DNA Oyj

DNA:lla uskollisimmat ja tyytyväisimmät laajakaistaliittymien kuluttaja-asiakkaat EPSI Rating -toimialatutkimuksessa

Jaa

EPSI Rating 2024* -tutkimuksen laajakaista-asiakkaita koskevat tulokset vahvistavat, että DNA:lla on toimialan tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttajapuolen laajakaista-asiakkaat. DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä. Tyytyväisyyden taustalla on etenkin hyväksi koettu palvelulaatu ja että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.

DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta. DNA

DNA:n asiakastyytyväisyys yritysasiakkaiden segmentissä on 76,4 pistettä, kun alan keskiarvo on 75,7 pistettä. Yli 75 pistettä tarkoittaa tutkimuksessa erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Erot tuloksissa mahtuvat virhemarginaalin sisälle, mikä osoittaa laajakaista-asiakkaiden saaman palvelun olevan Suomessa hyvällä tasolla.

Yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kannon mukaan ykkössija kertoo sen, että DNA:lla tehdään oikeita asioita: ”Nopeat, toimivat ja luotettavat yhteydet luovat vakaan pohjan, mutta erinomaiseen asiakaskokemukseen vaaditaan enemmän. Täytyy ymmärtää yritysasiakkaiden muuttuvia tarpeita ja kehittää aktiivisesti niihin palveluita.”

DNA:n laajakaistapalveluilla tyytyväisimmät ja uskollisimmat kuluttaja-asiakkaat 

DNA:n kuluttaja-asiakkaiden tyytyväisyys laajakaistapalveluihin on erittäin vahvalla tasolla, sillä asiakastyytyväisyyspisteet ovat 76,5. Tämä ylittää toimialan keskiarvon 73,9. Kuluttajaliiketoiminnan osalta DNA:n ja kilpailijoiden välinen ero on suurempi kuin virhemarginaalit, joten tulos on tilastollisesti merkittävä. 

”Olemme erittäin iloisia ja kiitollisia siitä, että asiakkaamme ovat jälleen tunnustaneet DNA:n palveluiden laadun ja luotettavuuden. Laajakaistan markkinajohtajuus on osoitus pitkäjänteisestä strategiastamme ja sitoutumisestamme asiakkaidemme arjen parantamiseen. Kuluttajalaajakaista-asiakkaamme arvioivat meidät parhaaksi kaikissa eri osa-alueissa – imagossa, odotuksissa, koetussa tuote- ja palvelulaadussa, vastineessa rahalle sekä asiakastyytyväisyydessä ja -uskollisuudessa,” kertoo Mikko Kannisto, DNA, kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja.

“Jatkamme määrätietoisesti työtämme tarjotaksemme ratkaisuja, jotka paitsi vastaavat asiakkaidemme odotuksia myös tukevat heitä jatkuvasti muuttuvassa digitaalisessa arjessa. Tämä tulos antaa meille lisämotivaatiota kehittää palveluitamme entisestään”, hän jatkaa.

Tietoa EPSI Rating -tutkimuksesta

Riippumattoman EPSI Rating -organisaation tutkimukseen haastateltiin Suomessa noin 1 000 yksityis- ja yritysasiakasta syyskuussa 2024. Tutkimuksessa selvitettiin teleoperaattoreiden asiakastyytyväisyyttä eri osa-alueilla: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelulaatu ja vastine rahalle. Tutkimuksessa tulokset ilmoitetaan indeksipisteasteikolla 0–100. Nyrkkisääntönä voidaan pitää alle 60 pisteen tulosten tarkoittavan tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 pisteen erittäin tyytyväisistä asiakkaita.

EPSI Rating on akateeminen, pohjoismainen organisaatio, joka on toiminnaltaan riippumaton ja voittoa tavoittelematon. EPSI Rating perustettiin EU-tutkimushankkeen Tukholman kauppakorkeakoulussa vuonna 1989 ja sen omistaa Swedish Institute of Quality, jonka puolestaan omistaa Ruotsin valtio.

*)Tutustu tarkempiin EPSI Telekommunikaatio 2024 -tutkimuksen tuloksiin EPSI Ratingin sivuilla: https://www.epsi-finland.org/toimialatutkimukset/telekommunikaatio/

Lisätietoja medialle:

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Kuvat

DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA:n yritysliiketoiminnan verkko- ja pilvipalveluiden johtaja Kaapro Kanto.
DNA
Lataa
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA:n kuluttajalaajakaistaliiketoiminnan johtaja Mikko Kannisto.
DNA
Lataa
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA saavutti kaikkiaan tutkimuksessa korkeimmat pisteet sekä yritys- (B2B) että kuluttajalaajakaistapalvelujen (B2C) asiakastyytyväisyydessä, mikä näkyy tyytyväisyytenä palvelulaatuun ja siihen, että asiakkaat kokevat saavansa rahoilleen vastinetta.
DNA
Lataa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Toimi näin, jos epäilet tietojesi vuotaneen käyttämäsi palvelun tietomurrossa – lähes jokaisen palvelun kohdalla riskejä18.6.2025 08:25:00 EEST | Tiedote

Nykyään voi olla vaikea itse vaikuttaa tietomurron uhriksi joutumiseen, sillä tietoja on niin monessa paikassa. DNA:n kuluttajaliiketoiminnan lisäarvopalveluista vastaava Heidi Havastila kertoo mitä asioita kannattaa tehdä, jos epäilee omien tietojensa vuotaneen palvelun tietomurron yhteydessä, miten voi yrittää tunnistaa epäluotettavat palvelut jo ennen tietojen luovuttamista, ja mitä kaikkea rikolliset varastetuilla tiedoilla pystyvät tekemään.

Here's what to do if you suspect your data has been leaked in a data breach – almost every service is at risk18.6.2025 08:25:00 EEST | Press release

These days, it can be difficult to protect yourself against becoming the victim of a data breach, as your data is held in so many places. Heidi Havastila, Head of Value Added Services at DNA Consumer Business, explains what to do if you suspect your personal data has been leaked in a security breach, how to try to identify untrustworthy services before you hand over your data, and what criminals can do with stolen data.

Asiantuntija listaa 7 vähemmän tunnettua kyberansaa – ”Moni osaa jo varoa huijausviestejä, mutta…”12.6.2025 08:55:00 EEST | Tiedote

Kyberrikolliset kehittävät jatkuvasti uusia, ovelampia tapoja huijata. Moni kansalainen on jo vuosien mittaan oppinut tunnistamaan helpostikin erilaiset huijausviestit ja -puhelut sekä esimerkiksi välttelemään julkisia WiFi-verkkoja. Samaan aikaan ympärillämme on entistä enemmän erikoisempia, mutta kasvavassa käytössä olevia kyberansoja, jotka on hyvä oppia välttämään. DNA:n asiantuntija kertoo vastaan tulleista tapauksista.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye