Kuka on vallan vahtikoira, kun kotimainen media ajetaan ahdinkoon?
Tule mukaan kuulemaan, keskustelemaan ja edistämään kotimaisten medioiden vastuullisuutta tulevaisuudessa Markkinoinnin ja journalismin risteyksessä -tapahtumaan 7.2.

Kohti kestävämpää yhteistyötä
Median rooli yhteiskunnassa on tärkeämpi kuin koskaan, mutta samalla sen kohtaamat haasteet kasvavat. Kotimainen media on ajettu ahdinkoon. Miten journalismi ja markkinointi voivat yhdessä rakentaa kestävämpää ja vastuullisempaa tulevaisuutta, joka palvelee yleisöjä ja edistää kulttuurista hyvinvointia? Tämä tapahtuma tuo yhteen alan asiantuntijat, jotka jakavat näkemyksiä, ideoita ja konkreettisia ratkaisuja.
Inspiroidu ja verkostoidu asiantuntijoiden kanssa
Markkinoinnin ja journalismin risteyksessä -tapahtumassa keskustellaan median, mainostajien sekä toimistojen kulttuurisesta ja sosiaalisesta vastuusta – sillä on merkitystä, mihin mainosrahat sijoitetaan. Tapahtumassa on mahdollisuus kuunnella inspiroivia puheenvuoroja alan asiantuntijoilta, verkostoitua ja osallistua innostaviin työpajoihin.
Puhujat
- Kaius Niemi, Milttonin johtaja ja Toimittajat Ilman Rajoja -järjestön puheenjohtaja
- Christina Forsgård, viestintäkonsultti, Netprofile
- Pasi Kivioja, toimittaja ja viestintäyrittäjä
- Jussi Sippola, toimittaja, tutkija ja toimitusjohtaja, Uusi juttu
- Suvi Aherto, MTV:n sidosryhmäjohtaja
- Riina Aho, RadioMedian tutkimus- ja kehityspäällikkö
- Tuomas Airisto, kaupallinen johtaja (B2B), Sanoma Media Finland
- Elina Valtia, toimitusjohtaja, JCDecaux Finland Oy
Tapahtuma järjestetään Haaga-Helian Pasilan kampuksella (Ratapihantie 13, Helsinki) perjantaina 7. helmikuuta 2025 kello 8.30–14. Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Paikkoja on rajoitetusti, joten ilmoittaudu pian! Ilmoittautuminen on avoinna Haaga-Helian verkkosivuilla 31. tammikuuta asti.
Lisätietoja
Sari Haavisto
sari.haavisto@haaga-helia.fi
Tarja Autio
tarja.autio@haaga-helia.fi
Kaijaleena Runsten
kaija.runsten@haaga-helia.fi



Avainsanat
Kuvat
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Haaga-Helia on ammattikorkeakoulu, jossa koulutamme liike-elämän ja palveluelinkeinojen asiantuntijoita sekä tutkimme ja kehitämme näihin aloihin liittyvää osaamista ja toimintaa. Koulutusalamme ovat liiketalous, tietojenkäsittely, majoitus-, ravintola- ja matkailuala, journalismin koulutus, liikunta-ala sekä ammatillinen opettajankoulutus.
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Ainutlaatuinen MediaGuru-sertifikaatti vahvistaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa10.9.2025 09:30:29 EEST | Tiedote
MediaGuru on markkinointialan ammattilaisille ja alasta kiinnostuneille suunnattu mediasuunnittelun verkkokoulutus. Se koostuu seitsemästä moduulista, ja kunkin moduulin suorittamisesta saa sertifikaatin. MediaGuru-sertifikaatit ovat toistaiseksi ainoa tapa todentaa mediasuunnittelun osaamista Suomessa.
Riittääkö pizzaperjantai? Lähes miljoonan euron tutkimushanke selvittää yhteisöllisyyden tulevaisuutta digityössä25.8.2025 13:30:10 EEST | Tiedote
Miten työyhteisöt voivat kukoistaa digiajassa – riittävätkö etäpalaverit ja Slack-kanavat, vai tarvitaanko jotain enemmän? Syyskuussa käynnistyvä Laterna-hanke syntyi tarpeesta ymmärtää paremmin, mitä yhteisöllisyys todella tarkoittaa etä- ja hybridiajan työelämässä.
Is Pizza Friday enough? New research explores how to build workplace community in the digital era25.8.2025 13:30:10 EEST | Press release
How can workplace communities thrive in the digital age? Are Slack channels and online check-ins enough – or do we need something more? The Laterna project, which will be launched in September, was born out of a need to better understand what community really means in remote and hybrid working life.
Suomalainen ruoka maailmankartalle – valtakunnallinen kilpailu alkaa tammikuussa 202621.8.2025 08:20:19 EEST | Tiedote
Visit Finland tiedotti huhtikuussa 2025, että matkailumarkkinoinnin pääpainopiste tänä vuonna on rakentaa suomalaisesta ruoasta matkailuvaltti. Haaga-Helia ammattikorkeakoulun järjestämä kilpailu on osa kampanjaa, jonka tavoitteena on viedä suomalaista ruokakulttuuria maailmankartalle.
Tekoälypomo on kohta suomalaisten arkea, mutta kuka määrittelee eettiset pelisäännöt?3.7.2025 10:55:00 EEST | Tiedote
Koneet johtajina – kuka määrää työelämässä? -paneeli SuomiAreenassa veti paikalle täyden katsomon ja toi tekoälypohjaisen johtamisen työelämän kuumaksi puheenaiheeksi Porissa 27.6.2025. Suomeen vaaditaan yhteisiä eettisiä pelisääntöjä algoritmijohtamiselle.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme