
Lataamo on ostanut tapahtumien tekoälypioneeri Unien liiketoiminnan
Liiketoimintakaupan myötä Lataamo tulee hyödyntämään tekoälyä ja uutta teknologiaa monipuolisesti tapahtumien ja markkinointiviestinnän kehittämisessä.

Suomen suurimpiin tapahtumatoimistoihin lukeutuva Lataamo Group on ostanut tapahtumatuotantoyhtiö Unien liiketoiminnan. Liiketoiminta siirtyy Lataamolle 1.11.2024.
Vuonna 2020 perustettu Unie on ollut suunnannäyttäjä tekoälyn hyödyntämisessä tapahtumatuotannoissa. Tekoälyllä tapahtumat ja markkinointiviestintä saadaan nostettua uudelle tasolle niin tehokkuuden kuin asiakas- ja osallistujakokemuksenkin vaikuttavuuden osalta.
– Tekoäly avaa meille ovia luoda jotain täysin uutta – tuotteita ja palveluita, joilla voimme vastata asiakkaidemme tarpeisiin entistä paremmin. Haluamme olla tapahtuma- ja markkinointitoimistojen edelläkävijä, joka panostaa tekoälyn myötä syntyneisiin mahdollisuuksiin. Emme halua olla vain kehityksen mukana, vaan haluamme olla aktiivisia kehittäjiä, Lataamon toimitusjohtaja Tim Livson sanoo.
Kaupan myötä Unien tapahtuma- ja tekoälyliiketoiminnasta Lataamolle siirtyy toimitusjohtaja Jarno Wuorisalo ja muu henkilöstö.
– Nopeasti etenevän tekoälykehityksen liittäminen osaksi Lataamon vahvaa tapahtuma- ja markkinointiosaamista on ainutlaatuinen mahdollisuus. Yhdistämme kokemuksen, modernin kyvykkyyden ja luovuuden uudella tavalla. Kumppanuutemme syventyy kokonaisuudeksi, jonka odotan tarjoavan asiakkaille merkittäviä mahdollisuuksia olemaan oman alansa edelläkävijöitä, Jarno Wuorisalo sanoo.
Liiketoimintakaupasta syntyi ainutlaatuinen markkinointikeinojen kokonaisuus
Tekoälyllä voidaan rikastaa tapahtumia ja markkinointiviestintätekoja sekä luoda loputtomasti erilaisia yksilöllisiä ja aina tilaisuuteen räätälöityjä sisältöjä ja ratkaisuja.
– Otimme Uniella tekoälyn systemaattiseksi osaksi tapahtumatuotantoja ensimmäisenä Suomessa, ja tunnemme sen loputtomat hyödyntämismahdollisuudet sekä viihteellisten että asiapitoisten tapahtumien tuotannossa, nyt osaksi Lataamoa sulautuneen Unien perustanut Jarno Wuorisalo sanoo.
Liiketoimintakaupan myötä Lataamo panostaa henkilökuntansa kouluttamiseen tekoälyn saralla.
– Tekoäly on jo osa meidän kaikkien arkea, ja se voidaan kokea uhkana tai mahdollisuutena. Meillä tekoälyn tarkoitus ei ole korvata ihmistä, vaan auttaa ihmistä. Nykypäivänä palvelusektorilla on koko ajan vaikeampaa olla tuottava ja sitä kautta lisätä yrityksen kannattavuutta. Me uskomme, että tekoäly ihmisen jatkeena mahdollistaa työntekijän paremman tuottavuuden ilman että työntekijän pitää taas olla nopeampi ja tehokkaampi, Tim Livson sanoo ja jatkaa:
– Ihmiselläkin on rajansa, ja toivon että tekoälyllä autetaan meidän työntekijöitä jaksamaan ja voimaan paremmin. Minusta tekoäly on siis mahdollisuus.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Tim LivsonCEO, FOUNDING PARTNERLataamo Group
Puh:+358 40 557 6097tim@lataamo.fiJarno WuorisaloAI Design DirectorLataamo Group
Puh:+358 45 111 2019jarno.wuorisalo@lataamo.fiKuvat



Linkit
Lataamo Group
Lataamo on vaikuttavien brändikohtaamisten ja hyvien tekojen toimisto, jossa työskentelee 35+ markkinointiviestinnän ammattilaista. Lataamon asiakkuuksia ovat muiden muassa Veho, Mercedes-Benz, Sanoma, Valio, Paulig, Hartwall, Red Bull, Business Finland ja Tamro. Vuosituhannen alussa perustettu markkinointitoimisto Lataamo Group luo vaikuttavia ja laadukkaita markkinointitekoja. Lataamo on osa Livson Group -konsernia, johon kuuluvat mm. Muumimaailma, Kulttuuritehdas Korjaamo, Verstas Helsinki, LongStoryShort ja Social Sports Club Finland.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.