Kekäle ei unohda kivijalkaa kulutustottumusten muutoksessa

Jaa

Kertakäyttömuodista kestävämpiin vaatevalintoihin siirtyvät suomalaiset kaipaavat päätöstensä tueksi vanhaa kunnon palvelua.

Kekäle on palvellut tamperelaisia reilut neljäkymmentä vuotta samalla paikalla. Ensi maaliskuussa kaupunkikuvaan olennaisena osana kuuluva vaatekauppa siirtyy Keskustorin laidalta Koskikeskukseen. Samalla perheyhtiö tuo Tampereelle aiemmin Raisiossa ja pääkaupunkiseudulla lanseeraamansa myymäläkonseptin.

- Matkassa Sandbergin talosta on Tammerkosken toiselle puolelle viitisensataa metriä, mutta ajassa muutos on huomattavasti suurempi. Maailma ja ihmisten ostokäyttäytyminen ovat muuttuneet 1880-luvun ja tämän päivän välissä melkoisesti, toimitusjohtaja Joonas Kekäle toteaa.

Asiakaskokemuksen merkityksestä puhutaan kaupan alalla nyt ahkerasti joka puolella.

- Koko kaupan alaa uusiksi muokanneella verkkokaupalla on omat vahvuutensa ja roolinsa ainutkertaisen asiakaskokemuksen luomisessa – myös Kekäleen liiketoiminnassa. Kivijalalla on kuitenkin omat valttinsa, jotka tarjoavat aidosti lisäarvoa verkosta ostamiseen rinnalle.

- Niin upea kuin kaupunginarkkitehti Caloniuksen suunnittelema uusrenesanssirakennus onkin, sen useampaan kerrokseen jakautuvat tilat edustavat omaa aikakauttaan. Tänä päivänä asiakkaat odottavat myymälässä asioinnin olevan selkeää, helppoa ja inspiroivaa. Koskikeskuksen uudet noin 1000 neliön tilat antavat meille tähän nyt entistä paremmat mahdollisuudet. Eivätkä ainoastaan tilojen ja valikoiman puolesta, vaan myös sujuvan saapumisen ja pysäköinnin näkökulmasta, Kekäle iloitsee.

Henkilökohtaisen palvelun arvoa kasvattaa osaltaan suomalaisten kulutustottumusten muutos. Erityisesti ruokakaupassa huomattu käänne näkyy myös vaaterekkien välissä – ihmiset eivät enää vain sano arvostavansa eettisyyttä, vaan tekevät aiempaa tietoisempia valintoja ostoksiensa suhteen.

-  Niin ympäristön kuin eurojenkin näkökulmasta paras valinta on vaate, jota käyttää mielellään ja joka kestää käytössä mahdollisimman pitkään. Oman tyylin, oikean istuvuuden, erilaisten materiaalien, asusteiden yhdisteltävyyden tai hoito-ohjeiden suhteen toivotaan ja myös kysytään ammattilaisen apua koko ajan enemmän. Meille osaava asiakaspalvelu on ollut toimintamme ydin koko kuusikymmentävuotisen historiamme, Kekäle kiteyttää.

Kekäleen Tampereen myymälän uuteen aikakauteen valmistautuminen alkaa nykyisissä tiloissa keskiviikkona 31. lokakuuta käynnistyvällä muuttomyynnillä. Koskikeskuksessa avajaisia vietetään maaliskuussa 2019.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Kekäle Oy

Kekäle. Pitämisen puolesta.
Kekäle on kotimainen vaatealan perheyritys, joka on palvellut vuodesta 1957 lähtien. Kekäleen tavoitteena on olla suomalaisen vaatekaupan suunnannäyttäjä muutoksessa kohti kestävää vaatealaa.
Vastuullisuustyöstään se on saanut kansainvälisen ja arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin.
Yrityksellä on tällä hetkellä 13 myymälää ja verkkokauppa, ja se työllistää yli 200 työntekijää. Liikevaihto oli vuonna 2023 noin 32 miljoonaa euroa.
 www.kekale.fi

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Kekäle Oy

Kesän pidetyimmät vaatteet – nyt valitaan mukavuutta, näyttävyyttä ja pitkäikäisyyttä24.6.2025 12:26:08 EEST | Tiedote

Tämän kesän muoti ei ole kertakäyttöinen ilmiö. Se on ajattelua, jossa yhdistyvät näyttävyys, mukavuus ja pitkäikäisyys. Kekäle paljastaa TOP5 myydyimmät vaatteet. Lista paljastaa yhä tietoisemmat kuluttajat: ostopäätöstä ohjaa halu viihtyä, liikkua vaivatta ja näyttää hyvältä, mutta ennen kaikkea pukeutua pitkäksi aikaa, ei vain yhtä iltaa varten.

Kun juhla lähestyy, tyytymätön katse kääntyy itseen – Kekäle haluaa muuttaa tapaa, jolla puhumme itsellemme30.5.2025 08:15:20 EEST | Tiedote

Kekäleen teettämän mielikuvatutkimuksen mukaan kaksi kolmesta suomalaisesta arvioi ulkonäköään kriittisesti säännöllisesti – naiset selvästi useammin kuin miehet. Erityisesti juhlapukeutuminen tuo monelle paineita. Huolestuttavat luvut ovat pysyneet lähes muuttumattomina kahtena peräkkäisenä vuotena – ilmiö ei ole ohimenevä, vaan syvällä arjessa.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye