Foodora ja SPR yhdessä yksinäisyyttä vastaan
Foodora osallistui Suomen Punaisen Ristin joulukeräykseen, jolla kerättiin varoja yksinäisyyden vastaiseen työhön. Onnistunut kampanja tavoitti lähes kolme miljoonaa silmäparia ja tuotti Foodoran asiakkaiden lahjoittamana tuhansia euroja tärkeään tarkoitukseen.

Yksinäisyys on merkittävä ongelma, josta kärsii keskimäärin joka kymmenes suomalainen. Pysyvä yksinäisyyden kokemus on vakava asia, joka lyhentää elinajanodotetta ja altistaa pitkäaikaissairauksille.
Suomen Punaisen Ristin joulukeräyksellä haluttiin muistuttaa, että yhdessä voimme tehdä toimia yksinäisyyden kitkemiseksi.
– Yksinäisyys on valitettavan yleinen ongelma, joka koskettaa monia suomalaisia. Halusimme ehdottomasti olla mukana tukemassa niitä, jotka kokevat yksinäisyyttä. SPR:n kampanja oli meille luonteva tapa olla mukana tässä tärkeässä asiassa. Toivomme, että yhteistyömme SPR:n kanssa auttoi lisäämään tietoisuutta yksinäisyydestä ja kannusti ihmisiä kohtaamaan toisiaan, Foodoran toimitusjohtaja Einar Toivonen sanoo.
Yhdessä yksinäisyyttä vastaan -kampanja oli käynnissä Foodoran sovelluksessa ja verkkosivuilla marras- ja joulukuussa 2024. Osana kampanjaa Foodoran asiakkaat pystyivät Foodoran kautta lahjoittamaan varoja Suomen Punaisen Ristin työhön yksinäisyyden vähentämiseksi Suomessa.
– Olemme iloisia, että Foodora lähti mukaamme vähentämään yksinäisyyttä. Saimme heidän kauttaan tälle tärkeälle aiheelle merkittävää näkyvyyttä. Kampanja on hyvä osoitus siitä, että yhdistämällä voimamme voimme tehdä paljon hyvää, Suomen Punaisen Ristin varainhankintajohtaja Sirpa Solehmainen.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Sanna Mämmi
PR & Communications Lead
press@foodora.fi
040 1645401
Tietoa julkaisijasta
foodora on yksi Pohjoismaiden johtavista ruoan ja päivittäistavarakaupan kuljetuspalveluista, joka toimittaa ravintolaruokia ja päivittäistavaroita suoraan asiakkaiden ovelle. foodora toimii kuudessa maassa Euroopassa - Suomessa, Itävallassa, Tšekissä, Unkarissa, Norjassa ja Ruotsissa. Suomessa yli 100 paikkakunnalla toimiva foodora aloitti toimintansa Helsingissä kesällä 2015. foodora toimittaa ravintolaruoat, päivittäistavarat ja paljon muuta suoraan ovelle alle puolessa tunnissa. foodora haluaa mahdollistaa kaikille enemmän aikaa heille tärkeiden asioiden parissa; asiakkaille, yrityksille ja läheteille. foodora on osa saksalaista Delivery Hero -konsernia, joka on yksi maailman johtavimmista ruoan ja päivittäistavarakaupan toimitusalustoista.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Foodora
Einar Toivosesta foodoran uusi toimitusjohtaja vahvistamaan liiketoiminnan kehitystä18.3.2025 08:56:00 EET | Tiedote
Foodoran uusi toimitusjohtaja Einar Toivonen on valmis viemään yrityksen uudelle tasolle. Aiemmin kaupallisena ja strategiajohtajana työskennellyt Toivonen on aloittanut uudessa tehtävässään maaliskuussa 2025.
19.3. Kutsu: Sujuva arki 2030 – miten pikakuljetuspalvelut muokkaavat tulevaisuutta?17.3.2025 13:07:24 EET | Kutsu
Tervetuloa Foodoran kuluttajatutkimuksen julkistustilaisuuteen ke 19.3. klo 14-16!
Raskaustestit ja hiusvärit – foodora listasi tilatuimmat tuotteet12.3.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Foodoran tilatuimpien tuotteiden kärkeen ovat kiilanneet lemmikkien ruoan lisäksi raskaustestit ja hiusvärit. Pirkanmaan alueella tilataan hiusten vaalennustuotteita, kun taas itä-Suomessa väri vaihtuu mustaksi. Foodora keräsi myydyimpien tuotteiden listaukset eri paikkakunnilta.
Lasten ruokatilaukset kiihtyvät lomakausilla – Vegaaninen vaihtoehto yllättää20.2.2025 08:33:00 EET | Tiedote
Lasten ruokatilaukset kokevat selkeän piikin lomakausien aikana, ja erityisesti hiihtoloma on vilkasta aikaa. Myös joulu- ja syysloman käynnistyminen sekä uudenvuodenpäivä ovat ajanjaksoja, jolloin lasten ruokatilaukset kasvavat merkittävästi. Vegaanivaihtoehto löytyy tilatuimpien lastenaterioiden joukosta.
Suolakurkku jakaa kansaa – joka neljäs hampurilaisen tilaaja jättää sen pois12.2.2025 08:50:00 EET | Tiedote
Foodoran tuoreen datan perusteella peräti 23 prosenttia hampurilaisten tilaajista halusi vuonna 2024 suolakurkut pois hampurilaisen välistä. Luku on merkittävä, koska hampurilainen on Foodoran toiseksi tilatuin annos pizzan jälkeen.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme