Tornilla tavataan! – Myllyntorni toi palkinnon Raisioon
Kauppakeskus Myllyn TikTok-sisältökonsepti on voittanut Vuoden kauppakeskusteko -kilpailun Markkinointi ja viestintä -kategorian. Päähenkilönä TikTokissa on humoristinen Myllyntorni, joka kuittailee muille torneille ja osallistuu ajankohtaisiin tapahtumiin. Julkaisuilla on yhteensä jo yli 16 miljoonaa näyttökertaa, ja tilillä on tykkäyksiä yli 90 000. Erityisesti nuoret innostuivat rohkeasta sisällöstä, joka poikkeaa perinteisestä kauppakeskusviestinnästä.

Suomen Kauppakeskusyhdistys palkitsee vuosittain Suomen merkittävimmän kauppakeskusteon neljässä kategoriassa. Kilpailun tuomaristo vakuuttui erityisesti Kauppakeskus Myllyn laadukkaasta markkinointi- ja brändistrategiasta, pitkäjänteisyydestä sekä onnistuneesta nuorten sitouttamisesta ajan hermolla olevilla sisällöillä.
Kauppakeskus Myllyn TikTok-tilillä päähenkilönä on Myllyn maamerkki, Myllyntorni. Huumorisisältöä tarjoavasta Myllyntornista tuli suosittu TikTokkaaja, joka kuittailee muille torneille, valmistautuu presidentinvaaleihin, pysyy trendeissä mukana ja luo niitä myös itse.
– Olimme pitkään pohtineet TikTokin hyödyntämistä markkinoinnissa, mutta emme heti pystyneet määrittelemään Myllylle sopivaa ja erottuvaa kulmaa sisällöille. Halusimme tavoittaa nuoret ja sitouttaa heidät Myllyn brändiin. Se onkin onnistunut erinomaisesti. Myllyntornilla on itseironinen brändipersoona, jonka avulla se naurattaa seuraajia hyväntahtoisesti, kertoo Kauppakeskus Myllyn markkinointipäällikkö Mira Salo.
Vuoden Kauppakeskusteko -kilpailussa nostetaan esiin innovatiivisia kauppakeskuksiin liittyviä tekoja. Tänä vuonna kilpailussa oli mukana yhteensä 21 kauppakeskustekoa.
Huimat näyttökerrat ja tykkäykset
Myllyn yhteistyökumppanina TikTok-sisältökonseptin rakentamisessa on toiminut Parcero Marketing Partners. Kauppakeskus Myllyn ja Parceron TikTok-tiimiin kuuluvat Ali Achek, Milla Ilkamo, Kaisla Honkaniemi ja Vilma Piironen.
– Myllyntorni todisti jo ensimmäisillä sisällöillä vuoden 2023 elokuussa, että hän on tervetullut TikTokin maailmaan. Toinen julkaisu oli heti menestys ja sai yli 60 000 näyttökertaa ja yli 5 000 tykkäystä, kertoo Parceron Digital Marketing Specialist Ali Achek.
TikTokissa onnistuminen vaatii markkinoijilta kanavan tuntemusta ja rohkeutta – perinteinen mainossisältö ei toimi.
– Brändeiltä edellytetään TikTokissa rohkeutta poiketa perinteisestä brändisisällöstä. Liian tiukat brändilinjaukset voivat tukahduttaa luovuuden ja parhaiden ideoiden syntymisen. Tärkeämpää on alustan, digitaalisen kulttuurin ja ihmisyyden ymmärtäminen, kertoo Parceron strategi ja asiakkuusjohtaja Heikki Kyllönen.
Kyllönen pitää tärkeimpänä tunnistettavaa, yksinkertaista luovaa ideaa tai konseptia.
– Keskittymällä yhteen teemaan, kuten Myllyntorniin, kohderyhmän on helpompi muistaa asia. Toisaalta TikTokin algoritmi pystyy tunnistamaan paremmin sisällön kohderyhmän ja näin kohdentamaan sen helpommin aiheesta kiinnostuneille ihmisille.
Lisätietoja: https://www.kauppakeskusyhdistys.fi/vuoden-kauppakeskusteko-kilpailu.html
Yhteyshenkilöt
Mari HantulaToimitusjohtajaKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 50 441 9394mari.hantula@kauppakeskusmylly.fiMira SaloMarkkinointipäällikköKauppakeskus Mylly Oy
Puh:+358 40 778 5515mira.salo@kauppakeskusmylly.fiKuvat



Tietoja julkaisijasta
Kauppakeskus Mylly on maailman ihmeellisin raisiolainen kauppakeskus. Varsinais-Suomen suurimpana se palvelee yli viittä miljoonaa kävijää vuosittain. Yli 150 liikettä, 3 000 autopaikkaa ja loputtomasti arjen elämyksiä.
www.kauppakeskusmylly.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kauppakeskus Mylly Oy
Köpcentrum Myllys sommar intresserar resenärer15.5.2025 08:50:46 EEST | Pressmeddelande
Sommaren är alltid livlig på köpcentret Mylly och bland besökarna kan man se också resenärer som kommit för att besöka regionen och olika evenemang. Också denna sommar ordnas ett öppet lopptorg på parkeringsplatsen varannan söndag.
Kauppakeskus Myllyn kesä kiinnostaa matkailijoita15.5.2025 08:50:46 EEST | Tiedote
Kesä on Kauppakeskus Myllyssä aina vilkasta aikaa, ja lähialueille ja tapahtumiin tulevat matkailijat näkyvät myös Myllyn kävijöissä. Tänäkin kesänä joka toinen sunnuntai on parkkialueella kaikille avoin ulkokirppis.
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana – pricken över i:et för det förnyade Myllytorget11.2.2025 08:55:51 EET | Pressmeddelande
Köpcentrum Myllys senaste nyhet är Myllyröret, en stor rutschkana mellan våningarna. I invigningen deltar de populära influencerna Joona Puhakka och Roope Rannisto. I vårens pop up-butiker får kunderna ta del av bland annat åländsk vikingachili och trendiga evighetssmycken.
Kauppakeskus Myllyyn avautuu 16,5 metriä pitkä liukumäki – uusittu Myllyntori saa viimeisen silauksen11.2.2025 08:55:51 EET | Tiedote
Kauppakeskus Myllyn tuorein uudistus on Myllynputki, suuri kerrosten välinen liukumäki. Liukumäen avajaisia vietetään suosittujen vaikuttajien Joona Puhakan ja Roope Ranniston kanssa. Kevään pop up -myymälöissä on tarjolla muun muassa ahvenanmaalaista viikinkichiliä ja trendikkäitä ikikoruja.
Inbjudan till medierepresentanter: Köpcentrum Myllys nya rutschkana mellan våningarna tas i bruk – åk till nedre våningen från 6 meters höjd7.2.2025 12:36:01 EET | Pressinbjudan
I Köpcentrum Mylly öppnas en 16,5 meter lång rutschkana från andra våningen till första våningen på Myllytorget. Rutschkanan är unik inom köpcentrumvärlden då den är den enda rutschkanan i denna storleksklass som är öppen och gratis för alla. Rutschkanan kommer att heta Myllyröret och finnas där till kundernas glädje permanent. Vi vill bjuda in medierepresentanter och deras barn att se närmare på den nya rutschkanan och Myllytorget, vars omfattande renovering nu står färdig. Provkörningstillfället för rutschkanan arrangeras på söndag den 16 februari 2025 efter stängningstid kl. 19.30–20.30. Evenemanget är öppet även för Myllys anställda och deras familjer. Den officiella invigningen av Myllyröret sker under sportlovsveckan måndag 17 februari 2025. Vi informerar senare om invigningen och sportlovsveckans händelser. Vi ber intresserade att anmäla sig till provkörningstillfället senast 13.2.2025 via e-post till anna.koivisto@ideagroup.fi eller telefon till 041 433 6165 / Anna Koivisto, Id
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme