Gigantti juhlii 25-vuotissyntymäpäiviään - Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
Gigantti on palvellut suomalaisia kodinelektroniikan asiakkaita edullisilla hinnoilla jo 16.9.1999 alkaen. Syyskuussa yritys juhlistaa 25-vuotista taivaltaan tuhansilla syntymäpäivätarjouksilla ja kampanjalla, joka tuo takaisin jo kulttuuriseksi käsitteeksi muodostuneen sloganin “Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa”.

Gigantin 25-vuotissyntymäpäivät syyskuussa ovat täynnä edullisia hintoja ja tuhansia tuotteita, jotka vastaavat asiakkaiden toiveisiin ja ajankohtaisiin trendeihin. Pääviesti tarkan euron ajassa on selvä, ja mainossanoma kutkuttavan nostalginen, mutta uudella tulkinnalla.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, edelleenkin. Olemme jo 25 vuoden ajan pitäneet huolta siitä, että suomalaiset ovat löytäneet parhaita kodinelektroniikan ratkaisuja järkevään hintaan. Halusimme muistuttaa, että edulliset järkiratkaisut löytyvät yhä Gigantista. Sen kunniaksi loimme kampanjan, joka palauttaa klassikkosloganimme kansan mieliin. Avasimme nostalgiakanavan mutta käänsimme nupit iloisesti kaakkoon. Monikanavainen kampanjamme tulee toivottavasti herättämään tunteita ja tavoittamaan kaikki suomalaiset”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.
Suomen ensimmäisen Gigantin avaamisen yhteydessä 1999 lanseerattu ”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -slogan on uinut arkikieleen ja muodostunut osaksi kulttuuria, vaikka sitä ei ole aktiivisesti hyödynnetty useampaan vuoteen. Uutta tulemista on suunniteltu keväästä alkaen markkinoinnin kumppanitoimisto SEK:n kanssa.
”Kun näinkin ikoninen slogan uudelleenlanseerataan, se on tehtävä tavalla, joka ei huku massaan. Päätimme, että lopputulos saa olla mielellään hyvinkin pöhkö ja hykerryttävä. Loimme arjen tyhmistä, usein kiireessä, tehdyistä päätöksistä vertauskuvan sille, kuinka tyhmää on maksaa liikaa. Tyhmyys on kampanjassa harkitsemattomuudesta rönsyävää tilannekomiikkaa ja päähenkilöt huomaavat jälkikäteen, että olisi voinut toimia fiksumminkin. Kodinelektroniikan ostoksilla fiksua on tietysti se, että käy Gigantissa”, kuvailee bränditoimisto SEK:n Lead Creative Samuel Räikkönen.
Viestin perillemenoa päätettiin tehostaa musiikin keinoin luomalla Gigantin historian ensimmäinen laulettu jingle, joka soi tästä eteenpäin osana Gigantin brändi- ja tarjousmainontaa.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -kampanjan viestiä tukevat Gigantin 25-vuotissyntymäpäivien huipputarjoukset. Monikanavainen kampanja jalkautuu televisioon, online-medioihin, someen, printtiin ja ulkomainontaan.
Suunnittelu: SEK
Mainoselokuvien tuotanto: Woodpecker Film, ohjaaja: Juho Konstig
Musiikki: Miracle Sound
Still-kuvat: Marko Rantanen
Mediatoimisto: Dentsu Finland
Mainosfilmit:
- https://www.youtube.com/watch?v=Xqsf6nnxO0A
- https://www.youtube.com/watch?v=lG5rSs1XxIA
- https://www.youtube.com/watch?v=H6kicY879VY
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sami SärkeläGigantti Oy Ab / markkinointijohtaja
Puh:+358 40 555 3744sami.sarkela@gigantti.fiKuvat

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantin elokuun uutiskirje: Päivityssyksy ja pelikonebuumi – mitä PC-markkinoilla tapahtuu juuri nyt?15.8.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
Syksy tuo mukanaan merkittävän muutoksen PC-käyttäjille, kun Windows 10:n tuki päättyy lokakuussa, mikä tarkoittaa monelle uuden tietokoneen hankintaa. Pelikoneiden komponenttimyynti on kasvanut vuodessa räjähdysmäisesti, samalla kun uudet tekoäly-PC:t tekevät tuloaan kuluttajien arkeen. Gigantin teknologiakategorian myyntipäällikkö Sami Kinnunen avaa ajankohtaisia trendejä ja antaa käytännön vinkit.
Gigantin heinäkuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – listakuningas säilyttää kärkipaikkansa, kellopuhelimien kysyntä kasvaa1.8.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
Heinäkuussa Gigantissa myytiin puhelimia tavallista edullisempaan hintaan lisähyvityskampanjoiden ansiosta. Kuukauden myydyin puhelin on jälleen OnePlus Nord CE 4 Lite. Yhä useampi vanhempi hankkii lapselleen kellopuhelimen ensipuhelimeksi.
Gigantti Gaming näyttävällä kattauksella Assembly Summeriin - tarjolla tuhansien eurojen arvosta palkintoja, vuoden kovimmat pelitarjoukset ja oma after party30.7.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Gigantti Gaming (GG) ottaa jälleen haltuun Suomen suurimmat digifestarit, kun Assembly Summer 2025 valtaa Helsingin Messukeskuksen 31.7.–3.8. Luvassa on massiivinen peliosasto, eksklusiivisia tarjouksia ja tuhansien eurojen arvoisia palkintoja, sekä reilusti riehakasta fiilistä myös virallisten messutuntien jälkeen.
Gigantin kesäkuun myydyimmät puhelimet TOP 10 – ykköseksi nousi suomalaisten kestosuosikki, asiantuntijan vinkit kastuneen puhelimen pelastukseksi1.7.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Gigantin kesäkuun puhelinmyynnissä näkyy kesäalet. Useat Android-merkit pääsivät hyville sijoituksille, Samsungin suosion hieman laantuessa. Kesä voi olla vahinkoaltista aikaa puhelimille. Mitä tehdä, jos puhelin tipahtaa järveen?
Gigantin toimitusjohtaja vaihtuu30.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Niko Sandström siirtyy pois Gigantti Oy:n toimitusjohtajan tehtävästä ja aloittaa emoyhtiö Elkjøp Nordicin palveluksessa 1.10.2025 alkaen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme