DNA Oyj

DNA:lla uskollisimmat ja tyytyväisimmät laajakaistaliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Jaa

EPSI Rating 2024* -tutkimuksen laajakaista-asiakkaita koskevat tulokset vahvistavat, että DNA:lla on toimialan tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttajapuolen laajakaista-asiakkaat. DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä. Tyytyväisyyden taustalla on etenkin hyväksi koettu palvelulaatu ja että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.

DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta. DNA

DNA:n asiakastyytyväisyys yritysasiakkaiden segmentissä on 76,4 pistettä, kun alan keskiarvo on 75,7 pistettä. Yli 75 pistettä tarkoittaa tutkimuksessa erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Erot tuloksissa mahtuvat virhemarginaalin sisälle, mikä osoittaa laajakaista-asiakkaiden saaman palvelun olevan Suomessa hyvällä tasolla.

Yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kannon mukaan ykkössija kertoo sen, että DNA:lla tehdään oikeita asioita: ”Nopeat, toimivat ja luotettavat yhteydet luovat vakaan pohjan, mutta erinomaiseen asiakaskokemukseen vaaditaan enemmän. Täytyy ymmärtää yritysasiakkaiden muuttuvia tarpeita ja kehittää aktiivisesti niihin palveluita.”

DNA:n laajakaistapalveluilla tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttaja-asiakkaat 

DNA:n kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys laajakaistapalveluihin on erittäin vahvalla tasolla, sillä asiakastyytyväisyyspisteet ovat 76,5. Tämä ylittää toimialan keskiarvon 73,9. Kuluttajaliiketoiminnan osalta DNA:n ja kilpailijoiden välinen ero on suurempi kuin virhemarginaalit, joten tulos on tilastollisesti merkittävä. 

”Olemme erittäin iloisia ja kiitollisia siitä, että asiakkaamme ovat jälleen tunnustaneet DNA:n palveluiden laadun ja luotettavuuden. Laajakaistan markkinajohtajuus on osoitus pitkäjänteisestä strategiastamme ja sitoutumisestamme asiakkaidemme arjen parantamiseen. Kuluttajalaajakaista-asiakkaamme arvioivat meidät parhaaksi kaikissa eri osa-alueissa – imagossa, odotuksissa, koetussa tuote- ja palvelulaadussa, vastineessa rahalle sekä asiakastyytyväisyydessä ja -uskollisuudessa,” kertoo Mikko Kannisto, DNA, kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja.

“Jatkamme määrätietoisesti työtämme tarjotaksemme ratkaisuja, jotka paitsi vastaavat asiakkaidemme odotuksia myös tukevat heitä jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa arjessa. Tämä tulos antaa meille lisämotivaatiota kehittää palveluitamme entisestään”, hän jatkaa.

Tietoa EPSI Rating -tutkimuksesta

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitettiin teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle. Tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen erittäin tyytyväisistä asiakkaita.

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

*)Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/

Lisätietoja medialle:

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Kuvat

DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA
Lataa
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA
Lataa
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA
Lataa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

DNA:n uusi tekoälybotti parantaa yritysten asiakaskokemusta1.9.2025 09:30:00 EEST | Tiedote

DNA Business Apuri on tekoälypohjainen työkalu, jolla yritykset voivat parantaa asiakaspalvelunsa tavoitettavuutta ja asiakaskokemustaan. DNA Business Apuri on luotettava ja tietoturvallinen tekoälybotti, joka on suunniteltu erityisesti Suomen markkinoille. Se auttaa varsinkin pieniä ja keskisuuria yrityksiä nostamaan asiakaskokemuksensa uudelle tasolle muun muassa automatisoimalla työläitä katalogihakuja, vastaamalla monimutkaisiin kyselyihin ja tarjoamalla palvelua myös niinä aikoihin, kun perinteinen asiakaspalvelu ei ole avoinna. Palvelu tulee DNA:n yritysasiakkaiden saataville 1.9.2025 lähtien.

DNA's new AI bot enhances customer experience for businesses1.9.2025 09:30:00 EEST | Press release

The DNA Business Apuri is an AI-based tool that allows companies to improve their customer service accessibility and overall customer experience. Designed specifically for the Finnish market, the DNA Business Apuri is a reliable and secure AI bot that helps especially small and medium-sized enterprises elevate their customer experience by automating tedious catalog searches, responding to complex inquiries, and providing service even when traditional customer support is closed. The service will be available to DNA's corporate customers starting September 1, 2025.

Koululaistutkimus: vanhempien huoli pienten lasten älypuhelimista heräsi – ruutuaikaa rajoitetaan nyt kiihtyvällä tahdilla7.8.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Suurin osa vanhemmista rajoittaa 5–12-vuotiaiden lastensa ​puhelimella viettämää aikaa tavalla tai toisella, selviää DNA:n teettämästä Koululaistutkimuksesta. Siitä huolimatta reilu kolmannes 5–12-vuotiaista viettää puhelimillaan 2–4 tuntia päivässä. Perheissä, joissa lapselle on päätetty hankkia puhelin yhteydenpitoa varten, on entistä useammin päädytty kellopuhelimeen. Kellopuhelimella on helppo rajoittaa lapsen älylaitteilla viettämää aikaa, mutta myös lykätä lapsen oman älylaitteen hankintaa.

School Survey: parents concerned about young children’s smartphone use – screen time is now being restricted at an accelerating rate7.8.2025 09:00:00 EEST | Press release

According to a School Survey commissioned by DNA, most parents limit the amount of time that children aged 5–12 can spend on their phones in one way or another. However, in spite of this, just over a third of 5–12-year-olds spend 2–4 hours a day on their phones. More and more families who want their children to have a phone for contact purposes have decided to get a smartwatch meant for kids. A smartwatch is an easy way to both limit the amount of time a child spends on smart devices and to postpone the purchase of their first smartphone.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye