eLuotsi Finland Oy

Tamperelainen perheyritys Kuusnelonen pärjää hyvin mainoslahja-alan kansainvälisessä kilpailussa

Jaa

Kuusnelonen Oy on tamperelainen perheyritys, joka on erikoistunut mainos- ja yrityslahjojen myyntiin. Yrityksen kilpailuvaltteja ovat ennen kaikkea kilpailukykyiset hinnat, täsmälliset pikatoimitukset ja asiakaslähtöinen palvelu.

Vuodesta 2009 lähtien toiminut Kuusnelonen on kehittynyt menestyneeksi yritykseksi perheen pitkäjänteisen työn ja vankan kokemuksen ansiosta. Yrityksen perustaja Kimmo Karjalainen on työskennellyt alalla vuodesta 1986 asti. Halu toteuttaa omia visioita sai hänet perustamaan yrityksen 15 vuotta sitten.

"Halusin kokeilla omia siipiäni ja hyödyntää kokemustani", Karjalainen kertoo.

Karjalaisella itsellään oli jo paljon kokemusta alalta ennen yrityksen perustamista. Hän vinkkaakin yrittäjyydestä haaveileville, että kannattaa hankkia työkokemusta ennen yrittäjäksi ryhtymistä. Sitä kautta oppii tuntemaan alan, markkinat, verkostot ja toimintatavat. Kokemuksesta kertyy tietotaitoa, jonka avulla onnistumisen mahdollisuudet yrittäjänä ovat paremmat.

Perheyrittäjyyttäkään ei kannata pelätä, vaikka usein perheen kanssa työskentelystä kuulee kielteisiä kommentteja. Kuusnelosella homma toimii kuitenkin hyvin.

"Kyllä meillä on erittäin positiiviset kokemukset”, Karjalainen toteaa. "Se vaatii sen, että kaikki puhaltavat yhteen hiileen. Tämä on vähän semmoinen elämäntapa."

Kilpailukykyiset hinnat, laadukas palvelu ja nopeat toimitukset

Kuusnelonen on keskittynyt tiettyihin laadukkaisiin omalla logolla painettuihin mainostuotteisiin, joita se tarjoaa kilpailukykyiseen hintaan. Näitä ovat esimerkiksi kangaskassit painatuksella, mainoskynät, heijastimet ja mainostekstiilit.

Tuotteille saa tarvittaessa tarkan toimituspäivän, mikä erottaa Kuusnelosen muista yrityslahjoja myyvistä yrityksistä. Vastaavaa palvelua ei tarjoa monikaan muu. Näin asiakas voi luottaa siihen, että saa tilaamansa tuotteet esimerkiksi ennen messuja tai muuta tärkeää tapahtumaa. Noin kolmannes Kuusnelosen myynnistä on näitä pika- ja deadline-toimituksia.

Lisäksi Kuusneloselta on mahdollista tilata ilmainen näytekappale tuotteesta tarjouksen pyytämisen yhteydessä. Kattava näytevarasto sijaitsee Tampereella, ja sieltä tuote lähtee matkaan jopa jo samana päivänä. Näytekappaleen ansiosta asiakas voi varmistaa tuotteen laadun ennen tilaamista.

Kuusnelonen on puhtaasti netissä toimiva kauppa, jossa kaikki toimii verkon välityksellä, puhelimella ja sähköpostilla. Tarjouspyyntöihin ja tilauksiin reagoidaan nopeasti. Yrityksen toimintatapa eroaa monista kilpailijoista siinä, että myyntiä ei pyritä saamaan soittelemalla asiakkaille, vaan asiakkaat lähestyvät yritystä itse. Lisäksi hyödynnetään jonkin verran uutiskirjemainontaa niille, jotka ovat jo tilanneet aiemmin. Tällainen lähestymistapa miellyttää suomalaisia asiakkaita, sillä monet arvostavat sitä, ettei heitä häiritä puhelinsoitoilla.

Laaja asiakaskunta

Kuusnelosen asiakaskunta on erittäin monipuolinen. Asiakkaita on laidasta laitaan pienistä toimijoista suuriin yrityksiin, vanhempainyhdistyksistä isoihin tehtaisiin. Kuusnelosen laaja tuotevalikoima täyttää hyvin niin yhteisöjen, yhdistysten kuin erilaisten yritystenkin tarpeet.

Kilpailua kansainvälisten yritysten kanssa

Viime vuosien aikana keskieurooppalaiset yritykset ovat tehneet suomenkielisiä verkkokauppoja ja myyvät niissä mainostuotteita suomenkielisille asiakkaille ulkomailta käsin. Kuusnelonen kilpailee lähinnä tällaisten yritysten kanssa. Suomesta ei juurikaan löydy Kuusnelosen kaltaisia yrityksiä, joilla olisi yhtä läpinäkyvästi rakennettu verkkokauppa. Kuusnelosen nettisivuilla olevasta hintalaskurista asiakas näkee jo ennen tarjouspyynnön pyytämistä, mitä tuotteet oikeasti maksavat.

Selkeä laskuri tuo läpinäkyvyyttä hintoihin ja myös helpottaa hintojen vertailua. Tämä asiakasystävällinen ominaisuus tekee ostokokemuksesta sujuvamman. Se erottuu kilpailijoista, jotka usein edellyttävät tarjouspyynnön tekemistä ennen hinnan ilmoittamista.

Tulevaisuus näyttää valoisalta

Kuusnelosella on huomattu, että mainos- ja liikelahjoille on aina kysyntää. Tällaisia tuotteita myydään lähinnä messuja ja tapahtumia varten, joten niin kauan kuin ihmiset kohtaavat toisiaan työ- ja yritysasioissa, mainoslahjoille on tarvetta. Yritykset haluavat antaa laadukkaita lahjoja sekä asiakkailleen että työntekijöilleen.

”Aina jotain pientä mainoslahjaa jaetaan ja annetaan ja henkilöstöä palkitaan ja puetaan”, Karjalainen summaa.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Kuusnelonen Oy

Kuusnelonen Oy on tamperelainen perheyritys, joka on erikoistunut mainos- ja liikelahjojen myyntiin. Vuonna 2009 perustetun yrityksen vahvuuksia ovat kilpailukykyiset hinnat, nopeat pikatoimitukset ja asiakaslähtöinen palvelu. Yrityksen perustaja Kimmo Karjalainen on toiminut alalla jo vuodesta 1986 lähtien ja hän on tuonut vankan kokemuksensa Kuusnelosen toimintaan.

Kuusnelonen palvelee asiakkaitaan täysin verkkopohjaisesti, ja verkkokaupan selkeä hintalaskuri mahdollistaa tuotteiden volyymipohjaisen avoimen hinnoittelun ilman piilokuluja. Asiakkaat voivat tilata ilmaisia näytekappaleita ja hyödyntää Suomen Paras Hinta -takuuta, joka varmistaa aina edullisen ostokokemuksen. Yritys keskittyy laadukkaisiin mainostuotteisiin, joita se toimittaa luotettavasti eri kokoisille yrityksille ja yhteisöille. Kuusnelonen erottuu kansainvälisessä kilpailussa suomalaisella asiakaspalvelulla, täsmällisillä toimituksilla ja läpinäkyvällä hinnoittelulla.

Kuusnelonen Oy logo

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta eLuotsi Finland Oy

Mitä on tekoälyoptimointi eli GEO?8.10.2025 08:01:00 EEST | Tiedote

Tiedonhaku on murroksessa. Kun aiemmin tietoa haettiin lähes yksinomaan Googlesta, yhä useampi käyttäjä kysyy nyt neuvoa tekoälyltä – ChatGPT:ltä, Geminiltä, Claudelta, Perplexityltä tai muilta laajoilta kielimalleilta. Tämä kehitys muuttaa löydettävyyden pelisääntöjä perusteellisesti. Yrityksen ei enää riitä näkyä Googlen hakutuloksissa – sen on tultava löydetyksi myös tekoälyn antamissa vastauksissa. Tältä pohjalta syntyi käsite tekoälyoptimointi eli GEO (Generative Engine Optimization). GEO on uusi hakukoneoptimoinnin muoto, jossa huomioidaan paitsi Googlen algoritmit, myös tekoälyjen tavat hakea, jäsentää ja hyödyntää verkkosisältöjä. Siinä missä SEO keskittyy linkkeihin ja hakusanoihin, GEO rakentaa brändin uskottavuutta ja tunnettuutta tekoälyjen näkökulmasta – brändinimen maininnoilla, asiantuntijuudella ja laadukkaalla sisällöllä. Käytännössä SEO ja GEO ovat pitkälti samojen asioiden tekemistä, mutta kummankin vaatimukset tulee ottaa huomioon tulosten maksimoimiseksi. eLuotsi o

Trodo rakentaa datapohjaista tulevaisuutta auton varaosien verkkokaupassa28.8.2025 15:54:38 EEST | Tiedote

Auton varaosien ostaminen netistä voi tuntua riskialttiilta, kun valinnanvaraa on tuhansittain ja yhteensopivuudesta voi olla huolta. Latvialainen verkkokauppayritys Trodo kuitenkin osoittaa, että oikeilla työkaluilla ja palveluilla myös autonosien vähittäiskauppa voi olla helppoa ja luotettavaa. Trodo on luonut nimeä ympäri Eurooppaa keskittymällä siihen, mitä monet jättävät samalla alalla huomiotta, nimittäin asiakaskokemukseen. Intuitiivisesta tuotteiden löytämisestä aina luotettavaan ostopalveluun asti: henkilökohtaistaminen on yhtiön toiminnan ytimessä.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye