Santander Consumer Finance

Santanderilta uusi mobiilisovellus ja verkkopalvelu erinomaisen asiakaskokemuksen tarjoamiseksi

Jaa

Santanderin palveluita voi käyttää nyt myös mobiilisovelluksessa. Jo aiemmin syksyllä otettiin käyttöön uusi verkkopalvelu. Santander satsaa digipalvelujen kehitykseen muutenkin, jotta kaikkia asiakkaita pystyttäisiin palvelemaan mahdollisimman hyvin.

Kännykkä on monille mieluisin tapa hoitaa asioita. Santanderin yksityisasiakkaat Suomessa ovat voineet hoitaa rahoitus- ja laina-asiansa mobiilisovelluksessa marraskuusta lähtien.

Sovellus tarjoaa kaikki samat toiminnallisuudet kuin Santanderin verkkopalvelukin. Siellä voi muun muassa tarkastella oman rahoitussopimuksensa tietoja, pyytää lyhennysvapaata ja hoitaa itse sopimukseen liittyviä muutoksia, kuten siirtää maksun eräpäivää.

Pohjoismaiden Santanderin verkkopalveluiden kehityksestä vastaava Product Manager Online Banking Aleksi Rantalainen kertoo, että sovelluksen avulla Santanderin palvelut halutaan tuoda entistä sujuvammin asiakkaiden saataville.

”Mobiilisovellusta voi käyttää puhelimella helposti 24/7 omien tottumusten mukaan”, Rantalainen sanoo.

Hän uskoo, että sovellus otetaan Suomessa tyytyväisenä vastaan, sillä Santanderin digipalveluita käytetään yleisimmin kännykällä.

”Mobiilisovellus on ollut jo pidempään käytössä muissa Pohjoismaissa, ja niissä mobiililaitteiden käyttäjistä suurempi osa käyttää mobiilisovellusta kuin kirjautuu palveluumme selaimen kautta.”

Sovellukseen kirjaudutaan turvallisesti vahvalla tunnistautumisella eli joko pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Sen voi ladata sovelluskaupasta sekä Androidiin että iPhoneen.

Mobiilisovelluksen rinnalla uusi verkkopalvelu

Suomen Santander on kehittänyt mobiilisovelluksen rinnalle myös uuden verkkopalvelun, joka avattiin tänä syksynä. Nämä kaksi uutta digialustaa on luotu ilmeeltään ja käyttökokemukseltaan samanlaisiksi, jotta niiden käyttö rinnakkain olisi asiakkaille mahdollisimman mukavaa ja johdonmukaista.

”Haluamme tarjota erinomaisen asiakaskokemuksen”, Rantalainen tiivistää.

Uusi verkkopalvelu sisältää samat tutut palvelut kuin vanha versio, joten sen käyttöönotto on asiakkaille helppoa. Myös vanha verkkopalvelu toimii yhä uuden rinnalla.

Uusi verkkopalvelu käyttää samaa alustaa kuin Santanderin verkkopalvelut muissa Pohjoismaissa, minkä ansiosta verkkopalveluiden ylläpito ja kehittäminen hoituvat jatkossa sulavasti yhteispohjoismaisesti.

”Asiakkaille tämä näkyy siinä, että verkkosivut ovat helposti käytettävät ja toiminnot pelittävät.”

Digipalveluiden saavutettavuus kehittyy

Santander kehittää digipalveluitaan jatkuvasti useilla osa-alueilla. Yksi meneillään olevista kehitysaloitteista on saavutettavuuden varmistaminen Euroopan Unionin asettaman Euroopan esteettömyysdirektiivin mukaisesti. Se astuu voimaan ensi kesänä.

Direktiivin tarkoitus on huolehtia, että digitaaliset tuotteet ja palvelut ovat jatkossa paremmin kaikkien käytettävissä – myös heidän, joilla on jokin vamma tai toimintarajoite.

Käytännössä tämä voi tarkoittaa esimerkiksi sitä, että näytönlukija tai navigointi näppäimistöllä toimii esteettömästi Santanderin digitaalisessa palvelussa.

”Haluamme palvella kaikkia asiakkaitamme tasa-arvoisesti ja vastuullisesti ja huomioida tämän osana digipalveluidemme käyttökokemusta. Käyttäjille mahdolliset muutokset tulevat näkymään ensi vuoden puolella”, Rantalainen kertoo.

Yhteyshenkilöt

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt: yhteydenotot@aller.com

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Santander Consumer Finance

Edulliset sähköautot, kaupat showroomeina ja vetyautot – Santander tutki autokauppiaiden näkemyksiä tulevasta5.3.2024 11:59:44 EET | Tiedote

Autokauppa ja autoala elävät murrosta, johon liittyy mahdollisuuksia ja muutoksia. Kaiken kannalta tärkeää olisi, että yleinen talous alkaisi virkistyä, edullisia sähköautoja saataisiin markkinoille, ja sähköautoiluun liittyvät huolet hälvenisivät. Muun muassa tämä selvisi Suomen suurimpiin autorahoittajiin kuuluvan Santanderin kyselystä autokauppiaille.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye