Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin Virtu-palvelupisteessä
Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä ja lähimmissä Kelan palvelupisteissä.
Kelan palvelupiste Kolarissa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.
Kela palvelee asiakkaita edelleen Virtu-palvelupisteessä
Kelan Kolarin palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen verkossa, puhelinpalvelussa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä sekä muissa Kelan palvelupisteissä.
Kelan etäpalvelua saa jatkossakin Kolarin Virtu-palvelupisteessä osoitteessa Isopalontie 2. Palvelupiste on avoinna vain ajanvarauksella. Virtu-palvelupisteeseen voi varata ajan Kolarin kunnantalon toimistosihteeriltä (p. 040 489 5559). Asiakas voi myös ottaa etäyhteyden Kelaan kotoa käsin Virtu-palvelun kautta ja hoitaa Kela-asioita arkisin klo 9–15.
Kolaria lähimmät Kelan palvelupisteet sijaitsevat Pellossa osoitteessa Kauppatie 32 ja Kittilässä osoitteessa Valtatie 60. Palvelupisteet ovat avoinna vain ajanvarauksella.
Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimessa
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät Kelan verkkosivuilta.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Anne PenttiläPalveluyksikön johtajaPohjoinen asiakaspalveluyksikkö
Puh:020 634 4366etunimi.sukunimi@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Lasse Lehtonen valdes till generaldirektör för FPA29.4.2025 16:51:38 EEST | Pressmeddelande
Folkpensionsanstaltens fullmäktigeledamöter har valt diagnostikdirektör, medicine och juris doktor Lasse Lehtonen till nästa generaldirektör för FPA. Valet av Lehtonen stöddes av 7 av totalt 12 fullmäktigeledamöter.
Kelan pääjohtajaksi valittiin Lasse Lehtonen29.4.2025 16:51:38 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Kelan valtuutetut ovat valinneet diagnostiikkajohtaja, lääketieteen ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtosen Kelan seuraavaksi pääjohtajaksi. Lehtosen valintaa kannatti 7 kaikkiaan 12 valtuutetusta.
FPA:s service för samarbetspartners i ärenden som gäller utkomststöd förändras den 19.5.2025 – de regionala servicenumren ersätts med ett nationellt nummer29.4.2025 09:19:51 EEST | Pressmeddelande
Servicen för socialtjänsten och serviceproducenter i ärenden som gäller utkomststöd förändras. De regionala servicenumren ersätts med ett nationellt nummer från och med den 19.5.2025. Tjänsten kommer att vara öppen vardagar kl. 9–15. I brådskande utkomststödsärenden är tjänsten öppen till kl. 16.
Kelan toimeentulotuen palvelu kumppaneille muuttuu 19.5.2025 – alueelliset palvelunumerot korvataan yhdellä valtakunnallisella numerolla29.4.2025 09:19:51 EEST | Tiedote
Toimeentulotuen palvelu sosiaalitoimelle ja palveluntuottajille muuttuu. Aiemmin käytössä olleet alueelliset palvelunumerot korvataan yhdellä valtakunnallisella numerolla 19.5.2025 alkaen. Palvelua saa jatkossa arkipäivisin klo 9–15. Kiireelliseen toimeentulotukeen liittyvissä asiakastilanteissa palvelua saa klo 16 asti.
Närmare information för medierna om mötet för val av ny generaldirektör för FPA29.4.2025 08:42:13 EEST | Pressmeddelande
FPA:s fullmäktige väljer vid sitt möte i dag 29.4 en ny generaldirektör för FPA. Mötet hålls i riksdagen från kl. 16.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme