Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Suomen Kauppakeskusyhdistys palkitsee vuosittain Suomen merkittävimmän kauppakeskusteon neljässä kategoriassa. Kilpailun tuomaristo vakuuttui erityisesti Kauppakeskus Myllyn laadukkaasta markkinointi- ja brändistrategiasta, pitkäjänteisyydestä sekä onnistuneesta nuorten sitouttamisesta ajan hermolla olevilla sisällöillä.
Kauppakeskus Myllyn TikTok-tilillä päähenkilönä on Myllyn maamerkki, Myllyntorni. Huumorisisältöä tarjoavasta Myllyntornista tuli suosittu TikTokkaaja, joka kuittailee muille torneille, valmistautuu presidentinvaaleihin, pysyy trendeissä mukana ja luo niitä myös itse.
– Olimme pitkään pohtineet TikTokin hyödyntämistä markkinoinnissa, mutta emme heti pystyneet määrittelemään Myllylle sopivaa ja erottuvaa kulmaa sisällöille. Halusimme tavoittaa nuoret ja sitouttaa heidät Myllyn brändiin. Se onkin onnistunut erinomaisesti. Myllyntornilla on itseironinen brändipersoona, jonka avulla se naurattaa seuraajia hyväntahtoisesti, kertoo Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Mira Salo.
Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailussa nostetaan esiin innovatiivisia kauppakeskuksiin liittyviä tekoja. Tänä vuonna kilpailussa oli mukana yhteensä 21 kauppakeskustekoa.
Huimat näyttökerrat ja tykkäykset
Myllyn yhteistyökumppanina TikTok-sisältökonseptin rakentamisessa on toiminut Parcero Marketing Partners. Kauppakeskus Myllyn ja Parceron TikTok-tiimiin kuuluvat Ali Achek, Milla Ilkamo, Kaisla Honkaniemi ja Vilma Piironen.
– Myllyntorni todisti jo ensimmäisillä sisällöillä vuoden 2023 elokuussa, että hän on tervetullut TikTokin maailmaan. Toinen julkaisu oli heti menestys ja sai yli 60 000 näyttökertaa ja yli 5 000 tykkäystä, kertoo Parceron Digital Marketing Specialist Ali Achek.
TikTokissa onnistuminen vaatii markkinoijilta kanavan tuntemusta ja rohkeutta – perinteinen mainossisältö ei toimi.
– Brändeiltä edellytetään TikTokissa rohkeutta poiketa perinteisestä brändisisällöstä. Liian tiukat brändilinjaukset voivat tukahduttaa luovuuden ja parhaiden ideoiden syntymisen. Tärkeämpää on alustan, digitaalisen kulttuurin ja ihmisyyden ymmärtäminen, kertoo Parceron strategi ja asiakkuusjohtaja Heikki Kyllönen.
Kyllönen pitää tärkeimpänä tunnistettavaa, yksinkertaista luovaa ideaa tai konseptia.
– Keskittymällä yhteen teemaan, kuten Myllyntorniin, kohderyhmän on helpompi muistaa asia. Toisaalta TikTokin algoritmi pystyy tunnistamaan paremmin sisällön kohderyhmän ja näin kohdentamaan sen helpommin aiheesta kiinnostuneille ihmisille.
Lisätietoja: https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/vuoden-kauppakeskusteko-kilpailu.html
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMira SaloMarkkinointipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 778 5515mira.salo@kauppakeskusmylly.fiKuvat



Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Rekryteringsnyheter: Köpcentrum Myllys lurviga nya varumärkesambassadör har börjat sitt jobb – tar sina första steg ut i offentligheten som en del av Masked Singer-teamet redan denna lördag3.9.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Köpcentrum Mylly har anlitat en ny varumärkesambassadör, Myllykkä, som ansvarar för att överraska köpcentrumets besökare och hyresgäster med sina vidunderliga upptåg.
Rekrytointiuutisia: Kauppakeskus Myllyn karvainen brändilähettiläs aloitti työnsä – Ensiaskeleet julkisuudessa osana Masked Singer -tiimiä jo lauantaina3.9.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Mylly on palkannut uuden brändilähettilään, Myllykän, jonka vastuulla on kauppakeskuksen kävijöiden ja vuokralaisten yllättäminen ihmeellisillä tempauksilla.
Kauppakeskus Myllyssä historian suurimmat kävijämäärät kevään ja kesän aikana – ”Heinäkuu alkaa jo lähestyä joulun vilskettä”14.8.2025 08:45:00 EEST | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn kevät ja kesä ovat olleet ennätyksellisen vilkkaat, ja huhti-, touko-, kesä- ja heinäkuussa Myllyssä yllettiinkin uusiin kuukausiennätyksiin. Toukokuussa kävijämäärä nousi jopa 12 prosenttia, ja kävijöitä oli ensimmäistä kertaa yli puoli miljoonaa. Koko tammi-heinäkuun kävijämäärä kasvoi neljä prosenttia 3,3 miljoonaan kävijään. Myös uusia liikkeitä on avautunut, kun paikalliset kivijalkaliikkeet ovat kiinnostuneet laajentamaan toimintaansa Myllyyn.
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
Kauppakeskus Myllyn kesä kiinnostaa matkailijoita15.5.2025 08:50:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllyssä aina vilkasta aikaa, ja lähialueille ja tapahtumiin tulevat matkailijat näkyvät myös Myllyn kävijöissä. Tänäkin kesänä joka toinen sunnuntai on parkkialueella kaikille avoin ulkokirppis.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme