Millainen on hyvä kohtaaminen? Uusi radio-ohjelma esittelee arvostavan kohtaamisen anatomiaa
Suomalainen vaateliike Kekäle mahdollistaa uuden Kohtaamisen anatomia -radio-ohjelman, jossa vieraat Pekka Haavistosta Palefaceen avaavat merkityksellisen kohtaamisen kaavaa. Sillä, miten ihmiset kohtaavat itsensä ja toisensa, on henkilökohtainen ja yhteiskunnallinen merkitys.

Uusi radio-ohjelma, Kohtaamisen anatomia, alkoi Radio Helsingin taajuuksilla maanantaina 2.9. Ohjelmassa tutkitaan kuuntelevan, ymmärtävän ja läsnäolevan kohtaamisen merkitystä. Yksitoista nimekästä vierasta kertoo heidän elämäänsä muuttaneesta kohtaamisesta, ajallemme tyypillisistä kohtaamisen haasteista ja kohtaamisiin liittyvistä merkityksistä. Samalla yritetään selvittää arvostavan kohtaamisen reseptiä.
Keskustelua luotsaavat kielen tutkija Marianne Kiskola ja valmentaja Setumo Bodibe. Kekäle mahdollistaa ohjelman ja käytävät keskustelut sponsoroimalla ohjelman.
”Kekäleen vaatemyymälöissä tapahtuu 2,2 miljoonaa kohtaamista vuodessa. Vaatemyyjämme näkevät läheltä, miten ihmiset kohtaavat oman peilikuvansa. Sillä, miten kohtaamme itsemme ja toisemme, on laaja merkitys paitsi henkilökohtaiselle hyvinvoinnille, myös laajemmin yhteiskuntamme tunneilmastoon”, Kekäleen toimitusjohtaja Joonas Kekäle kertoo.
Keväällä 2024 Kekäleen Rakkauspuhe-kampanja nosti esille sen, miten ihmiset puhuvat itselleen ja itsestään. Syksyn radio-ohjelman tarkoitus on kiinnittää ihmisten huomio siihen, miten kohtaamme toisemme.
”Toivomme, että radio-ohjelman keskustelut ruokkivat lämmintä ja lempeää suhtautumista niin itseen kuin ihmisiin, joita kohtaamme. Haluamme, että ihmiset uskaltaisivat kävellä oman elämänsä tärkeisiin kohtaamisiin itseään ja toisia arvostaen. Radio-ohjelma tarjoaa alustan keskustelujen syntymiselle”, Kekälekertoo.
Radio-ohjelmassa on 11 jaksoa, joissa vieraat käsittelevät heille tärkeitä kohtaamisen teemoja. Jaksot kuullaan Radio Helsingin kanavalla maanantaisin klo 11–13 ja ne ovat kuunneltavissa jälkeenpäin ohjelman sivulla: https://www.radiohelsinki.fi/ohjelma/kohtaamisen-anatomia/
Vieraat ja teemat ovat:
- 2.9. Pekka Haavisto ymmärtää-verbin viisaus – yrität ymmärtää, et olla oikeassa
- 9.9. Riitta Jalonen kirjoitettu kohtaaminen – kuinka kohdata toinen ihminen kirjan tai tarinan kautta. Kirja on kirja vasta, kun sillä on lukija.
- 16.9. Sami Kuoppamäki isoilta lavoilta lastensuojelun maailmaan - valon kasvot kohtaamisissa musiikista lastensuojeluun
- 23.9. Henna Lampinen oman yhteisön löytäminen ja kohtaaminen – miten vaalia ja rakentaa kestävää kohtaamista yhteisön kautta?
- 30.9. Paleface itsensä kohtaaminen ja toisten hyväksyminen
- 7.10. Mari Pantsar yhteisöllisyys ilmastokriisin äärellä
- 14.10. Atte Kilpinen kohtaaminen tanssin kautta – yhteinen flow-kokemus
- 21.10. Tiina Elovaara empatia – ilman empatiaa emme voi oikeasti kohdata
- 28.10. Ilkka ”Ile” Vainio kohtaamiset musiikkimaailman valon ja varjojen kanssa
- 4.11. Mona Eid oikeudenmukainen ja yhdenvertainen kohtaaminen – terveen ja rakentavan kohtaamisen vaikutus hyvinvointiin sekä yhteiskuntaan
- 11.11. Hassan Maikal vilpitön kohtaaminen – supervoimana kiltteys ja uteliaisuus
- 18.11. Tuomas Kuhmonen tulevaisuuden kohtaamisen anatomia – kohtaaminen tulevaisuudentutkimuksen näkökulmasta
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
Joonas KekäleToimitusjohtajaKekäle Oy
Puh:0500964350joonas.kekale@kekale.fiKekäle. Pitämisen puolesta.
Kekäle on kotimainen vaatealan perheyritys, joka on palvellut vuodesta 1957 lähtien.
Kekäleen tavoitteena on olla suomalaisen vaatekaupan suunnannäyttäjä muutoksessa kohti kestävää vaatealaa. Vastuullisuustyöstään se on saanut kansainvälisen ja arvostetun B Corp -vastuullisuussertifikaatin.
Yrityksellä on tällä hetkellä 14 myymälää ja verkkokauppa, ja se työllistää yli 200 työntekijää.
Liikevaihto oli vuonna 2024 noin 34 miljoonaa euroa. www.kekale.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta Kekäle Oy
Kesän pidetyimmät vaatteet – nyt valitaan mukavuutta, näyttävyyttä ja pitkäikäisyyttä24.6.2025 12:26:08 EEST | Tiedote
Tämän kesän muoti ei ole kertakäyttöinen ilmiö. Se on ajattelua, jossa yhdistyvät näyttävyys, mukavuus ja pitkäikäisyys. Kekäle paljastaa TOP5 myydyimmät vaatteet. Lista paljastaa yhä tietoisemmat kuluttajat: ostopäätöstä ohjaa halu viihtyä, liikkua vaivatta ja näyttää hyvältä, mutta ennen kaikkea pukeutua pitkäksi aikaa, ei vain yhtä iltaa varten.
Kekäle julkaisi VSME-standardin mukaisen kestävyysraportin ensimmäisten joukossa Suomessa4.6.2025 09:00:00 EEST | Tiedote
Kotimainen vaatekauppa Kekäle on julkaissut EU:n uuden VSME-standardin mukaisen kestävyysraportin ensimmäisten suomalaisyritysten joukossa. Vapaaehtoinen raportointikehys (Voluntary Sustainability Reporting Standard for non-listed SMEs) on suunnattu pk-yrityksille ja se on suunniteltu tukemaan läpinäkyvää ja systemaattista vastuullisuustyötä.
Kun juhla lähestyy, tyytymätön katse kääntyy itseen – Kekäle haluaa muuttaa tapaa, jolla puhumme itsellemme30.5.2025 08:15:20 EEST | Tiedote
Kekäleen teettämän mielikuvatutkimuksen mukaan kaksi kolmesta suomalaisesta arvioi ulkonäköään kriittisesti säännöllisesti – naiset selvästi useammin kuin miehet. Erityisesti juhlapukeutuminen tuo monelle paineita. Huolestuttavat luvut ovat pysyneet lähes muuttumattomina kahtena peräkkäisenä vuotena – ilmiö ei ole ohimenevä, vaan syvällä arjessa.
Kotimaisen vaatekaupan trenditutkimus: 64 % suhtautuu varauksella pikamuotiin ja sen tarjoajiin27.3.2025 09:36:21 EET | Tiedote
Ultrapikamuodin haittojen saama mediahuomio on todennäköisesti lisännyt varautuneisuutta Sheinin ja Temun kaltaisiin toimijoihin.
Kotimainen vaatekauppa Kekäle avaa myymälän Zaran tilalle Turun ydinkeskustaan – panostaa myymäläkohtaamisiin, vaikka vaatteiden verkkokauppa kasvaa12.3.2025 13:00:00 EET | Tiedote
Kotimainen vaatekauppa Kekäle avaa uuden myymälän Turun Hansakortteliin syksyllä 2025. Tiloissa on toiminut tähän asti espanjalainen pikamuotijätti Zara. Vaikka vaatteiden verkkokauppa kasvaa, kivijalkamyymälät ovat avainasemassa vaatealalla vastavirtaan kulkevan Kekäleen asiakaskokemuksessa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme