KokkolaWorks-kampanjan toinen osa käynnistyy
Kokkolan kaupunki, Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite, koulutusorganisaatiot Centria, KPedu ja Yliopistokeskus Chydenius sekä 13 KIP:in alueella toimivaa yritystä toteuttavat yhteistyössä koko vuoden kestävän KokkolaWorks-vetovoimakampanjan. Yhteistyön tavoitteena on edistää kaikkien toimijoiden ja toimialojen työvoiman saatavuutta.

Kokkolalaisten julkisyhteisöjen ja yritysten yhteinen vetovoimakampanja KokkolaWorks jatkuu syyskuussa. ”On ollut hienoa seurata, miten kokkolalaislähtöinen näyttelijä ja käsikirjoittaja Nicklas Pohjola on luonut hulvattomien hahmojen gallerian. Sarjan viimeinen lyhytelokuva kiteyttää Kokkolan ja etenkin Ykspihlajan vahvan yhteisöllisyyden ja kulttuurin merkityksen myös Nicken omassa uravalinnassa. Kulttuuriala on yksi osa Kokkolan monipuolista elinkeinorakennetta ja koulutustarjontaa”, kuvailee kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo.
Syksyllä kampanjassa julkaistaan neljä lyhytelokuvallista sketsiä, jossa Nicken hahmojen kautta tutustutaan niin Kokkolaan, kaupungin elämänmenoon, työpaikkoja tarjoaviin yrityksiin sekä yksittäisiin tehtäviinkin.
Mediapanostukset muuttomyönteisiin työikäisiin
KokkolaWorks-kampanjan kahdeksanosainen videosarja julkaistaan täyspitkinä verisoina KokkolaWorks.fi-sivustolla. Lisäksi hahmot ja kampanjan tunnistettava ilme näkyvät ja kuuluvat sosiaalisen median kanavilla, elokuvateattereissa, ulkomainonnassa sekä radiossa. Kampanja jakautuu kahteen kampanjalähtöön, joista ensimmäinen 3 + 3 viikon osuus käynnistyi toukokuussa, ja jälkimmäinen syyskuun alussa.
KokkolaWorks -kampanjakonsepti yhdistää luontevalla tavalla hyvän työn ja hyvän elämän Kokkolassa. ”Oot ihan vaan oma ittes” on lupaus, joka kertoo, että Kokkolaan on helppo tulla, asettua ja viihtyä. Kampanjan aikana kerrotaan avoimien työpaikkojen ohella Kokkolan seudusta laajemmin. Mukana ovat niin asumisen vaihtoehdot, harrastusmahdollisuudet kuin kulttuuri, urheilu ja vapaa-aikakin.
Kokkolan seudulla lähitulevaisuudessa toteutuvien mittavien investointien myötä alueen työvoiman tarve tulee entisestään kasvamaan. Yritysten kasvu ja elinkeinorakenteen muutos vaativat toteutuakseen osaavaa työvoimaa niin asiantuntija-, tuotanto- kuin sotealan tehtäviin.
Kampanjan kohderyhmänä ovat 20-55 -vuotiaat työikäiset, ja maantieteellisesti kampanja painottuu Länsi- ja Etelä-Suomen alueelle, etenkin pääradan varteen. Kohderyhmä kattaa noin 28% väestöstä. Kampanjan kokonaisbudjetti on 316 000 euroa, josta mediaostojen osuus on 160 000 euroa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi KorpisaloMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö
Puh:044 780 9095paivi.korpisalo@kokkola.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Kokkola. Meillä on laajempi horisontti
Kokkolan kaupunki on Keski-Pohjanmaan kaksikielinen maakuntakeskus, jossa asukkaita on noin 48.000. Kokkolan elinkeinoelämän veturi on kansainvälisestikin merkittävä kemianteollisuuden keskittymä, jota täydentävät Suomen suurin raideliikenne- ja panamaxsatama sekä monipuolinen yritystoimijoiden verkosto. Myös monipuoliset tapahtumat, matkailu ja loma-asuminen tuovat kaupunkiin kävijöitä.
Kuningas Kustaa II Aadolf perusti Kokkolan kaupungin 400 vuotta sitten Pohjanlahden rannalle. Meri on tuonut mukanaan vahvat kaupan ja logistiikan perinteet merenkulusta ja laivanrakennuksesta teollisuuteen ja sivistykseen. Sijainti meren ja lentoyhteyksien äärellä, pääradan ja E8-tien varrella varmistaa niin ihmisten, tavaroiden kuin ideoidenkin liikkuvuuden.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kokkolan kaupunki
Karleby i final i tävlingen Finlands aktivaste kommun 202525.11.2025 14:46:05 EET | Pressmeddelande
Karleby, Pelkosenniemi och Sotkamo har valt till finalister i tävlingen om Finlands aktivaste kommun 2025. Finalisterna publicerades 25.11.2025. Tävlingen Finlands aktivaste kommun ordnas redan åttonde gången. Tävlingen ordnas av Kommunförbundet i samarbete med undervisnings- och kulturministeriet och vinnaren offentliggörs vid Idrottsgalan 15.1.2026.
Kokkola Suomen liikkuvin kunta 2025-kilpailun finaaliin25.11.2025 14:46:05 EET | Tiedote
Kokkola, Pelkosenniemi ja Sotkamo on valittu vuoden 2025 Suomen liikkuvin kunta -kilpailun finalisteiksi. Finalistit julkistettiin 25.11.2025. Suomen liikkuvin kunta -kilpailu järjestettiin nyt kahdeksatta kertaa. Kilpailun järjestää Kuntaliitto yhdessä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa, ja sen voittaja julkistetaan Urheilugaalassa 15.1.2026.
Priset Ung i Karleby 2025 delades ut på Barnkonventionens dag20.11.2025 19:20:00 EET | Pressmeddelande
Karleby stads kultur- och fritidsnämnd har i år tilldelat priset Ung i Karleby till två mottagare: Open Kokkola ry. samt Kulttuurikorjaamo ry – Kulturgaraget rf.
Vuoden 2025 Nuori Kokkola palkinnot jaettiin Lapsen oikeuksien päivänä20.11.2025 19:20:00 EET | Tiedote
Kokkolan kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta on myöntänyt tänä vuonna kaksi Nuori Kokkola palkintoa. Palkinnon saivat Open Kokkola ry. sekä Kulttuurikorjaamo ry – Kulturgaraget rf.
Learning by doing – Karleby Rockskola 40 år18.11.2025 11:25:06 EET | Pressmeddelande
Rockskolans 40-årsjubileum firas på torsdagen i Snellman-salen. Då ordnas evenemanget JuhlaFest Barnets rättigheters dag till ära. Under kvällen stiger många av Rockskolans nuvarande elever och band upp på scenen. Vi får också se ett stort gemensamt nummer med barn som nyligen inlett sin hobby tillsammans med erfarna sångare och musiker. Under kvällen överräcks även priset Ung i Karleby och till slut blir det musik av den talangfulla låtskrivaren ANI. Evenemanget har fritt inträde.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme