S-Pankki Oyj

EPSI Rating: Säästäjät ja sijoittajat arvioivat S-Pankin täyden palvelun pankkien ykköseksi

Jaa

S-Pankki arvioitiin yleispankkien ykköseksi tuoreessa tutkimuksessa, joka mittaa säästäjien ja sijoittajien asiakastyytyväisyyttä. S-Pankki sai korkeat arvosanat niin tuotteiden ja palveluiden laadusta kuin rahalle tarjoamastaan vastineesta.

Mies katsoo puhelinta ja hymyilee. Tekstissä sanotaan, että EPSI Rating -tutkimuksessa säästäjät ja sijoittajat arvioivat S-Pankin täyden palvelun pankkien ykköseksi.

EPSI Rating on tutkinut yleistä asiakastyytyväisyyttä pankkialalla Suomessa jo pitkään. Säästäjien ja sijoittajien asiakastyytyväisyyttä mitattiin erikseen nyt toista kertaa. S-Pankin saavuttama asiakastyytyväisyyden indeksiluku 78,8 (0-100) oli yleispankkien korkein, ja viisi indeksiyksikköä toimialan keskiarvoa korkeampi. Indeksiluku mittaa muun muassa toimijoiden imagoa ja tunnettuutta sekä asiakkaiden kokemuksia sijoituspalveluista.

S-Pankki erottuu tutkimuksessa edukseen sekä tuotteiden että palveluiden laadussa. Tuotelaatua arvioitiin muun muassa kysymyksillä tuotevalikoimasta, digitaalisista palveluista ja varojen turvallisesta käsittelystä. Palvelulaadun osalta tarkasteltiin esimerkiksi arvostavaa suhtautumista asiakkaisiin sekä tarpeisiin vastaavaa ja aloitteellista palvelua. Tuotelaadusta S-Pankki sai arvosanaksi 80,5 sijoittuen toimialan keskitason (78,5) yläpuolelle. Myös kokemus S-Pankin palvelun laadusta oli erittäin hyvä 76,4 – lähes neljä indeksiyksikköä yli keskiarvon (72,5).

Säästäjät ja sijoittajat kokevat, että S-Pankki tarjoaa täyden palvelun pankeista parasta vastinetta rahoille. Tätä kuvaava indeksiarvo oli S-Pankilla 80,8 ja 5,3 indeksiyksikköä yli alan keskiarvon. Lisäksi S-Pankilla on alan toiseksi uskollisimmat asiakkaat: asiakasuskollisuutta kuvaava indeksiluku oli S-Pankilla 82,3, joka oli 5,7 indeksiyksikköä korkeampi kuin toimialan keskiarvo.

S-Pankki sai poikkeuksellisen korkeat pisteet myös aktiivisimmilta sijoittajilta, jotka ostavat tai myyvät arvopapereita vähintään kerran viikossa. Kyseessä on tavallista vaativampi asiakasryhmä, joka arvostaa helppokäyttöisiä ja luotettavia sijoituspalveluita. Tämän segmentin keskimääräinen asiakastyytyväisyys oli tutkimuksen mukaan 72,5. S-Pankki sai aktiivisilta sijoittajilta kuitenkin arvosanaksi huikeat 85,9.

”Säästäjillä ja sijoittajilla on hyvin vaihtelevia odotuksia, mutta tutkimuksen mukaan 80 % sijoittajista arvioi, että S-Pankissa on hyvä ymmärrys heidän tarpeistaan. Tulokset ovat ilahduttavia ja kertovat siitä, että kehitystyömme on vienyt meitä oikeaan suuntaan. S-Pankin ja Handelsbankenin tuore yrityskauppa laajentaa edelleen mahdollisuuksiamme tarjota asiakkaillemme monipuolisia sijoitustuotteita ja alan parasta palvelua”, sanoo kuluneen vuoden aikana S-Pankin varallisuudenhoitoliiketoiminnan johtajana toiminut Teri Heilala.

EPSI Ratingin Arvopaperisäästäjät ja sijoittajat 2024 -tutkimukseen haastateltiin noin 1 400 henkilöä, jotka sijoittavat arvopapereihin tai osakkeisiin. Haastattelut tehtiin marraskuussa 2024.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kuvat

Pylväsdiagrammi, joka esittää asiakastyytyväisyysluokituksia eri pankeille vuonna 2024.
Kuva: EPSI Rating
EPSI Rating
Lataa

Linkit

S-Pankki

S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj

Enkät: Finländarna spenderar mer pengar på semester i hemlandet än utomlands – turister stannar nu längre på inhemska resmål än tidigare26.6.2025 10:46:42 EEST | Pressmeddelande

Enligt en nyligen genomförd undersökning spenderas mer pengar på semesterresor inom landet än på utlandssemestrar. Utomlands står boendet för en större del av budgeten, medan inrikesresor medför högre kostnader för färdmedel. Den inhemska turismen gynnas av olika evenemang och resenärerna vill i allt högre grad ha individuella upplevelser och lättanvända tjänster.

Tutkimus: Suomalaiset käyttävät kotimaassa lomailuun enemmän rahaa kuin ulkomaanmatkoilla – kotimaankohteissa viihdytään nyt aiempaa pidempään26.6.2025 10:46:42 EEST | Tiedote

Tuoreen tutkimuksen mukaan kotimaahan suuntautuvilla lomamatkoilla rahaa käytetään enemmän kuin ulkomaanmatkoilla. Ulkomailla majoitus vie suuremman osan budjetista, kun taas liikkumisen kuluja syntyy kotimaanmatkoilla enemmän. Erilaiset tapahtumat vauhdittavat kotimaanmatkailua ja matkoilla halutaan tällä hetkellä yhä enemmän yksilöllisiä elämyksiä ja helppokäyttöisiä palveluja.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye