KokkolaWorks-kampanjan toinen osa käynnistyy
Kokkolan kaupunki, Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue Soite, koulutusorganisaatiot Centria, KPedu ja Yliopistokeskus Chydenius sekä 13 KIP:in alueella toimivaa yritystä toteuttavat yhteistyössä koko vuoden kestävän KokkolaWorks-vetovoimakampanjan. Yhteistyön tavoitteena on edistää kaikkien toimijoiden ja toimialojen työvoiman saatavuutta.

Kokkolalaisten julkisyhteisöjen ja yritysten yhteinen vetovoimakampanja KokkolaWorks jatkuu syyskuussa. ”On ollut hienoa seurata, miten kokkolalaislähtöinen näyttelijä ja käsikirjoittaja Nicklas Pohjola on luonut hulvattomien hahmojen gallerian. Sarjan viimeinen lyhytelokuva kiteyttää Kokkolan ja etenkin Ykspihlajan vahvan yhteisöllisyyden ja kulttuurin merkityksen myös Nicken omassa uravalinnassa. Kulttuuriala on yksi osa Kokkolan monipuolista elinkeinorakennetta ja koulutustarjontaa”, kuvailee kaupungin markkinointi- ja viestintäpäällikkö Päivi Korpisalo.
Syksyllä kampanjassa julkaistaan neljä lyhytelokuvallista sketsiä, jossa Nicken hahmojen kautta tutustutaan niin Kokkolaan, kaupungin elämänmenoon, työpaikkoja tarjoaviin yrityksiin sekä yksittäisiin tehtäviinkin.
Mediapanostukset muuttomyönteisiin työikäisiin
KokkolaWorks-kampanjan kahdeksanosainen videosarja julkaistaan täyspitkinä verisoina KokkolaWorks.fi-sivustolla. Lisäksi hahmot ja kampanjan tunnistettava ilme näkyvät ja kuuluvat sosiaalisen median kanavilla, elokuvateattereissa, ulkomainonnassa sekä radiossa. Kampanja jakautuu kahteen kampanjalähtöön, joista ensimmäinen 3 + 3 viikon osuus käynnistyi toukokuussa, ja jälkimmäinen syyskuun alussa.
KokkolaWorks -kampanjakonsepti yhdistää luontevalla tavalla hyvän työn ja hyvän elämän Kokkolassa. ”Oot ihan vaan oma ittes” on lupaus, joka kertoo, että Kokkolaan on helppo tulla, asettua ja viihtyä. Kampanjan aikana kerrotaan avoimien työpaikkojen ohella Kokkolan seudusta laajemmin. Mukana ovat niin asumisen vaihtoehdot, harrastusmahdollisuudet kuin kulttuuri, urheilu ja vapaa-aikakin.
Kokkolan seudulla lähitulevaisuudessa toteutuvien mittavien investointien myötä alueen työvoiman tarve tulee entisestään kasvamaan. Yritysten kasvu ja elinkeinorakenteen muutos vaativat toteutuakseen osaavaa työvoimaa niin asiantuntija-, tuotanto- kuin sotealan tehtäviin.
Kampanjan kohderyhmänä ovat 20-55 -vuotiaat työikäiset, ja maantieteellisesti kampanja painottuu Länsi- ja Etelä-Suomen alueelle, etenkin pääradan varteen. Kohderyhmä kattaa noin 28% väestöstä. Kampanjan kokonaisbudjetti on 316 000 euroa, josta mediaostojen osuus on 160 000 euroa.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Päivi KorpisaloMarkkinointi- ja viestintäpäällikkö
Puh:044 780 9095paivi.korpisalo@kokkola.fiLinkit
Tietoja julkaisijasta
Kokkola. Meillä on laajempi horisontti
Kokkolan kaupunki on Keski-Pohjanmaan kaksikielinen maakuntakeskus, jossa asukkaita on noin 48.000. Kokkolan elinkeinoelämän veturi on kansainvälisestikin merkittävä kemianteollisuuden keskittymä, jota täydentävät Suomen suurin raideliikenne- ja panamaxsatama sekä monipuolinen yritystoimijoiden verkosto. Myös monipuoliset tapahtumat, matkailu ja loma-asuminen tuovat kaupunkiin kävijöitä.
Kuningas Kustaa II Aadolf perusti Kokkolan kaupungin 400 vuotta sitten Pohjanlahden rannalle. Meri on tuonut mukanaan vahvat kaupan ja logistiikan perinteet merenkulusta ja laivanrakennuksesta teollisuuteen ja sivistykseen. Sijainti meren ja lentoyhteyksien äärellä, pääradan ja E8-tien varrella varmistaa niin ihmisten, tavaroiden kuin ideoidenkin liikkuvuuden.
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kokkolan kaupunki
Karleby deltar i den riksomfattande Hållbarhetsveckan15.9.2025 10:05:00 EEST | Pressmeddelande
Hållbarhetsveckan firas 22–28.9 i Finland. Under veckan vill lyfter man fram teman som anknyter till hållbar utveckling, allt från lösningar i vardagen till framtida mål. Karleby stad deltar i Hållbarhetsveckan och deltar också i den globala flaggningskampanjen som ordnas samma vecka för att visa att staden förbinder sig till FN:s mål för hållbar utveckling (Sustainable Development Goals, SDG’s).
Kokkola osallistuu valtakunnalliseen Kestävän kehityksen viikkoon15.9.2025 10:05:00 EEST | Tiedote
Kestävän kehityksen viikkoa vietetään Suomessa 22.-28.9. Viikon aikana nostetaan esiin kestävän kehityksen teemoja arjen ratkaisuista aina tulevaisuuden tavoitteisiin saakka. Kokkolan kaupunki osallistuu Kestävän kehityksen viikkoon ja on mukana myös samalla viikolla järjestettävässä maailmanlaajuisessa liputuskampanjassa näyttääkseen sitoutumisensa YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin (Sustainable Development Goals, SDG’s).
Kokkola-palkinnot kirjailija Päivi Lukkarilalle ja elävän musiikin yhdistys Kokemukselle12.9.2025 14:00:00 EEST | Tiedote
Kokkolan kaupungin kulttuuri- ja vapaa-aikalautakunta on päättänyt myöntää Kokkola-palkinnot vuonna 2025 kokkolalaissyntyiselle kirjailija Päivi Lukkarilalle ja Kokkolan elävän musiikin yhdistys Kokemukselle.
Karleby stads förtjänstmedaljer 202512.9.2025 14:00:00 EEST | Pressmeddelande
Pressmeddelande, får publiceras 12.9.2025 kl. 14 Förtjänstmedaljer tilldelas personer som på ett förtjänstfullt sätt arbetat för sin hemstad. Medaljerna överräcks på stadens premieringsfest den 12 september 2025 kl. 14.00 vid Karleby stadshus.
Kokkolan kaupungin kunniamitalien saajat vuonna 202512.9.2025 14:00:00 EEST | Tiedote
Mediatiedote, julkaisuvapaa 12.9.2025 klo 14 Kokkolan kaupungin kunniamitalit luovutetaan kotikaupunkiaan ansiokkaasti palvelleille henkilöille kaupungintalolla perjantaina 12.9. klo 14.00 järjestettävässä juhlatilaisuudessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme