KokkolaWorks-kampanjan toinen osa käynnistyy
Kokkolan kaupunki, Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite, koulutusorganisaatiot Centria, KPedu ja Yliopistokeskus Chydenius sekä 13 KIP:in alueella toimivaa yritystä toteuttavat yhteistyössä koko vuoden kestävän KokkolaWorks-vetovoimakampanjan. Yhteistyön tavoitteena on edistää kaikkien toimijoiden ja toimialojen työvoiman saatavuutta.

Kokkolalaisten julkisyhteisöjen ja yritysten yhteinen vetovoimakampanja KokkolaWorks jatkuu syyskuussa. ”On ollut hienoa seurata, miten kokkolalaislähtöinen näyttelijä ja käsikirjoittaja Nicklas Pohjola on luonut hulvattomien hahmojen gallerian. Sarjan viimeinen lyhytelokuva kiteyttää Kokkolan ja etenkin Ykspihlajan vahvan yhteisöllisyyden ja kulttuurin merkityksen myös Nicken omassa uravalinnassa. Kulttuuriala on yksi osa Kokkolan monipuolista elinkeinorakennetta ja koulutustarjontaa”, kuvailee kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo.
Syksyllä kampanjassa julkaistaan neljä lyhytelokuvallista sketsiä, jossa Nicken hahmojen kautta tutustutaan niin Kokkolaan, kaupungin elämänmenoon, työpaikkoja tarjoaviin yrityksiin sekä yksittäisiin tehtäviinkin.
Mediapanostukset muuttomyönteisiin työikäisiin
KokkolaWorks-kampanjan kahdeksanosainen videosarja julkaistaan täyspitkinä verisoina KokkolaWorks.fi-sivustolla. Lisäksi hahmot ja kampanjan tunnistettava ilme näkyvät ja kuuluvat sosiaalisen median kanavilla, elokuvateattereissa, ulkomainonnassa sekä radiossa. Kampanja jakautuu kahteen kampanjalähtöön, joista ensimmäinen 3 + 3 viikon osuus käynnistyi toukokuussa, ja jälkimmäinen syyskuun alussa.
KokkolaWorks -kampanjakonsepti yhdistää luontevalla tavalla hyvän työn ja hyvän elämän Kokkolassa. ”Oot ihan vaan oma ittes” on lupaus, joka kertoo, että Kokkolaan on helppo tulla, asettua ja viihtyä. Kampanjan aikana kerrotaan avoimien työpaikkojen ohella Kokkolan seudusta laajemmin. Mukana ovat niin asumisen vaihtoehdot, harrastusmahdollisuudet kuin kulttuuri, urheilu ja vapaa-aikakin.
Kokkolan seudulla lähitulevaisuudessa toteutuvien mittavien investointien myötä alueen työvoiman tarve tulee entisestään kasvamaan. Yritysten kasvu ja elinkeinorakenteen muutos vaativat toteutuakseen osaavaa työvoimaa niin asiantuntija-, tuotanto- kuin sotealan tehtäviin.
Kampanjan kohderyhmänä ovat 20-55 -vuotiaat työikäiset, ja maantieteellisesti kampanja painottuu Länsi- ja Etelä-Suomen alueelle, etenkin pääradan varteen. Kohderyhmä kattaa noin 28% väestöstä. Kampanjan kokonaisbudjetti on 316 000 euroa, josta mediaostojen osuus on 160 000 euroa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi KorpisaloMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö
Puh:044 780 9095paivi.korpisalo@kokkola.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Kokkola. Meillä on laajempi horisontti
Kokkolan kaupunki on Keski-Pohjanmaan kaksikielinen maakuntakeskus, jossa asukkaita on noin 48.000. Kokkolan elinkeinoelämän veturi on kansainvälisestikin merkittävä kemianteollisuuden keskittymä, jota täydentävät Suomen suurin raideliikenne- ja panamaxsatama sekä monipuolinen yritystoimijoiden verkosto. Myös monipuoliset tapahtumat, matkailu ja loma-asuminen tuovat kaupunkiin kävijöitä.
Kuningas Kustaa II Aadolf perusti Kokkolan kaupungin 400 vuotta sitten Pohjanlahden rannalle. Meri on tuonut mukanaan vahvat kaupan ja logistiikan perinteet merenkulusta ja laivanrakennuksesta teollisuuteen ja sivistykseen. Sijainti meren ja lentoyhteyksien äärellä, pääradan ja E8-tien varrella varmistaa niin ihmisten, tavaroiden kuin ideoidenkin liikkuvuuden.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kokkolan kaupunki
Karleby inleder faddersamarbete med idrottare i individuella grenar – ansökningstiden går ut i slutet av november13.11.2025 08:15:00 EET | Pressmeddelande
Karleby stad har länge samarbetat med representationslag inom lagidrott. Den nya satsningen på fadderidrottare erbjuder nu även samarbetsmöjligheter för idrottare som representerar en individuell sportgren.
Kokkola aloittaa yksilölajien kummiurheilijayhteistyön – hakuaikaa marraskuun loppuun13.11.2025 08:15:00 EET | Tiedote
Kokkolan kaupunki on tehnyt pitkään yhteistyötä joukkueurheilun edustustason joukkueiden kanssa. Nyt käynnistettävä kummiurheilijatoiminta tarjoaa yhteistyömahdollisuuden myös yksilölajien edustajille.
Försvarsindustri och ekonomiskt samarbete starkt framme i Karleby12.11.2025 15:00:00 EET | Pressmeddelande
Norges ambassadör i Finland, Wegger Chr. Strømmen, besöker Karleby onsdag och torsdag den 12–13 november 2025. Under sitt besök till Karleby deltar Ambassadör Strømmen på Kokkola Material Week där han håller ett inlägg med temat ”Norwegian and Nordic Defense Industry in an Age of European Rearmament”.
Puolustusteollisuus ja taloudellinen yhteistyö vahvasti esillä Kokkolassa12.11.2025 15:00:00 EET | Tiedote
Norjan Suomen-suurlähettilään Wegger Chr. Strømmen vierailee Kokkolassa keskiviikkona ja torstaina 12.–13. marraskuuta. Puolustusteollisuus ja taloudellinen yhteistyö ovat vahvasti esillä vierailun aikana. Suurlähettiläs Strømmen osallistuu Kokkola Material Week -tapahtumaan, jossa hän pitää puheenvuoron aiheesta ”Norwegian and Nordic Defense Industry in an Age of European Rearmament”
Genomförandeplanering av ny skola och daghem i Halkokari inleds – informationsmöte för kommunmedlemmarna5.11.2025 14:12:29 EET | Pressmeddelande
Karleby stad ordnar ett informationsmöte i Halkokarin koulus matsal (Matrosgatan 2, före detta Hakalahden koulus fastighet) torsdagen den 13.11 kl. 18.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme