Stefan Strandberg blir direktör för FPA:s västra kundserviceenhet
Stefan Strandberg har utnämnts till direktör för FPA:s västra kundserviceenhet. Strandberg svarar för enhetens resultat och för att kundservicen fungerar och håller hög kvalitet, samt för att utveckla kundservicen.
Till direktör för FPA:s västra kundserviceenhet har valts politices magister Stefan Strandberg. Strandberg kommer till FPA från NTM-centralen i Södra Savolax, där han var direktör för Arbets- och näringsförvaltningens riksomfattande kundservicecenter.
– FPA är verkligen en betydande aktör i vårt samhälle. Jag vill att det ska vara smidigt för kunderna att sköta sina ärenden hos oss och vi ska vara ett stöd och en trygghet i varje människas vardag när det behövs. Vårt mål är att betjäna våra kunder på bästa möjliga sätt i alla livssituationer, konstaterar Strandberg.
Till Strandbergs uppgifter hör att leda den västra kundserviceenhetens verksamhet. Strandberg svarar för enhetens resultat och för att kundservicen fungerar och håller hög kvalitet, samt för att utveckla kundservicen. Dessutom svarar han för samarbetet med intressentgrupper. Direktören för kundserviceenheten är medlem i ledningsgruppen för serviceverksamheten.
Strandberg tillträdde som direktör för kundserviceenheten 11.11.2024. Han kommer till FPA från NTM-centralen i Södra Savolax, där han var direktör för Arbets- och näringsförvaltningens nationella kundservicecenter från och med 2020. Han ansvarade för utvecklingen av de riksomfattande tjänsterna och serviceprocesserna i samarbete med arbets- och näringsministeriet, UF-centret, AN-byråerna och NTM-centralerna.
Västra kundserviceenheten är verksam i regionerna Mellersta Österbotten, Österbotten, Satakunda och Egentliga Finland.
Kontakter
Stefan StrandbergDirektör för serviceenhetenFPA
Tel:020 635 9041stefan.strandberg@fpa.fiFPA:s kommunikationsenhetVi tar emot samtal från medierna på numret vardagar kl. 9–15. På det här numret förmedlar vi intervjuförfrågningar till våra sakkunniga. Du kan också kontakta oss per e-post.
Tel:020 634 7745viestinta@kela.fiAndra språk
Följ Kela/FPA
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Kela/FPA
Förslaget om att aktivera Suomi.fi-meddelanden gäller endast personliga ärenden12.5.2025 11:57:42 EEST | Pressmeddelande
Från och med 12.5.2025 kommer den som identifierar sig i tjänsten Suomi.fi att få ett förslag om att aktivera Suomi.fi-meddelanden. Suomi.fi-meddelandena är avsedda endast för personliga ärenden och personlig myndighetspost, även om förslaget också kommer till dem som använder tjänsten på arbetets vägnar.
Ehdotus Suomi.fi-viestien käyttöönotosta koskee vain henkilökohtaista asiointia12.5.2025 11:57:42 EEST | Tiedote
Suomi.fi-tunnistautumisen yhteydessä tulee 12.5.2025 alkaen ehdotus ottaa sähköiset Suomi.fi-viestit käyttöön. Suomi.fi-viestit on tarkoitettu vain henkilökohtaisia asioita ja postia varten, vaikka ehdotus tulee myös työnsä puolesta asioiville.
Kunderna allt nöjdare med FPA-taxi12.5.2025 10:17:47 EEST | Pressmeddelande
FPA har igen kartlagt kundupplevelsen hos användare av FPA-taxi. Enligt en enkät som gjordes våren 2025 är största delen av kunderna nöjda med taxitjänsten. Jämfört med resultaten för 2023 är kunderna klart nöjdare än förut. Särskilt berömde de förarnas vänlighet och hjälpsamhet.
Asiakkaat ovat aiempaa tyytyväisempiä Kela-takseihin12.5.2025 10:17:47 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Kela on jälleen kartoittanut Kela-taksien käyttäjien asiakaskokemuksia. Keväällä 2025 tehdyn kyselyn perusteella valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä taksipalveluun. Vuoden 2023 tuloksiin verrattuna asiakkaiden tyytyväisyys on parantunut selvästi. Erityisesti kuljettajien ystävällisyyttä ja avuliaisuutta kiiteltiin laajasti.
Kunder som loggar in i MittFPA får förslag om att aktivera Suomi.fi-meddelanden12.5.2025 09:50:04 EEST | Pressmeddelande
Från och med 12.5.2025 får kunder som loggar in i MittFPA en uppmaning att aktivera Suomi.fi-meddelanden. Uppmaningen visas för myndiga personer som ännu inte har aktiverat Suomi.fi-meddelanden. Om en kund har avstått från papperspost från FPA, får kunden beslut och brev från FPA fortfarande i MittFPA. Suomi.fi-meddelandena är en tjänst som tillhandahålls av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata, och det är säkert att använda tjänsten.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum