KokkolaWorks-kampanjan toinen osa käynnistyy
Kokkolan kaupunki, Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite, koulutusorganisaatiot Centria, KPedu ja Yliopistokeskus Chydenius sekä 13 KIP:in alueella toimivaa yritystä toteuttavat yhteistyössä koko vuoden kestävän KokkolaWorks-vetovoimakampanjan. Yhteistyön tavoitteena on edistää kaikkien toimijoiden ja toimialojen työvoiman saatavuutta.

Kokkolalaisten julkisyhteisöjen ja yritysten yhteinen vetovoimakampanja KokkolaWorks jatkuu syyskuussa. ”On ollut hienoa seurata, miten kokkolalaislähtöinen näyttelijä ja käsikirjoittaja Nicklas Pohjola on luonut hulvattomien hahmojen gallerian. Sarjan viimeinen lyhytelokuva kiteyttää Kokkolan ja etenkin Ykspihlajan vahvan yhteisöllisyyden ja kulttuurin merkityksen myös Nicken omassa uravalinnassa. Kulttuuriala on yksi osa Kokkolan monipuolista elinkeinorakennetta ja koulutustarjontaa”, kuvailee kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo.
Syksyllä kampanjassa julkaistaan neljä lyhytelokuvallista sketsiä, jossa Nicken hahmojen kautta tutustutaan niin Kokkolaan, kaupungin elämänmenoon, työpaikkoja tarjoaviin yrityksiin sekä yksittäisiin tehtäviinkin.
Mediapanostukset muuttomyönteisiin työikäisiin
KokkolaWorks-kampanjan kahdeksanosainen videosarja julkaistaan täyspitkinä verisoina KokkolaWorks.fi-sivustolla. Lisäksi hahmot ja kampanjan tunnistettava ilme näkyvät ja kuuluvat sosiaalisen median kanavilla, elokuvateattereissa, ulkomainonnassa sekä radiossa. Kampanja jakautuu kahteen kampanjalähtöön, joista ensimmäinen 3 + 3 viikon osuus käynnistyi toukokuussa, ja jälkimmäinen syyskuun alussa.
KokkolaWorks -kampanjakonsepti yhdistää luontevalla tavalla hyvän työn ja hyvän elämän Kokkolassa. ”Oot ihan vaan oma ittes” on lupaus, joka kertoo, että Kokkolaan on helppo tulla, asettua ja viihtyä. Kampanjan aikana kerrotaan avoimien työpaikkojen ohella Kokkolan seudusta laajemmin. Mukana ovat niin asumisen vaihtoehdot, harrastusmahdollisuudet kuin kulttuuri, urheilu ja vapaa-aikakin.
Kokkolan seudulla lähitulevaisuudessa toteutuvien mittavien investointien myötä alueen työvoiman tarve tulee entisestään kasvamaan. Yritysten kasvu ja elinkeinorakenteen muutos vaativat toteutuakseen osaavaa työvoimaa niin asiantuntija-, tuotanto- kuin sotealan tehtäviin.
Kampanjan kohderyhmänä ovat 20-55 -vuotiaat työikäiset, ja maantieteellisesti kampanja painottuu Länsi- ja Etelä-Suomen alueelle, etenkin pääradan varteen. Kohderyhmä kattaa noin 28% väestöstä. Kampanjan kokonaisbudjetti on 316 000 euroa, josta mediaostojen osuus on 160 000 euroa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi KorpisaloMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö
Puh:044 780 9095paivi.korpisalo@kokkola.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Kokkola. Meillä on laajempi horisontti
Kokkolan kaupunki on Keski-Pohjanmaan kaksikielinen maakuntakeskus, jossa asukkaita on noin 48.000. Kokkolan elinkeinoelämän veturi on kansainvälisestikin merkittävä kemianteollisuuden keskittymä, jota täydentävät Suomen suurin raideliikenne- ja panamaxsatama sekä monipuolinen yritystoimijoiden verkosto. Myös monipuoliset tapahtumat, matkailu ja loma-asuminen tuovat kaupunkiin kävijöitä.
Kuningas Kustaa II Aadolf perusti Kokkolan kaupungin 400 vuotta sitten Pohjanlahden rannalle. Meri on tuonut mukanaan vahvat kaupan ja logistiikan perinteet merenkulusta ja laivanrakennuksesta teollisuuteen ja sivistykseen. Sijainti meren ja lentoyhteyksien äärellä, pääradan ja E8-tien varrella varmistaa niin ihmisten, tavaroiden kuin ideoidenkin liikkuvuuden.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kokkolan kaupunki
Genomförandeplanering av ny skola och daghem i Halkokari inleds – informationsmöte för kommunmedlemmarna5.11.2025 14:12:29 EET | Pressmeddelande
Karleby stad ordnar ett informationsmöte i Halkokarin koulus matsal (Matrosgatan 2, före detta Hakalahden koulus fastighet) torsdagen den 13.11 kl. 18.
Halkokarin uuden koulun ja päiväkodin toteutussuunnittelu alkaa – infotilaisuus kuntalaisille 13.11.5.11.2025 14:12:29 EET | Tiedote
Kokkolan kaupunki järjestää infotilaisuuden Halkokarin koulun ruokasalissa (Matruusinkatu 2, entinen Hakalahden koulun kiinteistö) torstaina 13.11. klo 18.
Nöjen för barn och barnfamiljer under Strålande!-veckorna4.11.2025 12:43:09 EET | Pressmeddelande
Strålande!-kulturveckorna för barn och unga erbjuder mycket program under 7–20.11, allt från konserter till badkväll för hela familjen. Årets tema är ”Ilo – Glädje”. Största delen av evenemangen är gratis.
Iloa lapsille ja lapsiperheille Loistavaa! -viikoilla4.11.2025 12:43:09 EET | Tiedote
Loistavaa! – lasten ja nuorten kulttuuriviikot tarjoavat 7.–20.11. runsaasti ohjelmaa konserteista aina koko perheen uinti-iltaan. Tämän vuoden teemana on ”Ilo – Glädje”. Tapahtumat ovat suurimmaksi osaksi maksuttomia.
Flyg bland fåglarna och spring in i sportens värld – höstens publika visningar bjuder in dig till museet!29.10.2025 11:00:17 EET | Pressmeddelande
Hösten på K.H.Renlund Museum erbjuder fascinerande perspektiv på utställningarna som visas. Det finns inspirerande publika visningar som fördjupar dig i både fågelvärlden och sportens mångsidiga historia i Karleby och Mellersta Österbotten. Visningarna arrangeras på både finska och svenska – välj din och kom och lyssna på berättelser om natur och sport!
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme