Kauppakeskus Mylly Oy

Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon

Jaa

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä. 

Kauppakeskus Myllyn torni valloitti TikTokin.
Kauppakeskus Myllyn torni valloitti TikTokin. Kuva: Eemeli Rantasalo

Suomen Kauppakeskusyhdistys palkitsee vuosittain Suomen merkittävimmän kauppakeskusteon neljässä kategoriassa. Kilpailun tuomaristo vakuuttui erityisesti Kauppakeskus Myllyn laadukkaasta markkinointi- ja brändistrategiasta, pitkäjänteisyydestä sekä onnistuneesta nuorten sitouttamisesta ajan hermolla olevilla sisällöillä.

Kauppakeskus Myllyn TikTok-tilillä päähenkilönä on Myllyn maamerkki, Myllyntorni. Huumorisisältöä tarjoavasta Myllyntornista tuli suosittu TikTokkaaja, joka kuittailee muille torneille, valmistautuu presidentinvaaleihin, pysyy trendeissä mukana ja luo niitä myös itse. 

– Olimme pitkään pohtineet TikTokin hyödyntämistä markkinoinnissa, mutta emme heti pystyneet määrittelemään Myllylle sopivaa ja erottuvaa kulmaa sisällöille. Halusimme tavoittaa nuoret ja sitouttaa heidät Myllyn brändiin. Se onkin onnistunut erinomaisesti. Myllyntornilla on itseironinen brändipersoona, jonka avulla se naurattaa seuraajia hyväntahtoisesti, kertoo Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Mira Salo.

Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailussa nostetaan esiin innovatiivisia kauppakeskuksiin liittyviä tekoja. Tänä vuonna kilpailussa oli mukana yhteensä 21 kauppakeskustekoa.  

Huimat näyttökerrat ja tykkäykset

Myllyn yhteistyökumppanina TikTok-sisältökonseptin rakentamisessa on toiminut Parcero Marketing Partners. Kauppakeskus Myllyn ja Parceron TikTok-tiimiin kuuluvat Ali AchekMilla IlkamoKaisla Honkaniemi ja Vilma Piironen.

– Myllyntorni todisti jo ensimmäisillä sisällöillä vuoden 2023 elokuussa, että hän on tervetullut TikTokin maailmaan. Toinen julkaisu oli heti menestys ja sai yli 60 000 näyttökertaa ja yli 5 000 tykkäystä, kertoo Parceron Digital Marketing Specialist Ali Achek.

TikTokissa onnistuminen vaatii markkinoijilta kanavan tuntemusta ja rohkeutta – perinteinen mainossisältö ei toimi. 

– Brändeiltä edellytetään TikTokissa rohkeutta poiketa perinteisestä brändisisällöstä. Liian tiukat brändilinjaukset voivat tukahduttaa luovuuden ja parhaiden ideoiden syntymisen. Tärkeämpää on alustan, digitaalisen kulttuurin ja ihmisyyden ymmärtäminen, kertoo Parceron strategi ja asiakkuusjohtaja Heikki Kyllönen.  

Kyllönen pitää tärkeimpänä tunnistettavaa, yksinkertaista luovaa ideaa tai konseptia.

– Keskittymällä yhteen teemaan, kuten Myllyntorniin, kohderyhmän on helpompi muistaa asia. Toisaalta TikTokin algoritmi pystyy tunnistamaan paremmin sisällön kohderyhmän ja näin kohdentamaan sen helpommin aiheesta kiinnostuneille ihmisille.

Lisätietoja: https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/vuoden-kauppakeskusteko-kilpailu.html

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti voitti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun markkinointi ja viestintä -kategorian.  TikTokissa seikkailee humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin.
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti voitti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun markkinointi ja viestintä -kategorian. TikTokissa seikkailee humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti voitti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun markkinointi ja viestintä -kategorian. TikTokissa seikkailee humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin.
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti voitti Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun markkinointi ja viestintä -kategorian. TikTokissa seikkailee humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin.
Kuva: Kauppakeskus Mylly
Lataa
Kauppakeskus Myllyn torni valloitti TikTokin.
Kauppakeskus Myllyn torni valloitti TikTokin.
Kuva: Eemeli Rantasalo
Lataa

Tietoja julkaisijasta

Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä. 

www.kauppakeskusmylly.fi 

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy

Kauppakeskus Myllyssä historian suurimmat kävijämäärät kevään ja kesän aikana – ”Heinäkuu alkaa jo lähestyä joulun vilskettä”14.8.2025 08:45:00 EEST | Tiedote

Kauppakeskus Myllyn kevät ja kesä ovat olleet ennätyksellisen vilkkaat, ja huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuussa Myllyssä yllettiinkin uusiin kuukausiennätyksiin. Toukokuussa kävijämäärä nousi jopa 12 prosenttia, ja kävijöitä oli ensimmäistä kertaa yli puoli miljoonaa. Koko tammi-heinäkuun kävijämäärä kasvoi neljä prosenttia 3,3 miljoonaan kävijään. Myös uusia liikkeitä on avautunut, kun paikalliset kivijalkaliikkeet ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Myllyyn.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye