DNA Oyj

DNA poistuu kokonaan X-palvelusta

Jaa

DNA poistuu sosiaalisen median alusta X:stä helmikuun 2025 loppuun mennessä kokonaan, eikä tämän jälkeen enää tarjoa sisältö-, viestintä- tai asiakaspalvelua kanavassa. Samalla DNA on päättänyt aktivoitua Metan Threads-alustalla. DNA haluaa sosiaalisen median kanavissaan herättää positiivisia tunteita ja olla vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa.

DNA poistuu sosiaalisen median alusta X:stä helmikuun 2025 loppuun mennessä.
DNA poistuu sosiaalisen median alusta X:stä helmikuun 2025 loppuun mennessä. DNA

DNA on palvellut asiakkaitaan X:ssä (ent. Twitter) jo vuodesta 2012 lähtien, siis yli 12 vuoden ajan. Nyt yritys kuitenkin arvioi, ettei X-palvelu enää palvele sen tavoitteita toivotulla tavalla.

"Uskon, että sosiaalisen median ydin on aito vuorovaikutus ja yhteisöllisyys. Haluamme olla läsnä kanavissa, joissa voimme rakentaa avoimia ja välittäviä yhteisöjä sekä jakaa kiinnostavia sisältöä. Siksi keskitymme nyt niihin alustoihin, jotka tukevat näitä tavoitteita. DNA:n X-tili on viime vuosina toiminut lähinnä yhtenä yhteydenottokanavana palveluihimme liittyen, ja näidenkin yhteydenottojen määrä on laskenut merkittävästi", kertoo DNA:n Brand Manager Julia Arko.

DNA:n Digitaalinen elämä -tutkimus vuodelta 2024 kertoo, että Metan omistama Threads oli noussut Suomessa vain vuodessa yhtä suosituksi kuin X. Threads julkaistiin vuonna 2023.

”Threads on alusta, joka antaa meille mahdollisuuden olla enemmän vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa. Siellä voimme osallistua keskusteluihin, herättää positiivisia tunteita ja rakentaa luottamusta – juuri sitä, mitä haluamme. Haluamme innostaa ihmisiä ja tehdä brändistämme entistä läheisemmän ja kiinnostavamman”, Arko toteaa.

DNA tulee toimimaan kanavassa sen omilla ehdoilla ja erityisesti alkuun puhtaasti vain osallistumaan keskusteluihin omien sisältöjen sijaan. DNA aktivoituu Threadsissä maaliskuun aikana.

Asiakaspalvelua, vuoropuhelua ja sisältöjä DNA tarjoaa jatkossakin sosiaalisen median kanavissaan Facebookissa, Instagramissa, LinkedInissä, YouTubessa, TikTokissa ja Threadsissä. Lisäksi asiakaspalvelua on jatkossakin tarjolla DNA Kaupoissa, puhelinpalvelussa sekä DNA:n verkkosivuilla ja Oma DNA -sovelluksessa chatin tai yhteydenottolomakkeen kautta.

Lisätietoja medialle:

Julia Arko, Brand Manager, DNA Oyj, puh. 044 044 8092, julia.arko@dna.fi

DNA:n viestintä, puh. 044 044 8000, viestinta@dna.fi

Digitaalinen elämä -tutkimus 2024: https://www.dna.fi/digitaalinenelama

Kuvat

DNA poistuu sosiaalisen median alusta X:stä helmikuun 2025 loppuun mennessä.
DNA poistuu sosiaalisen median alusta X:stä helmikuun 2025 loppuun mennessä.
DNA
Lataa
Julia Arko, Brand Manager, DNA
Julia Arko, Brand Manager, DNA
Lataa

DNA on yksi Suomen johtavista tietoliikenneyhtiöistä. Tehtävämme yhteiskunnassa on yhdistää tärkeimmät. Tarjoamme yhteydet, palvelut ja laitteet koteihin sekä töihin ja pidämme näin huolta yhteiskunnan digitalisaatiosta. DNA:n asiakkaat ovat jo vuosien ajan olleet mobiilidatan käyttömäärissä maailman kärkijoukossa. DNA:lla on noin 3,7 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon liittymäasiakkuutta. Yhtiö on palkittu lukuisia kertoja erinomaisena työantajana ja perheystävällisenä työpaikkana. Vuonna 2023 liikevaihtomme oli 1 067 miljoonaa euroa ja yhtiössä työskentelee noin 1 700 henkilöä ympäri Suomea. DNA on osa Telenoria, joka on Pohjoismaiden johtava tietoliikenneyhtiö. Lisätietoa osoitteessa www.dna.fi - http://www.dna.fi, X:ssä @DNA_fi, Facebookissa @DNA.fi ja LinkedInissä @DNA-Oyj.

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta DNA Oyj

Koululaistutkimus: vanhempien huoli pienten lasten älypuhelimista heräsi – ruutuaikaa rajoitetaan nyt kiihtyvällä tahdilla7.8.2025 09:00:00 EEST | Tiedote

Suurin osa vanhemmista rajoittaa 5–12-vuotiaiden lastensa ​puhelimella viettämää aikaa tavalla tai toisella, selviää DNA:n teettämästä Koululaistutkimuksesta. Siitä huolimatta reilu kolmannes 5–12-vuotiaista viettää puhelimillaan 2–4 tuntia päivässä. Perheissä, joissa lapselle on päätetty hankkia puhelin yhteydenpitoa varten, on entistä useammin päädytty kellopuhelimeen. Kellopuhelimella on helppo rajoittaa lapsen älylaitteilla viettämää aikaa, mutta myös lykätä lapsen oman älylaitteen hankintaa.

School Survey: parents concerned about young children’s smartphone use – screen time is now being restricted at an accelerating rate7.8.2025 09:00:00 EEST | Press release

According to a School Survey commissioned by DNA, most parents limit the amount of time that children aged 5–12 can spend on their phones in one way or another. However, in spite of this, just over a third of 5–12-year-olds spend 2–4 hours a day on their phones. More and more families who want their children to have a phone for contact purposes have decided to get a smartwatch meant for kids. A smartwatch is an easy way to both limit the amount of time a child spends on smart devices and to postpone the purchase of their first smartphone.

DNA:lta jopa 120 miljoonan euron valokuituinvestointi – kaikkien asiakastaloyhtiöiden liittymät uudistetaan vuoteen 2028 mennessä18.7.2025 08:32:00 EEST | Tiedote

DNA toteuttaa laajan kuituinvestoinnin, jossa yhtiö tuo valokuidun kaikkiin nykyisiin asiakastaloyhtiöihin vuoteen 2028 mennessä. Päätös on merkittävä investointi suomalaisen tietoliikenneinfrastruktuurin kehittämiseen. DNA arvioi investointitason yltävän kolmen vuoden aikana jopa yli 120 miljoonaan euroon. Päätös heijastaa DNA:n pitkäjänteistä ja johdonmukaista investointilinjaa kuituverkkoihin.

DNA unveils ambitious 120-million-euro investment in fiber – comprehensive upgrades for all customer housing associations by 202818.7.2025 08:32:00 EEST | Press release

DNA is launching a comprehensive fiber investment plan that will bring fiber optics to all existing customer housing companies by 2028. This decision represents a significant investment in the development of Finnish telecommunications infrastructure. DNA estimates that the investment level exceeds EUR 120 million over the next three years. This decision reflects DNA's long-term and consistent investment strategy in fiber networks.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye