Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka muuttaa

Jaa

Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka muuttaa maaliskuussa 2025. Toimimme 19.3.2025 alkaen valtion yhteisessä palvelupisteessä Sinetissä osoitteessa Vapaudenkatu 58, 40100 Jyväskylä (sisäänkäynti Urhonkadun puolelta).

Nainen punaisessa takissa asioi sisätiloissa asiakaspalvelutiskillä.

Muutto ei vaikuta aukioloaikoihin 

Viimeinen palvelupäivä nykyisessä palvelupaikassa Hannikaisenkadulla on perjantaina 14.3. Muutosta ei aiheudu poikkeuksia aukioloihin, sillä Jyväskylän palvelupaikka on normaalisti avoinna keskiviikosta perjantaihin.  

Asiakirjoja voi jättää Hannikaisenkadun ulko- ja sisäpostilaatikkoon vielä maanantain 17.3. ajan. Vapaudenkadulla ulkopostilaatikko siirtyy käyntioven viereen Urhonkadulle ja sisäpostilaatikko asiakaspalvelun aulaan ensimmäiseen kerrokseen. 

Vihille samassa osoitteessa  

Paluumuuton myötä Rakkausvirasto saa uudet tilat asiakaspalvelun yhteydestä. Aiemmin vihkitila sijaitsi eri osoitteessa Hannikaisenkadulla. Jyväskylän vihkitilan uusi osoite on siis Vapaudenkatu 58 (sisäänkäynti Urhonkadulta). 

Useimmiten asiointi hoituu ilman käyntiä palvelupaikassa 

Suurin osa asioista ei edellytä käyntiä Digi- ja väestötietoviraston palvelupaikassa, vaan ne voi hoitaa sähköisissä asiointikanavissa tai puhelinpalvelussa.  

Nämä kanavat palvelevat normaalisti eikä Jyväskylän palvelupaikan muutolla ole vaikutuksia niiden palveluaikoihin.  

Käyntiä vaativissa asioissa suosittelemme tekemään ajanvarauksen. Ilman ajanvarausta vuoroja on rajoitettu määrä. Tutustu käyntiasiointia edellyttäviin palveluihimme.

Varaa aika

Digi- ja väestötietoviraston Jyväskylän palvelupaikka palvelee seuraavasti: 

  • Viimeinen palvelupäivä ennen muuttoa: perjantai 14.3.2025 (osoite: Hannikaisenkatu 47 C). 

  • Asiakaspalvelu ja vihkitilat uusissa tiloissa Sinetissä: keskiviikko 19.3.2025 (osoite: Vapaudenkatu 58, sisäänkäynti Urhonkadulta) 

Jyväskylän palvelupaikan muutto ja valtion yhteisten palvelupisteiden perustaminen ovat osa valtion palvelu- ja toimitilaverkkouudistusta. Hankkeen tavoitteena on koota valtion käyntiasiointi yhteisiin palvelupisteisiin 2020-luvun aikana. Samalla tehostetaan valtion tilankäyttöä, kun virastot muuttavat yhteiskäyttöisiin toimistotiloihin.

Avainsanat

Yhteyshenkilöt

Linkit

Digi- ja väestötietovirasto

Digi- ja väestötietovirasto edistää yhteiskunnan digitalisaatiota, turvaa tietojen saatavuutta ja tarjoaa palveluja asiakkaiden elämäntapahtumiin.

Digi- ja väestötietovirasto huolehtii yhteiskunnan perustana olevan väestötietojärjestelmän ylläpidosta ja yhteiskunnan digitalisaatiosta. Viraston tehtäviä ovat mm. siviilivihkimiset, nimen- ja osoitteenmuutokset, holhous- ja edunvalvonta-asiat, väestötietojärjestelmän ylläpito, sähköisen identiteetin ratkaisujen kehittäminen sekä keskitettyjen sähköisen asioinnin tukipalvelujen kehittäminen ja ylläpito. Tällaisia sähköisen asioinnin tukipalveluja ovat mm. Suomi.fi-verkkopalvelu, sähköiset viranomaisviestit (Suomi.fi-viestit) sekä valtuuttaminen toisen puolesta asiointiin (Suomi.fi-valtuudet). Virasto myös vastaa kansallisen palveluarkkitehtuurin toteutuksesta.

https://dvv.fi

Muut kielet

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Haluatko tietää asioista ensimmäisten joukossa? Kun tilaat tiedotteemme, saat ne sähköpostiisi välittömästi julkaisuhetkellä. Tilauksen voit halutessasi perua milloin tahansa.

Lue lisää julkaisijalta Digi- ja väestötietovirasto

The Tax Administration and the Digital and Population Data Services Agency are developing digital services for deceased persons’ estates: Easier services for estates starting 202722.8.2025 08:10:00 EEST | Press release

The Tax Administration and the Digital and Population Data Services Agency are working together to develop digital services that will make handling things easier for deceased persons’ estates. The Digital and Population Data Services Agency will create a shareholder register for deceased persons’ estates, and the Tax Administration will implement MyTax e-services for estates.

Skatteförvaltningen och Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata utvecklar e-tjänster för dödsbon: Det blir lättare att sköta dödsboärenden från och med år 202722.8.2025 08:08:00 EEST | Pressmeddelande

Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata och Skatteförvaltningen samarbetar med att utveckla sådana e-tjänster som gör det lättare att sköta dödsboärenden. Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata förverkligar ett delägarregister för dödsbon och Skatteförvaltningen förverkligar e-tjänster för dödsbon i MinSkatt.

Samarbetsförhandlingarna vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har avslutats12.6.2025 15:13:43 EEST | Pressmeddelande

Samarbetsförhandlingarna vid Myndigheten för digitalisering och befolkningsdata har avslutats i samförstånd mellan arbetstagarorganisationerna och arbetsgivaren. Förhandlingarna gällde konsekvenser för personalen i och med ändringen av nätverket av service- och verksamhetsställen. Tjänsteställena för ämbetsverkets nuvarande personal finns i fortsättningen på 12 orter. Ändringen medför inget behov av nedskärningar i personalen.

Uutishuoneessa voit lukea tiedotteitamme ja muuta julkaisemaamme materiaalia. Löydät sieltä niin yhteyshenkilöidemme tiedot kuin vapaasti julkaistavissa olevia kuvia ja videoita. Uutishuoneessa voit nähdä myös sosiaalisen median sisältöjä. Kaikki tiedotepalvelussa julkaistu materiaali on vapaasti median käytettävissä.

Tutustu uutishuoneeseemme
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye