Gigantti juhlii 25-vuotissyntymäpäiviään - Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
Gigantti on palvellut suomalaisia kodinelektroniikan asiakkaita edullisilla hinnoilla jo 16.9.1999 alkaen. Syyskuussa yritys juhlistaa 25-vuotista taivaltaan tuhansilla syntymäpäivätarjouksilla ja kampanjalla, joka tuo takaisin jo kulttuuriseksi käsitteeksi muodostuneen sloganin “Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa”.

Gigantin 25-vuotissyntymäpäivät syyskuussa ovat täynnä edullisia hintoja ja tuhansia tuotteita, jotka vastaavat asiakkaiden toiveisiin ja ajankohtaisiin trendeihin. Pääviesti tarkan euron ajassa on selvä, ja mainossanoma kutkuttavan nostalginen, mutta uudella tulkinnalla.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, edelleenkin. Olemme jo 25 vuoden ajan pitäneet huolta siitä, että suomalaiset ovat löytäneet parhaita kodinelektroniikan ratkaisuja järkevään hintaan. Halusimme muistuttaa, että edulliset järkiratkaisut löytyvät yhä Gigantista. Sen kunniaksi loimme kampanjan, joka palauttaa klassikkosloganimme kansan mieliin. Avasimme nostalgiakanavan mutta käänsimme nupit iloisesti kaakkoon. Monikanavainen kampanjamme tulee toivottavasti herättämään tunteita ja tavoittamaan kaikki suomalaiset”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.
Suomen ensimmäisen Gigantin avaamisen yhteydessä 1999 lanseerattu ”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -slogan on uinut arkikieleen ja muodostunut osaksi kulttuuria, vaikka sitä ei ole aktiivisesti hyödynnetty useampaan vuoteen. Uutta tulemista on suunniteltu keväästä alkaen markkinoinnin kumppanitoimisto SEK:n kanssa.
”Kun näinkin ikoninen slogan uudelleenlanseerataan, se on tehtävä tavalla, joka ei huku massaan. Päätimme, että lopputulos saa olla mielellään hyvinkin pöhkö ja hykerryttävä. Loimme arjen tyhmistä, usein kiireessä, tehdyistä päätöksistä vertauskuvan sille, kuinka tyhmää on maksaa liikaa. Tyhmyys on kampanjassa harkitsemattomuudesta rönsyävää tilannekomiikkaa ja päähenkilöt huomaavat jälkikäteen, että olisi voinut toimia fiksumminkin. Kodinelektroniikan ostoksilla fiksua on tietysti se, että käy Gigantissa”, kuvailee bränditoimisto SEK:n Lead Creative Samuel Räikkönen.
Viestin perillemenoa päätettiin tehostaa musiikin keinoin luomalla Gigantin historian ensimmäinen laulettu jingle, joka soi tästä eteenpäin osana Gigantin brändi- ja tarjousmainontaa.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -kampanjan viestiä tukevat Gigantin 25-vuotissyntymäpäivien huipputarjoukset. Monikanavainen kampanja jalkautuu televisioon, online-medioihin, someen, printtiin ja ulkomainontaan.
Suunnittelu: SEK
Mainoselokuvien tuotanto: Woodpecker Film, ohjaaja: Juho Konstig
Musiikki: Miracle Sound
Still-kuvat: Marko Rantanen
Mediatoimisto: Dentsu Finland
Mainosfilmit:
- https://www.youtube.com/watch?v=Xqsf6nnxO0A
- https://www.youtube.com/watch?v=lG5rSs1XxIA
- https://www.youtube.com/watch?v=H6kicY879VY
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sami SärkeläGigantti Oy Ab / markkinointijohtaja
Puh:+358 40 555 3744sami.sarkela@gigantti.fiKuvat

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Tero Lahti Gigantin operatiiviseksi johtajaksi – ”Parhaat tulokset tulevat selkeistä tavoitteista, reilusta johtamisesta ja hyvästä yhteistyöstä”4.11.2025 11:00:00 EET | Tiedote
Gigantti Oy Ab:n operatiiviseksi johtajaksi on nimitetty Tero Lahti, joka aloittaa tehtävässään tammikuun alussa. Lahdella on yli 20 vuoden kokemus vähittäiskaupan operatiivisesta ja myynnin johtamisesta, ja hän siirtyy Giganttiin Synsamin myyntijohtajan paikalta.
Gigantin lokakuun telecom-katsaus: Asiantuntijan ennustus kävi lokakuussa toteen, älykellojen markkinalla uusi kuluttajien suosikki31.10.2025 09:43:13 EET | Tiedote
Gigantin lokakuun myydyimpien puhelinten listaa hallitsee Apple ennenäkemättömällä suosiolla. Myös puettavan teknologian ykkönen löytyy Applelta, mutta kuluttajat ovat löytäneet uuden, hyvää tahtia nousevan merkin. Asiantuntijamme vinkkaa Black Fridayn suosikit, ja mukana on myös kuukauden trendinosto.
Jonna Lähde Gigantin talousjohtajaksi - ”Parhaat tulokset syntyvät, kun talous ja liiketoiminta kulkevat käsi kädessä”15.10.2025 13:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti Oy Ab:n talousjohtajaksi on nimitetty Jonna Lähde, joka aloittaa toimessaan joulukuun alussa 2025. Lähteellä on yli 20 vuoden kokemus vaativista taloushallinnon tehtävistä, sekä laaja osaaminen muutoshankkeiden läpiviennistä. Giganttiin hän siirtyy Indoor Group Oy:n talousjohtajan tehtävästä.
Gigantin syyskuun puhelinkatsaus: Samsung hallitsee, Applen uudet mallit nousevat – Giga Mobiilin myynnin alku moninkertainen odotuksiin nähden1.10.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Gigantin syyskuun myydyimpien puhelinten listaa hallitsevat tutut suosikit, mutta uusia nimiä on noussut kärkeen. Samsungin mallit säilyttävät vahvan asemansa, ja Applen iPhone-lanseeraukset näkyvät selvästi myynnissä. Giga Mobiilin myynti on alkanut vauhdikkaasti myymälöissä, ja liittymät tulevat loppuvuonna myös Gigantin nettimyyntiin.
Gigantti sulkee Redin myymälänsä lokakuussa15.9.2025 13:20:00 EEST | Tiedote
Gigantti Oy sulkee lokakuun puolivälissä Helsingissä sijaitsevan, Redin kauppakeskuksen myymälänsä. Myymälähenkilöstö siirtyy sulkemisen jälkeen Gigantin muihin myymälöihin.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme