Porvoon yhteysalusreitille tilapäinen liikennöitsijä 12.7. alkaen

Porvoon keskeytynyt yhteysalusliikenne käynnistyy uudelleen, kun reitillä aloittaa tilapäinen liikennöitsijä huomisesta (12.7.) alkaen.

Väliaikaisena palveluntuottajana Porvoon reitillä aloittaa FRS Finland Oy. Reitillä liikennöidään maanantaista sunnuntaihin. Reitillä Kalkkiranta – Bödö – Pirttisaari lähdöt ovat klo 7.30 ja klo 16.00 Kalkkirannasta. Reitillä Pirttisaari – Bodö – Kalkkiranta lähdöt ovat klo 9.00 ja klo 17.30 Pörtöstä. Aluksella on rajoitettu matkustajamäärä 29 matkustajaan.

Porvoon yhteysalusreitin liikennöinti keskeytyi, kun Varsinais-Suomen ELY-keskus irtisanoi Porvoon ja Sipoon yhteysalusreitin liikennöintisopimuksen EW Finland Oy:n kanssa 10.7.2024. Yhtiö on ilmoittanut, että se ei pystynyt suorittamaan sopimuksen mukaisia velvoitteitaan.

Sipoon reitillä liikennettä hoitaa tilapäisesti Sibbo Skärgårdstrafik. Tilapäiset palveluntuottajat jatkavat reiteillä liikennöintiä, kunnes pysyvä liikennöintiratkaisu saadaan järjestettyä.

Lisätietoja:

• info@frs-finland.fi, FRS Finland Oy
  • projektipäällikkö Ilmari Viljanen, Varsinais-Suomen ELY-keskus, p. 0295 023 048

Muut kielet

Sinilevätilanne heikentynyt Lounais-Suomen alueella (Varsinais-Suomi, Satakunta)18.7.2024 11:48:48 EEST | Tiedote

Lounais-Suomen sinilevähavainnot ovat lisääntyneet viime viikosta satelliittikuviin ja Varsinais-Suomen ELY-keskuksen vakioseurannan tietoihin perustuen. Sinilevää on havaittu hyvin runsaissa määrin erityisesti Saaristomeren sisä- ja välisaaristossa, mutta runsaita havaintoja on myös Selkämereltä. Suurin osa leväesiintymistä on sijainnut merialueilla, mutta myös joillakin sisävesialueilla on havaittu sinilevää.