryhmän toiseksi suurin ravintolaketju toimipaikkojen määrällä mitattuna.

Juha Lindholm, johtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus, p. 0500 831 152, juha.lindholm@sok.fi

Tero Sivula, toimitusjohtaja, Mattila Bros. Oy, p. 040 5399 321, tero.sivula@veljeksetmattila.fi

Smokehouse-makumaailma lautasella

S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt. ​

Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissäja oman pankkimme kautta. ​

Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa. ​​

Keskikesän juhla moninkertaistaa S-ryhmässä suosikkituotteiden myynnin ja tavarantoimitusten määrän13.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Juhannus on kiireistä aikaa marketkaupassa sillä hyvä ruoka ja juoma ovat erottamaton osa keskikesän juhlaa. Viime vuoden juhannusviikolla ruoan ja juomien myynti S-ryhmän ruokakaupoissa kasvoi noin 20 prosenttia tavanomaiseen viikkoon verrattuna. Kysyntä vaatiikin valmistautumista: juhannusviikolla tavarantoimitukset jopa kolminkertaistuvat suurimpiin myymälöihin. Juhannuksen alla lähes kaikkien perinteisten grillaukseen ja herkutteluun liittyvien ruokien kysyntä kasvaa.

Marttojen ja S-ryhmän Ässäkokki-kurssit opettavat fiksua ruoanlaittoa – kesän kurssit huippusuosittuja3.6.2024 10:15:00 EEST | Tiedote

S-ryhmä ja Martat järjestävät tänä vuonna jälleen 100 suosittua Ässäkokki-kurssia eri puolilla Suomea, Halikosta Kolariin. Koululaisten kesälomakauden alkaessa ruokakurssit antavat sekä tärkeää ruokakasvatusta, että ehkäisevät myös lasten ja nuorten yksinäisyyttä kesäaikaan. Kursseilla keskitytään taloudelliseen, terveelliseen, maistuvaan ja mukavaan kotikokkailuun koululaisille sopivalla tavalla. Yhteisiä Ässäkokki-ruokakursseja on järjestetty jo vuodesta 2018 alkaen.

Ikoniset Tupperware-tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin – ”Kaikkien aikojen suurimmat Tupperware-kutsut”3.6.2024 08:00:00 EEST | Tiedote

Tupperware-tuotteet ovat nyt ensimmäistä kertaa laajasti kaikkien suomalaisten ulottuvilla, kun merkin tuotteet saapuvat myyntiin Prismoihin ympäri maan. Aiemmin vain Tupperware-kutsujen kautta hankittuja tuotteita löytyy nyt ensimmäistä kertaa Suomessa marketkaupan hyllyiltä. Prismassa sekä valikoiduissa S-marketeissa myytävät Tupperware-tuotteet tulevat myyntiin yksinoikeudella. Mukana on niin säilytysrasioita kuin ruokailuvälineitäkin. Juomapulloista ja säilytystuotteista odotetaan jo kesän myyntihittejä.