Kuka on vallan vahtikoira, kun kotimainen media ajetaan ahdinkoon?
Tule mukaan kuulemaan, keskustelemaan ja edistämään kotimaisten medioiden vastuullisuutta tulevaisuudessa Markkinoinnin ja journalismin risteyksessä -tapahtumaan 7.2.

Kohti kestävämpää yhteistyötä
Median rooli yhteiskunnassa on tärkeämpi kuin koskaan, mutta samalla sen kohtaamat haasteet kasvavat. Kotimainen media on ajettu ahdinkoon. Miten journalismi ja markkinointi voivat yhdessä rakentaa kestävämpää ja vastuullisempaa tulevaisuutta, joka palvelee yleisöjä ja edistää kulttuurista hyvinvointia? Tämä tapahtuma tuo yhteen alan asiantuntijat, jotka jakavat näkemyksiä, ideoita ja konkreettisia ratkaisuja.
Inspiroidu ja verkostoidu asiantuntijoiden kanssa
Markkinoinnin ja journalismin risteyksessä -tapahtumassa keskustellaan median, mainostajien sekä toimistojen kulttuurisesta ja sosiaalisesta vastuusta – sillä on merkitystä, mihin mainosrahat sijoitetaan. Tapahtumassa on mahdollisuus kuunnella inspiroivia puheenvuoroja alan asiantuntijoilta, verkostoitua ja osallistua innostaviin työpajoihin.
Puhujat
- Kaius Niemi, Milttonin johtaja ja Toimittajat Ilman Rajoja -järjestön puheenjohtaja
- Christina Forsgård, viestintäkonsultti, Netprofile
- Pasi Kivioja, toimittaja ja viestintäyrittäjä
- Jussi Sippola, toimittaja, tutkija ja toimitusjohtaja, Uusi juttu
- Suvi Aherto, MTV:n sidosryhmäjohtaja
- Riina Aho, RadioMedian tutkimus- ja kehityspäällikkö
- Tuomas Airisto, kaupallinen johtaja (B2B), Sanoma Media Finland
- Elina Valtia, toimitusjohtaja, JCDecaux Finland Oy
Tapahtuma järjestetään Haaga-Helian Pasilan kampuksella (Ratapihantie 13, Helsinki) perjantaina 7. helmikuuta 2025 kello 8.30–14. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Paikkoja on rajoitetusti, joten ilmoittaudu pian! Ilmoittautuminen on avoinna Haaga-Helian verkkosivuilla 31. tammikuuta asti.
Lisätietoja
Sari Haavisto
sari.haavisto@haaga-helia.fi
Tarja Autio
tarja.autio@haaga-helia.fi
Kaijaleena Runsten
kaija.runsten@haaga-helia.fi



Avainsanat
Kuvat
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Haaga-Helia on ammattikorkeakoulu, jossa koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietojenkäsittely, majoitus-, ravintola- ja matkailuala, journalismin koulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Haaga-Helian rehtoriksi on valittu Susanna Niinistö-Sivuranta30.6.2025 12:00:00 EEST | Tiedote
Haaga-Helia ammattikorkeakoulun hallitus on nimittänyt korkeakoulun uudeksi rehtori-toimitusjohtajaksi KT Susanna Niinistö-Sivurannan. Niinistö-Sivuranta aloittaa uudessa tehtävässään 1.1.2026.
Susanna Niinistö-Sivuranta has been elected as the president of Haaga-Helia30.6.2025 12:00:00 EEST | Press release
The Board of Haaga-Helia University of Applied Sciences has appointed EdD Susanna Niinistö-Sivuranta as the new President and CEO of Haaga-Helia. Niinistö-Sivuranta will start in her new position on 1 January 2026.
Haaga-Helia SuomiAreenassa: Mitä tapahtuu, kun yhä suurempi osa johtamisesta siirtyy tekoälylle?23.6.2025 13:11:23 EEST | Tiedote
Tekoäly mullistaa työelämän – mutta miten käy, kun algoritmit hyppäävät pomon paikalle? Mitä tapahtuu työntekijöiden kokemuksille luottamuksesta, oikeudenmukaisuudesta ja työn mielekkyydestä? Tule kuulemaan Haaga-Helian paneelikeskustelua Porin SuomiAreenaan perjantaina 27. kesäkuuta klo 10.00–10.45.
Maailman ensimmäinen TikTok-kurssi toi Haaga-Helialle pronssileijonan Cannesista18.6.2025 16:13:08 EEST | Tiedote
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, mainostoimisto Bob The Robot ja mediatoimisto ToinenPHD palkittiin pronssilla Cannes Lions -kilpailussa maailman ensimmäisestä korkeakoulukurssista, joka suoritettiin kokonaan TikTokissa.
Algoritmijohtaminen yleistyy suomalaisilla työpaikoilla – nuoret suhtautuvat iäkkäämpiä myönteisemmin16.6.2025 08:00:00 EEST | Tiedote
Tuoreen Kone johtajana -tutkimuksen ennakkotiedot paljastavat, että Suomessa jopa 49 prosenttia asiantuntija-, tieto- tai johtamistyötä tekevistä kokee kohdanneensa algoritmijohtamista työssään, mutta ihmispomo on yhä suositumpi vaihtoehto.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme