Tuore tutkimus: S-Pankilla alan paras maine
S-Pankilla on finanssialan paras maine, selviää T-Median tuoreesta tutkimuksesta. Korkeimmat arviot S-Pankki sai tuotteidensa ja palveluidensa laadusta. S-Pankin johtamista ja vuorovaikutusta mittaavat arvosanat nousivat puolestaan eniten viime vuodesta.

T-Media selvitti tänään julkaistussa Luottamus&Maine 2024 -tutkimuksessaan kansalaisten näkemyksiä finanssialan toimijoiden, kuten pankkien sekä työeläke- ja vakuutusyhtiöiden maineesta. S-Pankki sai maineen kokonaisarvosanaksi 3,74, kun finanssialan yleinen arvosana oli 3,21. S-Pankki sijoittui vertailussa kaikkien finanssialan toimijoiden ykköseksi. Luottamusta ja mainetta arvoitiin kahdeksalla osa-alueella asteikolla yhdestä viiteen. Kokonaisarvosana muodostui keskiarvona eri osa-alueiden arvosanoista.
S-Pankki on kuluvalla strategiakaudellaan kääntänyt tarinassaan uuden luvun, mikä tarkoittaa sekä vahvaa kasvua, mutta myös merkittäviä panostuksia asiakaslähtöisyyteen ja digitaalisten palveluiden kehitykseen. S-Pankki toteutti viime vuoden lopussa yhden Suomen suurimmista pankkialan integraatioista, kun Handelsbankenin kanssa tehty liiketoimintakauppa saatiin päätökseen. Kaupan myötä S-Pankki kasvoi Suomen neljänneksi suurimmaksi henkilöasiakaspankiksi.
“S-Pankissa on tehty upeaa, pitkäjänteistä työtä palveluiden kehittämiseksi ja olemme lähteneet rakentamaan pankin tarinan seuraavaa lukua todella vankalta pohjalta. Nämä tulokset osoittavat meidän olevan oikealla tiellä ja olemme siitä valtavan iloisia. Toteutamme tällä strategiakaudella isoa muutosta, jossa asiakasymmärrys ohjaa entistä vahvemmin kaikkea kehitystyötämme, S-Pankin asiakkuuksista ja brändistä vastaava johtaja Anni Hiekkanen sanoo.
S-Pankin palveluiden käyttö on turvallista ja sujuvaa
T-Median tutkimuksen osa-alueita olivat hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus. S-Pankki menestyi kaikilla osa-alueilla erinomaisesti, mutta erityisesti tuotteiden ja palveluiden laatua sekä pankin taloudellista tilannetta mittaavilla osa-alueilla. S-Pankin palveluiden käytön turvallisuus sai vastaajilta arvosanaksi huikean 3,93. Palveluiden käyttö koettiin myös sujuvaksi ja sai arvosanaksi 3,83.
”Olemme ottamassa uutta vaihetta asiakaslähtöisyyden kehittämisessä. Haluamme jatkossa olla asiakkaillemme ennen kaikkea paremman arjen kumppani ja Suomen mutkattomin pankki, jonka ytimessä on maailman luokan digipalvelut. On todella hienoa nähdä, miten loistavasti onnistumme jo nyt meille tärkeillä osa-alueilla, Hiekkanen sanoo.
Suurin nousu johtamisessa ja vuorovaikutuksessa
S-Pankki paransi arvosanojaan edellisvuoteen verrattuna lähes kaikilla tutkimuksen osa-alueilla. Eniten nousua tapahtui johtamista ja vuorovaikutusta mittaavilla osa-alueilla. Myös S-Pankin hallintoa, tuotteita ja palveluita sekä S-Pankkia työpaikkana koskevat arviot paranivat merkittävästi. Yksikään osa-alueista ei heikentynyt edellisvuodesta.
T-Median Luottamus&Maine 2024 -tutkimus toteutettiin 2.-26.12.2024 sähköisellä kyselylomakkeella. Siihen vastasi kaikkiaan 4956 iältään 15 –65-vuotiasta suomalaista.
Avainsanat
Yhteyshenkilöt
S-Pankin viestintä
Puh:+358 10 767 9300viestinta@s-pankki.fiwww.s-pankki.fiKuvat
Linkit
S-Pankki
S-Pankki on kotimainen pankki ja osa S-ryhmää. Olemme olemassa siksi, että jokaisella olisi mahdollisuus vähän rahakkaampaan huomiseen. Meillä on yli kolme miljoonaa asiakasta ja tunnemme asiakkaidemme arjen. Tuomme siihen helppoutta ja hyötyä muun muassa helppokäyttöisten digitaalisten palveluidemme avulla. Täyden palvelun pankkina olemme tukena elämän pienissä ja suurissa käännekohdissa. s-pankki.fi
Tilaa tiedotteet sähköpostiisi
Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.
Lue lisää julkaisijalta S-Pankki Oyj
S-Bankens undersökning: Det ekonomiska läget delar boendeplanerna hos de som bor på de största tillväxtorterna i två läger4.11.2025 07:00:00 EET | Pressmeddelande
Boendekostnaderna och det ekonomiska läget belastar finländarnas boendeplaner mest i Nyland och Norra Österbotten. I Birkaland och Egentliga Finland påverkar det allmänna ekonomiska läget boenderelaterade planer i mindre utsträckning.
S-Pankin tutkimus: Taloustilanne jakaa suurimmissa kasvukeskuksissa asuvien asumissuunnitelmat kahteen leiriin4.11.2025 07:00:00 EET | Tiedote
Asumisen kustannukset ja taloudellinen tilanne rasittavat suomalaisten asumisen suunnitelmia eniten Uudellamaalla ja Pohjois-Pohjanmaalla. Pirkanmaalla ja Varsinais-Suomessa yleisellä taloustilanteella taas on vähäisempi vaikutus asumiseen liittyviin suunnitelmiin.
Tutkimus: S-Pankin asiakkaat finanssialan uskollisimpia - myös vastuullisuudessa kärkisijoitus30.10.2025 13:00:00 EET | Tiedote
Asiakkuusindeksi 2025 -tutkimuksen mukaan S-Pankilla on finanssialan uskollisimmat asiakkaat. Pankki arvioitiin alan ykköseksi myös vastuullisuudessa mitattuna. Tutkimuksen kokonaistuloksissa S-Pankki sijoittui toiselle sijalle kaikista arvioiduista yrityksistä.
S-Bankens utredning: Antalet arvstvister minskade, men det blir allt vanligare att ärva, vilket ökar behovet av planering28.10.2025 08:00:00 EET | Pressmeddelande
S-Banken Privates utredning visar att antalet arvstvister i Finland sjunkit för första gången på tre år. Trots att antalet tvister minskar förekommer det allt oftare att vanliga finländare ärver, och därför ökar även behovet av planering och öppen dialog.
S-Pankin selvitys: Perintöriitojen määrä kääntyi laskuun, perimisen yleistyminen lisää tarvetta suunnittelulle28.10.2025 08:00:00 EET | Tiedote
Perintöriitojen määrä väheni Suomessa ensimmäistä kertaa kolmeen vuoteen, selviää S-Pankki Privaten selvityksestä. Vaikka riitojen määrä on laskussa, periminen on yhä useammin osa tavallisten suomalaisten elämää, ja siksi myös suunnittelun ja avoimen keskustelun tarve kasvaa.
Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.
Tutustu uutishuoneeseemme
