KokkolaWorks-kampanjan toinen osa käynnistyy
Kokkolan kaupunki, Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite, koulutusorganisaatiot Centria, KPedu ja Yliopistokeskus Chydenius sekä 13 KIP:in alueella toimivaa yritystä toteuttavat yhteistyössä koko vuoden kestävän KokkolaWorks-vetovoimakampanjan. Yhteistyön tavoitteena on edistää kaikkien toimijoiden ja toimialojen työvoiman saatavuutta.

Kokkolalaisten julkisyhteisöjen ja yritysten yhteinen vetovoimakampanja KokkolaWorks jatkuu syyskuussa. ”On ollut hienoa seurata, miten kokkolalaislähtöinen näyttelijä ja käsikirjoittaja Nicklas Pohjola on luonut hulvattomien hahmojen gallerian. Sarjan viimeinen lyhytelokuva kiteyttää Kokkolan ja etenkin Ykspihlajan vahvan yhteisöllisyyden ja kulttuurin merkityksen myös Nicken omassa uravalinnassa. Kulttuuriala on yksi osa Kokkolan monipuolista elinkeinorakennetta ja koulutustarjontaa”, kuvailee kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo.
Syksyllä kampanjassa julkaistaan neljä lyhytelokuvallista sketsiä, jossa Nicken hahmojen kautta tutustutaan niin Kokkolaan, kaupungin elämänmenoon, työpaikkoja tarjoaviin yrityksiin sekä yksittäisiin tehtäviinkin.
Mediapanostukset muuttomyönteisiin työikäisiin
KokkolaWorks-kampanjan kahdeksanosainen videosarja julkaistaan täyspitkinä verisoina KokkolaWorks.fi-sivustolla. Lisäksi hahmot ja kampanjan tunnistettava ilme näkyvät ja kuuluvat sosiaalisen median kanavilla, elokuvateattereissa, ulkomainonnassa sekä radiossa. Kampanja jakautuu kahteen kampanjalähtöön, joista ensimmäinen 3 + 3 viikon osuus käynnistyi toukokuussa, ja jälkimmäinen syyskuun alussa.
KokkolaWorks -kampanjakonsepti yhdistää luontevalla tavalla hyvän työn ja hyvän elämän Kokkolassa. ”Oot ihan vaan oma ittes” on lupaus, joka kertoo, että Kokkolaan on helppo tulla, asettua ja viihtyä. Kampanjan aikana kerrotaan avoimien työpaikkojen ohella Kokkolan seudusta laajemmin. Mukana ovat niin asumisen vaihtoehdot, harrastusmahdollisuudet kuin kulttuuri, urheilu ja vapaa-aikakin.
Kokkolan seudulla lähitulevaisuudessa toteutuvien mittavien investointien myötä alueen työvoiman tarve tulee entisestään kasvamaan. Yritysten kasvu ja elinkeinorakenteen muutos vaativat toteutuakseen osaavaa työvoimaa niin asiantuntija-, tuotanto- kuin sotealan tehtäviin.
Kampanjan kohderyhmänä ovat 20-55 -vuotiaat työikäiset, ja maantieteellisesti kampanja painottuu Länsi- ja Etelä-Suomen alueelle, etenkin pääradan varteen. Kohderyhmä kattaa noin 28% väestöstä. Kampanjan kokonaisbudjetti on 316 000 euroa, josta mediaostojen osuus on 160 000 euroa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi KorpisaloMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö
Puh:044 780 9095paivi.korpisalo@kokkola.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Kokkola. Meillä on laajempi horisontti
Kokkolan kaupunki on Keski-Pohjanmaan kaksikielinen maakuntakeskus, jossa asukkaita on noin 48.000. Kokkolan elinkeinoelämän veturi on kansainvälisestikin merkittävä kemianteollisuuden keskittymä, jota täydentävät Suomen suurin raideliikenne- ja panamaxsatama sekä monipuolinen yritystoimijoiden verkosto. Myös monipuoliset tapahtumat, matkailu ja loma-asuminen tuovat kaupunkiin kävijöitä.
Kuningas Kustaa II Aadolf perusti Kokkolan kaupungin 400 vuotta sitten Pohjanlahden rannalle. Meri on tuonut mukanaan vahvat kaupan ja logistiikan perinteet merenkulusta ja laivanrakennuksesta teollisuuteen ja sivistykseen. Sijainti meren ja lentoyhteyksien äärellä, pääradan ja E8-tien varrella varmistaa niin ihmisten, tavaroiden kuin ideoidenkin liikkuvuuden.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kokkolan kaupunki
Learning by doing – Karleby Rockskola 40 år18.11.2025 11:25:06 EET | Pressmeddelande
Rockskolans 40-årsjubileum firas på torsdagen i Snellman-salen. Då ordnas evenemanget JuhlaFest Barnets rättigheters dag till ära. Under kvällen stiger många av Rockskolans nuvarande elever och band upp på scenen. Vi får också se ett stort gemensamt nummer med barn som nyligen inlett sin hobby tillsammans med erfarna sångare och musiker. Under kvällen överräcks även priset Ung i Karleby och till slut blir det musik av den talangfulla låtskrivaren ANI. Evenemanget har fritt inträde.
Learning by doing – Kokkolan Rokkikoulu viettää 40-vuotisjuhlaa18.11.2025 11:25:06 EET | Tiedote
Rokkikoulun 40-vuotista taivalta juhlistetaan torstaina Lapsen oikeuksien päivän kunniaksi Snellman-salissa järjestettävässä JuhlaFest -tapahtumassa. Illan aikana lavalla nähdään useita Rokkikoulun nykyisiä oppilaita ja heidän bändejään. Luvassa on myös iso yhteisnumero, joka kokoaa yhteen niin harrastuksen alussa olevia kuin jo konkareiksi kehittyneitä soittajia ja laulajia. Illan aikana jaetaan myös Nuori Kokkola -palkinto, ja loppuillan tunnelmasta vastaa lahjakas biisintekijä ANI. Tapahtumaan on vapaa pääsy.
Karleby inleder faddersamarbete med idrottare i individuella grenar – ansökningstiden går ut i slutet av november13.11.2025 08:15:00 EET | Pressmeddelande
Karleby stad har länge samarbetat med representationslag inom lagidrott. Den nya satsningen på fadderidrottare erbjuder nu även samarbetsmöjligheter för idrottare som representerar en individuell sportgren.
Kokkola aloittaa yksilölajien kummiurheilijayhteistyön – hakuaikaa marraskuun loppuun13.11.2025 08:15:00 EET | Tiedote
Kokkolan kaupunki on tehnyt pitkään yhteistyötä joukkueurheilun edustustason joukkueiden kanssa. Nyt käynnistettävä kummiurheilijatoiminta tarjoaa yhteistyömahdollisuuden myös yksilölajien edustajille.
Försvarsindustri och ekonomiskt samarbete starkt framme i Karleby12.11.2025 15:00:00 EET | Pressmeddelande
Norges ambassadör i Finland, Wegger Chr. Strømmen, besöker Karleby onsdag och torsdag den 12–13 november 2025. Under sitt besök till Karleby deltar Ambassadör Strømmen på Kokkola Material Week där han håller ett inlägg med temat ”Norwegian and Nordic Defense Industry in an Age of European Rearmament”.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme