Gigantti juhlii 25-vuotissyntymäpäiviään - Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa
Gigantti on palvellut suomalaisia kodinelektroniikan asiakkaita edullisilla hinnoilla jo 16.9.1999 alkaen. Syyskuussa yritys juhlistaa 25-vuotista taivaltaan tuhansilla syntymäpäivätarjouksilla ja kampanjalla, joka tuo takaisin jo kulttuuriseksi käsitteeksi muodostuneen sloganin “Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa”.

Gigantin 25-vuotissyntymäpäivät syyskuussa ovat täynnä edullisia hintoja ja tuhansia tuotteita, jotka vastaavat asiakkaiden toiveisiin ja ajankohtaisiin trendeihin. Pääviesti tarkan euron ajassa on selvä, ja mainossanoma kutkuttavan nostalginen, mutta uudella tulkinnalla.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, edelleenkin. Olemme jo 25 vuoden ajan pitäneet huolta siitä, että suomalaiset ovat löytäneet parhaita kodinelektroniikan ratkaisuja järkevään hintaan. Halusimme muistuttaa, että edulliset järkiratkaisut löytyvät yhä Gigantista. Sen kunniaksi loimme kampanjan, joka palauttaa klassikkosloganimme kansan mieliin. Avasimme nostalgiakanavan mutta käänsimme nupit iloisesti kaakkoon. Monikanavainen kampanjamme tulee toivottavasti herättämään tunteita ja tavoittamaan kaikki suomalaiset”, kertoo Gigantin markkinointijohtaja Sami Särkelä.
Suomen ensimmäisen Gigantin avaamisen yhteydessä 1999 lanseerattu ”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -slogan on uinut arkikieleen ja muodostunut osaksi kulttuuria, vaikka sitä ei ole aktiivisesti hyödynnetty useampaan vuoteen. Uutta tulemista on suunniteltu keväästä alkaen markkinoinnin kumppanitoimisto SEK:n kanssa.
”Kun näinkin ikoninen slogan uudelleenlanseerataan, se on tehtävä tavalla, joka ei huku massaan. Päätimme, että lopputulos saa olla mielellään hyvinkin pöhkö ja hykerryttävä. Loimme arjen tyhmistä, usein kiireessä, tehdyistä päätöksistä vertauskuvan sille, kuinka tyhmää on maksaa liikaa. Tyhmyys on kampanjassa harkitsemattomuudesta rönsyävää tilannekomiikkaa ja päähenkilöt huomaavat jälkikäteen, että olisi voinut toimia fiksumminkin. Kodinelektroniikan ostoksilla fiksua on tietysti se, että käy Gigantissa”, kuvailee bränditoimisto SEK:n Lead Creative Samuel Räikkönen.
Viestin perillemenoa päätettiin tehostaa musiikin keinoin luomalla Gigantin historian ensimmäinen laulettu jingle, joka soi tästä eteenpäin osana Gigantin brändi- ja tarjousmainontaa.
”Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa” -kampanjan viestiä tukevat Gigantin 25-vuotissyntymäpäivien huipputarjoukset. Monikanavainen kampanja jalkautuu televisioon, online-medioihin, someen, printtiin ja ulkomainontaan.
Suunnittelu: SEK
Mainoselokuvien tuotanto: Woodpecker Film, ohjaaja: Juho Konstig
Musiikki: Miracle Sound
Still-kuvat: Marko Rantanen
Mediatoimisto: Dentsu Finland
Mainosfilmit:
- https://www.youtube.com/watch?v=Xqsf6nnxO0A
- https://www.youtube.com/watch?v=lG5rSs1XxIA
- https://www.youtube.com/watch?v=H6kicY879VY
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sami SärkeläGigantti Oy Ab / markkinointijohtaja
Puh:+358 40 555 3744sami.sarkela@gigantti.fiKuvat

Gigantti on Suomen suurin elektroniikan ja kodinkoneiden jälleenmyyjä.
Meillä on Suomessa 41 myymälää ja yrityksemme palveluksessa työskentelee yli 1 500 giganttilaista - myymälöiden ohella netti- ja yritysmyynnissä, sekä asiakaspalvelu- että jakelukeskuksissa. Pääkonttorimme sijaitsee Helsingin Sanomatalossa.
Liikevaihtomme tilikaudella 2023/2024 oli 478 miljoonaa euroa. Olemme osa Norjassa toimivaa Elkjøp-konsernia, joka kuuluu englantilaisen kodinelektroniikkaketjun, Currys plc:n, omistukseen.
Lisätietoa meistä löydät kotisivuilta osoitteesta: gigantti.fi.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Gigantti
Gigantti sulkee Redin myymälänsä lokakuussa15.9.2025 13:20:00 EEST | Tiedote
Gigantti Oy sulkee lokakuun puolivälissä Helsingissä sijaitsevan, Redin kauppakeskuksen myymälänsä. Myymälähenkilöstö siirtyy sulkemisen jälkeen Gigantin muihin myymälöihin.
Gigantti ja HIFK jatkavat kumppanuutta - yhteistyö laajenee myös Auroraliigan puolelle4.9.2025 18:45:28 EEST | Tiedote
Gigantti ja HIFK ovat solmineet jatkosopimuksen, joka käynnistää yhteistyön 25. kerran kaudella 2025–2026. Kumppanuus näkyy HIFK:n ottelutapahtumissa ja fanisisällöissä, sekä laajenee ensimmäistä kertaa myös Auroraliigaan: merkittävä osa Gigantin tuesta ohjataan Stadin Gimmojen toimintaan.
Gigantin elokuun myydyimmät puhelimet top 10 – Regulaatiomuutokset muokkaavat markkinaa, useiden valmistajien uudet lippulaivamallit saapuvat kauppoihin1.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Elokuun myydyimpien puhelinten listaa hallitsevat odotetut mallit ilman suuria yllätyksiä. EU:n regulaatiomuutokset ovat nostaneet valmistuskustannuksia ja vähentäneet edullisimpien puhelinten tarjontaa, mikä ohjaa kysyntää kohtuuhintaisten mutta laadukkaiden mallien suuntaan. Kuun myydyin on suomalaisten vakiintunut suosikki hyvällä hinta-laatusuhteella. Syksy on uutuuksien aikaa, myös puhelinkaupoilla.
Riku Kuusisto Gigantin uudeksi toimitusjohtajaksi - ”Kun teknologia toimii, arki toimii”28.8.2025 11:00:33 EEST | Tiedote
Gigantti Oy Ab:n toimitusjohtajaksi on nimitetty Riku Kuusisto, joka aloittaa tehtävässään 1. tammikuuta 2026. Kuusisto siirtyy uuteen rooliinsa kansainvälisen vähittäiskaupan ja kuluttajaliiketoiminnan johtotehtävistä, joista hänellä on yli 20 vuoden kokemus.
Gigantin elokuun uutiskirje: Päivityssyksy ja pelikonebuumi – mitä PC-markkinoilla tapahtuu juuri nyt?15.8.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
Syksy tuo mukanaan merkittävän muutoksen PC-käyttäjille, kun Windows 10:n tuki päättyy lokakuussa, mikä tarkoittaa monelle uuden tietokoneen hankintaa. Pelikoneiden komponenttimyynti on kasvanut vuodessa räjähdysmäisesti, samalla kun uudet tekoäly-PC:t tekevät tuloaan kuluttajien arkeen. Gigantin teknologiakategorian myyntipäällikkö Sami Kinnunen avaa ajankohtaisia trendejä ja antaa käytännön vinkit.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme