Prisma tekee merkittävän laajennuksen valikoimaansa – puhelinmyynnin kasvu yli 40 % vauhdissa
Prisma laajentaa älypuhelinten ja puhelintarvikkeidensa valikoimaa. Päätöksen taustalla on nopea puhelinmyynnin kasvu marketkaupassa: kasvu on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi-verkkokaupassa kokonaisuudessaan yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa. Prisman kodin ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen uskoo suomalaisen kuluttajan olevan halukas ostamaan puhelimensa marketista ja bonuksien kautta saatavan hintaedun houkuttelevan kuluttajia puhelinkaupoille. Prisma tuo verkkokauppaan myyntiin myös kierrätetyt puhelimet.

Prisman puhelinten ja puhelintarvikkeiden valikoima on jatkossa entistä laajempi sekä kivijalan että verkkokaupan puolella.
”Puhelinmyynti on viihde-elektroniikan tuotealueiden markkinassa kaikista suurin. Etenkin uudet julkaistavat mallit ovat todella tärkeää saada aiempaa paremmin heti asiakkaiden ostettavaksi. Siinä missä Prisma eroaa erikoisliikkeistä, on se, että puhelimen oston lisäksi voi tehdä myös ruokaostokset tai muita ostoksia samalla. Ruokaostoksiin yhdistyvä sujuva asiointi hypermarketissa on meille merkittävä myyntivaltti, nyt kun puhelinten valikoima tulee parantumaan merkittävästi”, toteaa Prisman kodin tekniikan ja viihteen myyntipäällikkö Petrus Lesonen.
Luvut puhuvat marketkysynnän puolesta, sillä puhelinten myynti on ollut tämän vuoden aikana Prismoissa ja Prisma.fi -verkkokaupassa yli 40 prosenttia markkinakehitystä vauhdikkaampaa.
“Kattavasta valikoimastamme löytyy monipuolisesti vaihtoehtoja kaikkiin tarpeisiin ja hintapisteisiin. Prisma.fi-verkkokaupan valtava ja alati kehittyvä valikoima tukee merkittävästi myymälävalikoimaa, jonka laajuus vaihtelee toimipaikoittain. Asiakkaamme ostavatkin meiltä verkosta puhelimia suhteessa enemmän kuin muita tuotteita, mikä kertoo osaltaan valikoimamuutosten ja verkkokaupan kehittämisen onnistumisesta”, Lesonen jatkaa.
Bonuksista etu hintakilpailuun
”Puhelimissa hintakilpailu on kovaa ja hinnat määräytyvät markkinoilla, mutta tuotteista kertyvä Bonus tuo meille hintaedun. Esimerkiksi kotitalouden ostokertymän ylittäessä 900 euroa, maksetaan tilipäivänä bonuksia 45 euroa. Kun miettii uusimpien puhelinmallien hintoja, tämä kertymä ylitetään aika nopeasti ja säästö näkyy heti. Samalla on hyvä pitää mielessä, että puhelimen ostamalla koko talouden ostoista kertyy Bonus korkeammalla tasolla. Eli ostamalla puhelimen, myös ruokaostokset halventuvat kyseisenä kuukautena”, Lesonen havainnollistaa.
Uusien puhelinten lisäksi Prisma on tuonut verkkokauppaan tehdashuollettuja puhelimia.
“Näiden myyntiä on pilotoitu myös Prisma-myymälöissä. Kierrätyslaitteet ovat ekologisuuden lisäksi hinnaltaan mielenkiintoinen vaihtoehto monelle,” Lesonen uskoo.
Suomalainen aiempaa valmiimpi ostamaan puhelimen marketista
Lesosen mukaan viimeaikainen kehitys puoltaa päätöstä tehdä selkeä laajennus puhelinvalikoimaan.
“Lähes jokaisella suomalaisella on taskussaan älypuhelin. Tuotamme S-ryhmässä liikeideamme mukaisesti palveluja asiakasomistajillemme, ja juuri tästä syystä meidän on tärkeää olla aidosti relevantti vaihtoehto myös puhelimissa ja puhelintarvikkeissa”, Lesonen kertoo.
“Asiakkaamme ovat yhä valmiimpia ostamaan puhelintarvikkeita ja myös itse laitteita marketista. Monen nuoren digitie alkaa Prismasta puhelinhankinnalla. Aika valikoiman vahvistamiselle on nyt oikea. Puhelinvalikoiman kasvattamisen ohella tulemme myös lisäämään tarvikevalikoiman monipuolisuutta sekä vaihtoehtojen määrää entisestään loppuvuoden aikana. Tällä hetkellä esimerkiksi erilaisia kaapeleita ja latureita menee hurjasti.”
Prismalla on myös kovat odotukset tulevan Black Fridayn suhteen.
”Olemme vuosi vuodelta kasvattaneet Black Friday -alennustuotteiden määrää Prismassa. Viihde-elektroniikka ja älypuhelimet ovat perinteisesti Black Fridayn kivijalkatuotteita, ja nyt voi sanoa, että meillä on parempi valikoima niitä kuin koskaan. Eli näemme tässä vuodessa isoa potentiaalia”, Lesonen sanoo.
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Petrus Lesonen
Myyntipäällikkö
SOK Marketkaupan ketjuohjaus
Puh. +358 010 768 0454
petrus.lesonen@sok.fi
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
S-ryhmä edistää kestävästi kasvatetun kalan käyttöä - omien merkkien tuore ja jalostetut lohituotteet ASC-sertifioituja24.4.2025 11:46:18 EEST | Tiedote
S-ryhmän kalahyllyllä yhä useampi tuote on nykyään vastuullisuussertifioitu. ASC-sertifikaatti kertoo, että tuotteissa käytetty kala on vastuullisesti ja ympäristön kannalta kestävästi viljeltyä.
Prisma selvitti: leudon talven vaikutus pyöräkaupassa näkyi selvästi – sähköpyörien myynnissä 39 % pomppu24.4.2025 08:25:00 EEST | Tiedote
Suomalaiset ovat tänä talvena aloittaneet pyöräilykauden viime vuotta aikaisemmin, kertoo Prisman tuore myyntidata. Koko pyöräkauppa on kasvanut viime vuoteen verrattuna jo 10 prosenttia ja suunta on yhä nouseva. Samalla S-ryhmä selvitti asiakasomistajilleen tehdyssä kyselyssä, miten pyörät pidetään tällä hetkellä kunnossa ja kertoo mitkä asiat pyörästä pitää tarkistaa ennen ajoa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme