Stefan Strandberg Kelan läntisen asiakaspalveluyksikön johtajaksi
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi).
Stefan Strandberg on nimitetty Kelan läntisen asiakaspalveluyksikön johtajaksi. Strandberg vastaa yksikön tuloksesta sekä asiakaspalvelun toimivuudesta, laadusta ja kehittämisestä.
Kelan Läntisen asiakaspalveluyksikön johtajaksi on valittu valtiotieteiden maisteri Stefan Strandberg. Strandberg siirtyy Kelaan Etelä-Savon ELY-keskuksesta, jossa hän toimi valtakunnallisen TE-asiakaspalvelukeskuksen johtajana.
- Kela on todellakin merkittävä toimija yhteiskunnassamme. Haluan, että asioiminen kanssamme on sujuvaa ja että olemme tukena ja turvana jokaisen ihmisen arjessa silloin, kun meitä tarvitaan. Tavoitteemme on palvella asiakkaitamme mutkattomasti kaikissa elämäntilanteissa, Strandberg toteaa.
Strandbergin tehtäviin kuuluu läntisen asiakaspalveluyksikön toiminnan johtaminen. Strandberg vastaa yksikön tuloksesta sekä asiakaspalvelun toimivuudesta, laadusta ja kehittämisestä. Lisäksi hän vastaa yksikön sidosryhmäyhteistyöstä. Asiakaspalveluyksikön johtaja on palvelutoiminnan johtoryhmän jäsen.
Strandberg aloitti asiakaspalveluyksikön johtajana 11.11.2024. Hän siirtyy Kelaan Etelä-Savon ELY-keskuksesta, jossa hän työskenteli valtakunnallisen TE-asiakaspalvelukeskuksen johtajana vuodesta 2020. Hän vastasi valtakunnallisten palvelujen ja palveluprosessien kehittämisestä yhdessä työ- ja elinkeinoministeriön, KEHA-keskuksen, TE-toimistojen ja ELY-keskusten kanssa.
Läntinen asiakaspalveluyksikkö toimii Keski-Pohjanmaan, Pohjanmaan, Satakunnan ja Varsinais-Suomen maakuntien alueilla.
Yhteyshenkilöt
Stefan Strandbergpalveluyksikön johtajaKela
Puh:020 635 9041stefan.strandberg@kela.fiKelan viestintäKelan viestinnän mediapuhelin palvelee arkisin klo 9–16. Numerossa ohjaamme haastattelupyyntöjä asiantuntijoillemme. Voit jättää haastattelupyynnön myös sähköpostitse.
Puh:020 634 7745viestinta@kela.fiKansaneläkelaitos (Kela) hoitaa Suomen sosiaaliturvaan kuuluvien perusturvaa eri elämäntilanteissa.

Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kela/FPA
Förslaget om att aktivera Suomi.fi-meddelanden gäller endast personliga ärenden12.5.2025 11:57:42 EEST | Pressmeddelande
Från och med 12.5.2025 kommer den som identifierar sig i tjänsten Suomi.fi att få ett förslag om att aktivera Suomi.fi-meddelanden. Suomi.fi-meddelandena är avsedda endast för personliga ärenden och personlig myndighetspost, även om förslaget också kommer till dem som använder tjänsten på arbetets vägnar.
Ehdotus Suomi.fi-viestien käyttöönotosta koskee vain henkilökohtaista asiointia12.5.2025 11:57:42 EEST | Tiedote
Suomi.fi-tunnistautumisen yhteydessä tulee 12.5.2025 alkaen ehdotus ottaa sähköiset Suomi.fi-viestit käyttöön. Suomi.fi-viestit on tarkoitettu vain henkilökohtaisia asioita ja postia varten, vaikka ehdotus tulee myös työnsä puolesta asioiville.
Kunderna allt nöjdare med FPA-taxi12.5.2025 10:17:47 EEST | Pressmeddelande
FPA har igen kartlagt kundupplevelsen hos användare av FPA-taxi. Enligt en enkät som gjordes våren 2025 är största delen av kunderna nöjda med taxitjänsten. Jämfört med resultaten för 2023 är kunderna klart nöjdare än förut. Särskilt berömde de förarnas vänlighet och hjälpsamhet.
Asiakkaat ovat aiempaa tyytyväisempiä Kela-takseihin12.5.2025 10:17:47 EEST | Tiedote
Läs meddelandet på svenska (fpa.fi). Kela on jälleen kartoittanut Kela-taksien käyttäjien asiakaskokemuksia. Keväällä 2025 tehdyn kyselyn perusteella valtaosa asiakkaista on tyytyväisiä taksipalveluun. Vuoden 2023 tuloksiin verrattuna asiakkaiden tyytyväisyys on parantunut selvästi. Erityisesti kuljettajien ystävällisyyttä ja avuliaisuutta kiiteltiin laajasti.
Kunder som loggar in i MittFPA får förslag om att aktivera Suomi.fi-meddelanden12.5.2025 09:50:04 EEST | Pressmeddelande
Från och med 12.5.2025 får kunder som loggar in i MittFPA en uppmaning att aktivera Suomi.fi-meddelanden. Uppmaningen visas för myndiga personer som ännu inte har aktiverat Suomi.fi-meddelanden. Om en kund har avstått från papperspost från FPA, får kunden beslut och brev från FPA fortfarande i MittFPA. Suomi.fi-meddelandena är en tjänst som tillhandahålls av Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata, och det är säkert att använda tjänsten.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme