S-Pankin liiketoimintakauppaan liittyvä palvelukatko päättyi ja palvelut toimivat taas normaalisti
S-Pankin sunnuntaiaamuna klo 4 alkanut palvelukatko verkkopankissa ja S-mobiilissa on päättynyt. S-mobiili, verkkopankki sekä S-Pankin sähköinen tunnistautuminen ovat jälleen käytettävissä normaalisti. Myös Handelsbankenista S-Pankkiin siirtyneiden asiakkaiden palvelut, kuten tilit ja kortit on avattu asiakkaiden käyttöön.

S-Pankin palveluissa sunnuntaiaamuna klo 4 alkanut palvelukatko on päättynyt. S-Pankin verkko- ja mobiilipalvelut sekä kortit toimivat nyt normaalisti. Siirtyneet tilit, lainat sekä sijoitukset ovat nähtävillä S-Pankin verkkopankissa ja S-mobiilissa.
Käyttökatko johtui S-Pankin ja Handelsbankenin liiketoimintakaupasta ja sen toteuttamisesta. Kyseessä on yksi Suomen pankkihistorian suurimmista yrityskaupoista, jossa S-Pankki osti liiketoimintakaupalla Handelsbankenin Suomen henkilöasiakas- sekä varainhoito- ja sijoituspalveluliiketoiminnot. Kaupan myötä Handelsbankenista siirtyy S-Pankkiin noin 100 000 henkilöasiakasta sekä yli 200 Handelsbankenin työntekijää ja lähes kaikki Suomen konttorien vuokrasopimukset.
"Palveluiden siirto on ollut mittava toteutus, jota on valmisteltu huolellisesti yhteistyössä Handelsbankenin kanssa. Tavoitteenamme on ollut varmistaa mahdollisimman vähäiset vaikutukset asiakkaidemme arkeen. Siirtoa on ollut toteuttamassa yli sata henkilöä ja olen todella iloinen ja ylpeä siitä, että onnistuimme saamaan palvelut toimimaan suunnitellusti", sanoo pankkiliiketoiminnan johtaja Iikka Kuosa ja jatkaa:
"Kiitämme asiakkaitamme kärsivällisyydestä ja yhteistyöstä. Toivotamme myös kaikki uudet asiakkaamme lämpimästi tervetulleiksi S-Pankkiin!"
Kaupan myötä yhtiöt aloittavat myös yhteistyön, kun S-Pankki alkaa tarjota Handelsbanken Fonder AB:n hallinnoimia rahastoja. S-Pankin asuntolaina- ja talletuskannat kasvavat ja kauppa vahvistaa S-Pankin asemaa yhtenä Suomen johtavista varainhoitajista. S-Pankista tulee kaupan myötä Suomen neljänneksi suurin henkilöasiakaspankki.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Pankin viestintä
Puh:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiLinkit
S-Pankki
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Muut kielet
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
S-Bankens prognos för bostadsmarknaden: Bostadsmarknaden rör sig från en lugn fas till en måttlig uppgång12.6.2025 09:00:00 EEST | Pressmeddelande
Bostadsmarknaden har varit avvaktande, men trots den anemiska statistiken över bostädernas prisutveckling förväntas en måttlig prisuppgång, spår Janne Ronkanen, ekonom på S-Banken. Antalet bostadslån har ökat under början av året.
S-Pankin asuntomarkkinaennuste: Asuntomarkkinat ovat matkalla suvantovaiheesta maltilliseen nousuun12.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Asuntomarkkinat ovat olleet odottavalla kannalla, mutta asuntojen hintakehityksen vaisuista tilastoista huolimatta maltillinen hintojen nousu on odotettavissa, ennustaa S-Pankin ekonomisti Janne Ronkanen. Uusien asuntolainojen nostomäärät ovat olleet alkuvuoden aikana kasvussa.
S-Banken stärker det digitala stödet till sina kunder9.6.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
S-Banken vill förbättra sina kunders möjligheter att använda digitala banktjänster på ett säkert och självständigt sätt. Nu lanserar vi ett pilotprojekt för att ge individuellt stöd till kunder som står inför digitala utmaningar. Försöket startar i juni i telefontjänsten och på utvalda kundtjänstställen.
S-Pankki vahvistaa digiopastusta asiakkailleen9.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
S-Pankki haluaa parantaa asiakkaidensa valmiuksia turvalliseen ja itsenäiseen digiasiointiin. Se käynnistää nyt kokeilun, jossa asiakkaille tarjotaan henkilökohtaista tukea digihaasteissa. Kokeilu alkaa kesäkuussa puhelinpalvelussa sekä valituilla asiakaspalvelupisteillä.
Enkät: Ekonomiska frågor fortfarande tabu för finländarna – offentliga samtal om ekonomi mer accepterat än tidigare3.6.2025 08:00:00 EEST | Pressmeddelande
Finländarna anser att det är mer accepterat att prata om pengar offentligt än tidigare, men nästan en tredjedel av finländarna är inte särskilt öppna om sin ekonomi, inte ens med sina närstående.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme