S-ryhmän ja Vegaanihaasteen yhteistyö laajenee – mukana nyt kaikki S-ruokakaupat
Tammikuussa järjestettävä kaikille avoin ja maksuton Vegaanihaaste kannustaa kokeilemaan kasviperäistä ruokaa kuukauden ajan. S-ryhmä tekee tänä vuonna entistä laajemmin yhteistyötä Vegaanihaasteen kanssa, kun yhteistyö laajenee kaikkiin S-ryhmän ruokakauppoihin (Prisma, S-market, Sale ja Alepa).

”Haluamme tarjota asiakkaillemme monipuolisesti vaihtoehtoja ja tehdä ilmaston kannalta viisaiden valintojen tekemisestä mahdollisimman helppoa. Suurin päivittäistavaraketjumme S-market on ollut mukana Vegaanihaasteessa jo useiden vuosien ajan, ja olemme saaneet yhteistyöstä hyviä kokemuksia sekä paljon kiitosta. Tämän vuoksi on hyvin luontevaa, että yhteistyömme laajenee nyt kaikkiin S-ruokakauppoihin”, kertoo S-ryhmän päivittäistavarakaupan myyntijohtaja Hans Backström.
Vegaanihaasteen suosio näkyy vuosittain kauppojen hyllyllä. Tammikuussa 2024 S-market kannusti asiakkaita kasvipohjaisten tuotteiden valintaan myös tuotealennuksilla. S-marketin vegaanisten tuotteiden myyntimäärät kasvoivatkin keskimäärin 15 prosenttia edellisen vuoden tammikuuhun verrattuna.
”Haluamme osaltamme madaltaa kynnystä kasvipohjaisten tuotteiden kokeiluun ja auttaa niiden arkipäiväistymisessä. Kannustamme tänäkin vuonna asiakkaitamme haasteeseen osallistumisessa muun muassa tuotekampanjoilla: Oddlygood- ja Härkis-tuotteet ovat tammikuun ajan 20 prosentin alennuksessa. Myös Yhteishyvän vegaaniset reseptit tarjoavat edullista ja maukasta vegeinspiraatiota arkeen sekä juhlaan,” sanoo Backström.
S-ryhmän vastuullisuusohjelman tavoitteena on, että 65 prosenttia myydystä ruoasta on kasvipohjaista vuonna 2030. Vuonna 2023 kasvipohjaisen ruoan osuus oli jo 60 prosenttia. Osuuskaupparyhmä on myös yhtenä perustajajäsenenä vuoden 2023 lopussa perustetussa Pro Vege -yhdistyksessä, jonka tarkoituksen on edistää kasvipohjaisen ruoan kehitystä ja kasvua Suomessa.
Reseptejä ja tuotesuosituksia vegempään vuoden aloitukseen
Osana yhteistyötä S-ryhmän kanssa Vegaanihaasteen sosiaalisen median kanavissa julkaistaan S-marketissa ja Prismassa kuvattuja videoita, jotka esittelevät vegaanisia tuotteita eri teemoilla.
Haasteeseen osallistuvat saavat lisäksi kuukauden ajan sähköpostiinsa päivittäisen uutiskirjeen, joka sisältää reseptejä ja muuta hyödyllistä tietoa.
”Vegaanihaasteeseen on osallistunut vuosien aikana jo yli 200 000 suomalaista. Kannustamme kaikkia vegeuteliaita ottamaan haasteen vastaan ja toteuttamaan sen omalla tavallaan! Tuemme osallistujia resepteillä, tuotesuosituksilla, vinkeillä ja inspiraatiolla, joiden avulla kasvisruoan kokeileminen on nyt helpompaa kuin koskaan. Tulemalla mukaan Vegaanihaasteen, saa tuekseen myös alati kasvavan yhteisön: muut osallistujat sekä haasteen vapaaehtoiset tuutorit, joilta voi kysyä neuvoja ja vinkkejä,” kannustaa Vegaanihaasteen kampanjapäällikkö Mia Muhonen.
Lue lisää Vegaanihaasteesta ja ilmoittaudu mukaan: https://vegaanihaaste.fi/
Yhteyshenkilöt
Lisätietoja:
Juha Nieminen
Ryhmäpäällikkö, SOK Marketkaupan ketjuohjaus
juha.nieminen@sok.fi
puh. 010 7680692
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmän ruokakaupoissa kiinnitetään huomiota muovikassien kulutukseen: kestokassin hinta alas, muovikassin hinta ylös5.5.2025 07:55:00 EEST | Tiedote
S-ryhmän ruokakaupoissa tehdään toimenpiteitä muovikassien määrän vähentämiseksi. Tästä päivästä alkaen kaikissa marketkaupan ketjuissa (Prisma, S-market, Sale, Alepa) tarkistetaan eri kassivaihtoehtojen hintoja ja esillepanoja niin, että muovikassien hintaa nostetaan, kestokassin hintaa lasketaan ja paperikassi säilyy kassalta jo löytyneistä kassivaihtoehdoista edullisimpana. Kassoille sijoitetaan tarjolle myös edullisia ja muovimäärältään ohuempia jätekassirullia.
Uusi malli mullistaa työn ja vapaan yhteensovittamisen – 3500 S-ryhmän työntekijää valitsee itse omat työvuoronsa2.5.2025 07:00:00 EEST | Tiedote
Uusi työvuorosuunnittelun malli helpottaa työn ja vapaa-ajan yhteensovittamista ja lisää merkittävästi vaikutusmahdollisuuksia omaan työhön. Tänä keväänä noin 3500 työntekijää osallistuu itse aktiivisesti omien työvuorojensa valintaan, kun useat S-ryhmän osuuskaupat käyttävät yhteisöllisen työvuorosuunnittelun mallia.
SOK:n hallintoneuvosto 2025 on valittu – puheenjohtajana jatkaa Timo Santavuo29.4.2025 14:55:04 EEST | Tiedote
SOK:n hallintoneuvosto valittiin 29.4.2025 pidetyssä osuuskunnan kokouksessa. Hallintoneuvostossa aloitti kolme uutta jäsentä.
Bonuksen kerryttäminen Applen Lompakossa olevalla S-Etukortilla laajenee S-ryhmän ravintoloihin29.4.2025 08:02:00 EEST | Tiedote
Bonuksen kerryttäminen mobiilisti onnistuu pian entistä useammassa paikassa, kun S-ryhmän kaupoissa suosioon noussut käytäntö laajenee myös ravintoloihin. Käyttöönotto tapahtuu vaiheittain tämän vuoden aikana ravintoloiden maksupäätteiden vaihtuessa uusiin.
Skumppakuulat, sima ja pingviinipallo – Näistä rakentuu suomalaisten vappu25.4.2025 08:10:00 EEST | Tiedote
Vapun kepeään juhlintaan kuuluvat vuodesta toiseen erottamattomasti niin hyvä ruoka kuin ilmapallot, serpentiini ja erilaiset asusteet. Suomalaiset valitsevat tänäkin vuonna vappupöytään perinteisiä makuja kuten munkkeja, tippaleipiä, simaa, nakkeja ja perunasalaattia. Ilmapallokaupoilla kiinnostavat puolestaan pingviini ja kuohuviinipullo.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme