Terhi Kinnarin valmisruoka-ateriat ovat Suomalainen menestysresepti 2025 – ”Suomalaiset voivat rakastua kauraan muutenkin kuin puurossa”
Suomalainen menestysresepti -kilpailun voitosta käytiin kova taisto kuuden elintarvikealan yrittäjän kesken. Voittajatuote käyttää rakastettua kotimaista raaka-ainetta ennakkoluulottomalla ja helposti lähestyttävällä tavalla. Voittajan ja finalistien kehittämät tuotteet ovat myynnissä S-ryhmän kaupoissa 30.1. alkaen.

Suomalainen menestysresepti -kilpailun kuudennen tuotantokauden voittaja on Terhi Kinnari ja Kinnarin tilan kauraan pohjautuvat valmisruoka-ateriat. Puoli vuotta kestäneen kehitysmatkan aikana kilpailijat hioivat tuotteista toinen toistaan kiinnostavampia uutuustuotteita. Terhi vakuutti kilpailun tuomarit kotimaiseen kauraan pohjautuvilla täysin uudenlaisilla ja helposti lähestyttävillä valmisruoka-aterioilla.
– Voitto tuntuu uskomattoman upealta. Kilpailu oli mullistava ja uskomaton matka. Olemme saaneet mahdollisuuden lanseerata maailman ensimmäisen valmisruokasarjan, jossa pääraaka-aineena on kaura. Voitto todistaa, että suuria asioita voi tapahtua, kun kunnianhimo ja intohimo ohjaavat tekemistä, Terhi iloitsee.
Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioissa on kolme: Mausteinen kana ja kasvikset, Lempeä jauheliha ja kasvikset sekä Metsäsienet ja juusto.
Kotimaista kauraa täysin uudella tavalla
Kinnarin tila on Päijät-Hämeen Hollolassa sijaitseva sukutila 350 vuoden perinteellä.
– Uskon vahvasti, että kun kaurasta on tehty täysin uudenlainen, laadukas, herkullinen ja helposti lähestyttävä valmisruoka-ateria, voivat suomalaiset rakastua siihen yhä uudelleen, Terhi vakuuttaa.
Valmisaterioiden raaka-aineena käytettävä kaura tulee Päijät-Hämeen pelloilta oman sukutilan myllystä ja on 100-prosenttisesti suomalaista.
– Menestysreseptin voittaja on tänä vuonna ensimmäistä kertaa alkutuottaja, joka on lähtenyt rohkeasti itse kehittämään elintarvikkeita kotimaisesta ja vastuullisesta raaka-aineesta. Voittajatuote on loistava esimerkki luovasta ja ennakkoluulottomasta tuotekehityksestä. Terhi on kehittänyt todellisen menestysreseptin, jonka suosiolle on isot odotukset, toteaa kilpailun järjestäjän S-ryhmän päivittäistavarakaupan johtaja Sampo Päällysaho.
Merkittävä teko suomalaisen elintarvikealan puolesta
Suomalainen menestysresepti -kilpailu on tukenut kotimaista elintarvikealaa jo kuuden tuotantokauden ajan luomalla ruokailmiöitä ja kannustamalla elintarvikekehittäjiä kohti menestystä. Kilpailu on tuonut suurelle yleisölle tutuksi tuotekehityksen vaiheita ideasta kaupan hyllylle ja suomalaisten ruokapöytiin.
– Suomalaisesta menestysresepti -kilpailusta on muodostunut tehokas keino tukea erilaisten pienten ja keskisuurten yritysten ideoita ja oivalluksia. Kilpailu tuo esiin kotimaisen elintarvikealan yrittäjien tekemää arvokasta kehitystyötä ja se on lunastanut paikkansa suomalaisten sydämissä, Päällysaho iloitsee.
Suomalainen menestysresepti -kilpailu saavutti televisiossa ennätyksellisen yleisön. Seuraava tuotantokausi nähdään syksyllä 2025. Kilpailijoiden haku on parhaillaan käynnissä.
Kuusi tv:stä tuttua uutuustuotetta kauppojen hyllyille
Kilpailun voittajan lisäksi myös muiden finalistien tuotteet nähdään nyt S-ryhmän kauppojen hyllyillä ympäri Suomen.
-
Terhi Kinnarin, kilpailun voittajan kehittämien Kinnarin tilan valmisruoka-aterioiden ydin on tilan oman myllyn kaura. Annoksia on kolme: Mausteinen kana ja kasvikset, Lempeä jauheliha ja kasvikset sekä Metsäsienet ja juusto.
-
Röstivåhveli on Jack Mattssonin kehittämä ahvenanmaalaisista perunoista valmistettu pakastetaikina. Sen voi paistaa ohueksi ja rapeaksi pannulla tai vohveliraudalla.
-
Emilia Karttusen kehittämät Pizza muffinit ovat naposteltavia arkeen ja juhlaan. Maut Hawaii ja Mozzarella löytyvät pakastealtaasta. Pakkaus sisältää 5 muffinia. Pizza muffini mozzarellaa saa myös paistopisteistä.
-
Sitkas on Viipurilaisen Kotileipomon sitkeä ja hieman rapea ruistuorenäkkäri. Teppo Ylä-Hemmilän kehittämän tuotteen pakkauksessa on kahdeksan juureen leivottua ohutta tuorenäkkäriä.
-
Shakey-herkkupirtelö on kotimaisesta maidosta tehty amerikkalaistyyppinen herkkupirtelö. Makuina Teemu Koiton kehittämissä laktoosittomissa pirtelöissä ovat Suklaa-brownie ja Salted caramel.
-
Silpa Kinnusen Silpan piiraset on leivottu viljattomaan, juustoista leivottuun pohjaan ja ne tulevat kolmessa maussa; Kana-paprika, Chorizo ja Pinaatti-juusto.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
SOK:n viestintä
SOK:n viestintä tarjoaa median edustajille ajankohtaista tietoa S-ryhmästä. Viestintämme palvelee mediaa arkisin klo 9–16.
Linkit
SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
S-ryhmä on suomalaisten kotitalouksien omistama kaupparyhmä. S-ryhmän muodostavat 19 alueosuuskauppaa, SOK sekä niiden tytäryhtiöt.
Tarjoamme arjen palveluita päivittäis- ja käyttötavarakaupassa, hotelleissa & ravintoloissa, tavarataloissa, liikennemyymälöissä ja oman pankkimme kautta.
Olemme suurin yksityinen työllistäjä Suomessa – meitä s-ryhmäläisiä on noin 40 000. Toimimme tinkimättömästi yhdenvertaisuutta edistäen sekä luonnonvaroja kunnioittaen, ja olemme Suomen suurin kotimaisen ja lähiruoan myyjä. Verojalanjälkemme on lähes 1,9 miljardia euroa, ja investoimme Suomeen vuosittain noin 500 miljoonaa euroa.
#parempipaikkaelää
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta SOK - Suomen Osuuskauppojen Keskuskunta
Helsinki Biennaali ja S-ryhmän hotellit aloittavat yhteistyön28.3.2025 14:00:00 EET | Tiedote
Yhteistyön tavoitteena on vahvistaa Helsingin houkuttelevuutta kesän kohteena niin suomalaisten kuin kansainvälisten matkailijoiden joukossa, ja helpottaa vierailijoiden löytämistä taiteen luo. Pääkaupunkiseudun Sokos Hotellit ja Radisson Hotellit toimivat Biennaalin majoitus- ja tapahtumakumppaneina keväällä ja kesällä 2025.
Vuosi- ja vastuullisuuskatsaus 2024: ”Vastuullisuustekoja yhdessä kuluttajien ja koko arvoketjun kanssa”28.3.2025 08:30:00 EET | Tiedote
Katsaus S-ryhmän viime vuoteen, liiketoimintoihin ja vastuullisuuteen on nyt julkaistu.
Grillikaupoilla näkyy nyt suomalaisten asennemuutos – Prisman myyntidata kertoo minkä hintaisia grillejä tällä hetkellä halutaan26.3.2025 07:22:00 EET | Tiedote
Usein kuultu vitsi suomalaisten päättäväisyydestä grillata säällä kuin säällä vaikuttaisi pitävän monen kohdalla paikkansa, kertoo Prisman asiakasomistajille tehty tuore kyselytutkimus. Vaikka suurin osa lähes 1200 vastaajasta on poutasään grillaajia (69 %), merkittävä osa (25 %) on valmis pistämään grillin kuumaksi olosuhteista riippumatta. Kyselystä sekä Prisman tuoreesta myyntidatasta selviää myös, millainen grilli nyt halutaan ja mitä sinne aiotaan laittaa.
S-ryhmän päivittäistavarakaupan vahva vuosi mahdollistaa jatkopanostukset myymäläverkoston ja verkkokaupan kehittämiseen26.3.2025 07:15:00 EET | Tiedote
S-ryhmän päivittäistavarakauppa kasvatti edelleen markkinaosuuttaan vuonna 2024. S-ryhmän päivittäistavarakaupan myynti kasvoi 3,6 prosenttia vuonna 2024. Nielsenin myymälärekisterin mukaan S-ryhmän päivittäistavarakaupan markkinaosuus oli viime vuonna 48,8 prosenttia (+0,6 %-yks.). S-ryhmä vahvisti asemaansa myös ruoan verkkokaupan markkinajohtajana ja jatkoi investointeja sekä myymäläverkoston että verkkokaupan kehittämiseen.
ABC-mobiilin kyydissä jo yli 700 000 käyttäjää – digimyynti vahvassa kasvussa25.3.2025 08:02:00 EET | Tiedote
ABC-mobiili vahvistaa asemaansa tiellä liikkuvien ykkössovelluksena. Yhä useampi ABC-ketjun ostos tehdään mobiilisti: osalla asemista jo lähes viidennes tankkauksista ja yli puolet autopesuista tehdään sovelluksen kautta.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme