Kela/FPA

Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla – palvelua saa jatkossakin Virtu-palvelupisteessä

Jaa

Kelan palvelupiste Kolarissa korvataan muilla palveluilla. Kela-asioita voi 2.9. alkaen hoitaa verkossa, puhelimessa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä ja lähimmissä Kelan palvelupisteissä.

Kelan palvelupiste Kolarissa on palvellut asiakkaita ajanvarauksella, ja asiakaskäyntien määrä on ollut vähäinen. Suurin osa asiakkaista on hoitanut Kela-asiansa verkossa, puhelimessa, postitse tai Kelan muissa palvelupisteissä.

Kela palvelee asiakkaita edelleen Virtu-palvelupisteessä

Kelan Kolarin palvelupiste korvataan muilla palveluilla. Asiakkaita palvellaan 2.9. alkaen verkossa, puhelinpalvelussa, Kolarin Virtu-palvelupisteessä sekä muissa Kelan palvelupisteissä.

Kelan etäpalvelua saa jatkossakin Kolarin Virtu-palvelupisteessä osoitteessa Isopalontie 2. Palvelupiste on avoinna vain ajanvarauksella. Virtu-palvelupisteeseen voi varata ajan Kolarin kunnantalon toimistosihteeriltä (p. 040 489 5559). Asiakas voi myös ottaa etäyhteyden Kelaan kotoa käsin Virtu-palvelun kautta ja hoitaa Kela-asioita arkisin klo 9–15.

Kolaria lähimmät Kelan palvelupisteet sijaitsevat Pellossa osoitteessa Kauppatie 32 ja Kittilässä osoitteessa Valtatie 60. Palvelupisteet ovat avoinna vain ajanvarauksella.

Useimmat Kela-asiat hoituvat verkossa ja puhelimessa

Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa verkossa tai puhelimessa. Kelan asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkastaa hakemuksensa tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Puhelinpalvelussa voi myös jättää suullisen hakemuksen, jos mikään muu asiointitapa ei ole mahdollinen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16. Elämäntilannekohtaiset palvelunumerot löytyvät Kelan verkkosivuilta.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–15. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.

Puh:020 634 7745viestinta@kela.fi

Kansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA

Tutkimus: Ymmärrettävämmät etuuspäätökset vaatisivat enemmän kielen asiantuntijoita mukaan kehittämiseen13.6.2025 06:00:00 EEST | Tiedote

Kelan ratkaisuasiantuntijat kokevat, että asiantuntijalääkäreiden kirjoittamat arviot ja lääketieteelliset perustelut ovat selkeytyneet viime vuosina. Tuoreen tutkimuksen mukaan asiantuntijalääkäritoiminnan kehittämiseen pitäisi ottaa mukaan enemmän kielen asiantuntijoita, jos halutaan tehdä päätöksistä ymmärrettävämpiä ja hyväksyttävämpiä.

FPA:s pro gradu-pris har tilldelats Annakaisa Ritala för utveckling av exaktheten i prognoser för utkomststödet12.6.2025 06:00:00 EEST | Pressmeddelande

FPA:s pro gradu-pris har i år tilldelats Annakaisa Ritala, filosofie magister. I sin pro gradu-avhandling undersökte Ritala statistiska lösningar för att förbättra de prognoser som produceras med hjälp av mikrosimuleringsmodellen SISU. Mikrosimuleringsmodellen SISU används vid konsekvensbedömningen av ändringar i den sociala tryggheten.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye